I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

I filmer - skådespelares namn

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-06-30 03:45

I filmer - skådespelares namn

Alldeles i början av filmer brukar alla skådespelares namn dyka upp, och den sista har alltid ett "as" och rollfiguren den spelar. Till exempel

Sylvester stallone.....Brad Pitt.....Sean Connery as Bond.

Sen kommer producenten etc. upp.

Varför är det så? Stör mig som fan faktiskt...

WHADUP

2007-06-30 03:51
Det är väl för att dom vill uppmärksamma just den skådespelaren extra mycket för att den är mest känd eller spelar huvudrollen. Eller vet inte, gissar bara. Tror att det är så.

2007-06-30 03:51
om det är en huvudperson som Bond så är det väl inte så konstigt eller

2007-06-30 11:58
det är inte huvudpersonens namn som dom gör så på, det är det sista namnet som räknas upp, t ex (det enda exemplet jag kommer ihåg just nu) i pacific blue är det högsta chefen som kommer i slutet på presentationen där det står bla bla as blah blah, och hanär inte alls nån huvudperson.

min gissning varför det är så är att om man räknar upp en massa namn i följd placerar man bara ett komma (",") mellan manen förutom när man kommer till det sista, då lägger man till ett och, typ:

bjarne, bosse, annika och peter.

annars vet jag inte.

;<

2007-06-30 13:13
exakt samma sak har jag tänkt på tusentals gånger, det är likdant i alla tv-serier och så.. fett störigt.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2007-06-30 14:47
Tog bara några namn som exempel.. om ni har rambo 2 så kolla i början va ja menar... sylvester stallone står först, å sen nåra andra roller å biroller å sen typ den birolligaste och "as ..."

och till halsont. "as ..." är inte samma som and. inga andra rollfigurers namn står me, bara skådespelarnas, förutom den sista.
WHADUP

2007-06-30 14:48
 Doktor_Humor P61 mmm sjukt störigt... därför ja vill veta!
WHADUP

2007-06-30 14:53
http://www.youtube.com/watch?v=DaVkJmCeOh4

Ett bra exempel, dock är det franska. men det betyder "i rollen som Bobby Cruz". Och visst, han e en av huvudpersonerna, men inte den största/viktigaste.
WHADUP

2007-06-30 14:54
http://www.youtube.com/watch?v=DaVkJmCeOh4

förlåt för olänkat + kvadruppelinlägg.
WHADUP

2007-06-30 20:55
Vafan? Varför är Sylvester Stallone och Brad Pitt med i en bondfilm? och Sean Connory med för den delen? Han är väl pensionär nu?
Arguing over the internet is like competing in the special olympics; Even if you win, you're still a fucking retard!

2007-07-02 16:21
Svara istället! Nu har jag sett det i Mad Max och McGyver också!
WHADUP

2007-07-03 13:29
Det kan bero på att den personen bara gästspelar (serie) eller kanske är ganska känd men ändå bara gör en liten roll och man vill peka ut det lite extra för att ge honom/henne den cred. han förtjänar.
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.