Alice i underlandet!?
Efter säkert den 35,e gången, så sitter jag lika förundrad om den där jävla filmen. Jag har vart både beng och i normalt tillstånd. men jag fattar inte är den baserad på LSD, känns för mig som att det finns rätt mycket som tyder på det, chaseing the white rabbit bara , eller typ jefferson airplane snackar juh också om den filmen, vad jag har förstått. Eller kan det vara så vrickat att det är helt vanligt äkta skapar fantasi? nog kan man komma på mycket men de där liksom vafan! vad tror ni? utöver det så tycker jag den e fet som fan, PEACE
//Crooked//
vad är frågan egentligen? den är då inte "baserad" på lsd, även om han fick en hel del inspiration från sina resor på lsd. ja jefferson airplane har gjort en låt som heter white rabbit? återigen, vad var frågan?
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Är filmen baserad på lsd, eller ren fantasi?
//Crooked//
spoonge bob,turtels,en del kalle serier osv e alla gjorda av folk på droger som fick idéerna när dom tog just droger. många disneygubbar gör de. många scifi/fantasy författare gör de. så jo förmodligen e filmen baserad på en LSD tripp eller två
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ska inte detta va i film & tv ?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
oberoende om man är på droger eller inte, kommer idén alltid från hjärnan. drogen själv kan inte tänka och innehåller inga tankar.
Söker kunder, mixning & mastring!
är det värt att se den?
BAHA!
Den är sjukt lsd-inspirerad. Sedan är vissa karaktärer lite symboliska för andra saker, som den vita kaninen t ex.
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.
Filmen är baserad på en bok som skrevs 1865
Redaktionen
2007-04-25 13:12
För att inte glömma musen som sover i tekannan.. Eller larven som röker.. hihi. bra film!
namaste
haha så det är värt att se den då alltså? ;D
BAHA!
Redaktionen
2007-04-25 14:09
Absolut! Kicka back med en fet :)
namaste
haha de får ju bli de, den är iaf påväg ner nu =))
BAHA!
Crooked Jeffersons låt kom ju långt senare och den vita kaninen är ju tagen från just Alice i Underlandet och låten handlar ju, som ni säkert vet, om just syra.
Filmen däremot är inte på något sätt baserad på LSD utan den är helt och hållet baserad på en bok skriven av författaren Lewis Carroll (som
chana_masala påpekade ovan)
Boken i sin tur är inte på något sätt skriven under inflytande av LSD och inte heller baserad på det. Att jag kan säga det med säkerhet beror på att boken skrevs 1800 talet och LSDn "uppfanns" inte förrens någon gång på 1930 talet.
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
är det den tecknade jag ska fixa? eller de kanske inte ens finns en vanlig film :S
BAHA!
insane M Opium då? eller så kanske ja får ge upp med mina teorier å inse att Lewis Carroll hade bra fantasi. men de flummiga är att han va logiker å mattematiker vid oxfords universtitet :S. kanske inte alls e så flummigt när ja tänker på de. men disney däremot e ju kända för att skoja till de lite i sina filmer.
Grejen är ju att det var en bok först, och han var lsd påverkad när han skrev den och sen blev det en film
Det finns många disneyfilmer med inslag av olika droger
erorone Opium ger inget sånt rus, däremot har det ju alltid funnits svampar med liknande effekt. Så vem vet ;)
Här ska man helst skriva nått häftigt rim. Engelska ger pluspoäng.
Det är ju bra att han skulle vart LSD-påverkad trots att han dog 40 år innan LSD syntetiserades för första gången.
VARNING! AV FÖR MYCKET SPRIT BLIR MAN FULL. //Tobaksbolaget
all fire burns, little baby, you´ll learn
Det behöver ej ha varit författaren som var påverkad. Det kan ju ha varit animatörerna ?
inte bränd, inte varm, bara rostad helt enkelt.
Det är ju fortfarande en adaption av illustrationerna gjorda av
John Tenniel. Samma bilder fast tolkade med ett mer serieaktigt bildspråk.
Okej, jag har aldrig fått det bekräftat heller så... Det kan vara att det inte var så.
Barn har grym fantasi även utan droger. Boken har hämtat mycket inspiration av Lewis Carrolls kompis unge, lilla Alice. En sexåring.
ja tror vi kan glömma att boken har med droger att göra nu va. spec inte LSD :)