Denna serie sänds på Nickelodeon och jag såg några avsnitt och tyckte att den var cool som fan men hatade (som vanligt) de svenska rösterna. Så jag laddade ner säsong 1 och 2 som har släppts och kollade hela skiten. Varje säsong är på 20 avsnitt och varje avsnitt på 20 minuter. Den handlar om en värld med 4 olika folkslag som kan kontrollera 4 element. Vatten, Eld, Jord och Luft. I varje generation finns det en Avatar , en som har möjligheten att kontrollera alla element och uppehålla balansen. Aang är Avataren i sin tid. Aang får reda på att han är Avataren redan som tolvåring och får panik. Han försvinner precis när Eldnationen startar ett krig mot alla andra. 100 år senare hittar en ung Waterbending flicka, Katara, och hennes bror Sokka en pojke i ett isberg som visar sig vara Avataren. Bending, som beskriver hur de kontrollera elementen är en blandning av olika kampsporter (kung fu, moshu, jijutsu m.m) och elemental magi. Det är just det som gör serien så cool tycker jag. Oftast så kan personen bara utföra sin magi genom att peka och typ stirra argt. Här har de kombinerat det jävligt bra. Det ser snyggt och välgjort ut. Sen är serien rätt rolig också :P Ryktas även att M. Night Shyamalan ska göra en film av serien, vilket jag hoppas inte stämmer.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
UPP!
sämst ju. dom har ju bara snott allting från japanska serier och gjort en amerikaniserad version som är fett tråkig och seg.. de e iaf min åsikt efter att ha legat en hel dag i soffan när brorsan satt o kolla på ett avatar-maraton..
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.
Tråkig och seg håller jag inte med om, iof har jag sett alla avsnitt som har visats. Då är det snarare ett plus att man inte har sett alla japanska serier som bygger på samma sak fast med överdrivna fightscener där varje bild ska delas upp i 7 delar för att visa varje deltagares ansiktsuttryck när någon rör ett ögonbryn/hånler/snuddar vid svärdet/tittar bakom sig osv.
Vet någon hur långt de har kommit i productionen?? Har sett fram till bok 3 episode 13 men börjar bli rätt irriterad på att det blir ett långt uppehåll fram till nästa episode >< Bra serie förresten (Y).
Looks for a world wich sees beyond black and white!!!
Det kmr sändas den 18 januari tror jag. Det kmr vara ett dubbelavsnitt precis som black sun. Avsnittet heter The boiling rock.
Har sett season 1-2, såg att season 3 började men efter 2 avsnitt kommit ut så dog min dator... får ta och kolla vidare sen.
Bra serie
Riktigt bra serie med rolig humor.
I sexrådgivningsspalten står det att man ska vara sig själv. Omöjligt! Om folk anade bara en tiondel av vem jag egentligen är skulle jag dömas för brott mot mänskligheten. -Arne Anka
Jag återupplivar denna tråd lite :P Det nya avsnittet av avatar är ute nu!
Oh sweeet, thx
Kom väl ett spel baserat på denna serien för inte så länge sen också
fuck that, jag är hardcore. jag kan ligga hur länge som helst i min egen avföring och vänta på nån Dieallot
där ska man kunna kolla på några avsnitt finns även svampbob
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br> inte målaren tillståndet
Tycker det är en fantastiskt bra serie. En av de bättre tecknade serierna jag vet om jag ska vara ärlig. Synd på det sjuuukt långa uppehållet från s2 dock.
mm uppehåll suger :( men hörde att dom hade uppehållet denna gång för att jobba med filmen avatar som kmr senare .. :)
Ja, det är ett jävla jobb med den där filmen som M. night Shymalamala ska göra (the village, signs, sjätte sinnet) eller vad han nu heter . Jag tror att den kommer vara riktigt mörk och rätt cool. Jag är förbered på att bli besviken. Jag har lyckats ta mig igenom 5 harry potter filmer. Iof har jag suttit och klagat på ALLT och HATAR alla filmer.
Jag har sett boiling rock part 1 och 2.
Avsnitt 16 Southern Raiders har släppts men man måste ladda ner nån reklam program, vänta några dagar så kommer nån läcka skiten och då kommer det upp på dessa hemsidor samt som torrent.
Bra sidor där du kan kolla på avsnitten utan att ladda ner.
www.avatarchapters.org
www.avatarchapter.net
Avatar Har ni inte sett serien så är det bara att kolla in sidan. Sjukt grymt.
Azula måste vara den tyngsta onda karaktären. Hon är så jävla grym och galen.
Har själv inte sett ett avsnitt än av tredje säsongen. Vet att jag kommer bli skitirriterad när alla avsnitt inte finns. :P
Omen22 mjoo, såg ut som om det fanns rätt så många på torrentz en grej jag undrade över. Azula har ju en speciell egenskap, hennes blå eld. Men på vilket sett är den speciell. Är det bara för att symbolisera hennes kallhet typ, elr :P vet inte
Blå eld kan bara göras när personen har en balanserad mentalitet och det tar ett tag att lära sig det. Azula är en fucking prodigy så grym som hon är. Men hon är ju galen och ond men kan ändå kontrollera blå eld. Den är inte speciellt för just henne.
Niobe tack för de sidorna fett uppskattat. Bara så du vet kommer Iroh att vara grymt nice när han kommer ur cellen. Han är en av få som kan matcha Azula i firebending.
Niobe Blue firebending is a powerful and advanced technique. As of yet, it has been expressed solely by the prodigious Princess Azula. Jag tror du menar åskan, blå eld kan bara göras av azula .. Mentally, it involves a complete absence of emotion and peace of mind, and physically it requires separating the energies of yin and yang, which in turn is almost identical to forcible separation of positive and negative electric charges necessary for the formation of real-life lightning. When the forces collide, the bender only guides, rather than controls, the lightning's direction
As of yet , it has been expressed solely by the prodigious Princess Azula. Hittills, har bara Azula gjort det. Det innebär inte per automatik att hon är den enda som kan det. och Asriel , det finns ingen *SPOILER* i rubriken, så ta det lugnt med att snacka om handlingen i de senare avsnitten utan att markera det innan.
ja paandy, vet inte hur långt du har sett eller andra för den delen. I början av säsong två när hon presenteras så är det bara hon som man ser göra det. Men jag har sett fram tills Boiling Rock 1 & 2 . Som för övrigt var så jävla värt att vänta 4 månader på.
Jag har sett boiling rock och alla avsnitt innan dess. det här är en liten spoiler: Men drakarna kunde ju göra i skit många färger, undrar om olika färger har olika egenskaper, eftersom blå ju är starkare. föresten kan inte en admin sätta in spoiler i titeln? :) När kommer nästa avsnitt.. orkar inte vänta :(
Det var ingen spoiler, jag har ingen aning om han kommer ut jag hoppas att han gör det dock. We all wait for the dragon of the west...
Jo det var visst en spoiler. Eftersom att dom tidigare tror att alla drakar är döda men sedan upptäcker att två st fortfarande lever. Det var ju i ett avsnitt i säsong 3.
sluta spoila bara, vill ni prata så kan ni väl göra det separat eller göra en ny avatar tråd. Den här gjorde jag för att uppmärksamma serien.
Tackar, spoilers uppskattas alltid.
Det verkar som att James Cameron vann slaget om filmtiteln. Cameron håller just nu på med produktionen av en film betitlad Avatar som handlar om en avlägsen planet. Avatar Movie Summary: In a distant future, humanity discovers the planet ‘Alpha Centauri B-4', and for those scientists and astronauts who’ve traversed the gulf between neighboring suns and arrived on its alien soil know it as ‘Pandora’. A world filled with an incredible diversity of beautiful and deadly ammonia-breathing lifeforms. Its also a world that harbors treasures and resources almost beyond price. But just as the original Pandora’s Box wrought devastation on those who would use it for their own gain, so too this world may destroy not just the Pandorans home, but ours as well. Avatar is the story of a wounded ex-marine, thrust unwillingly into an effort to settle and exploit an exotic planet rich in bio-diversity, who eventually crosses over to lead the indigenous race in a battle for survival. Vad nu det har att göra med betydelsen Avatar dvs gudomlig inkarnation i mänsklig form ex. jesus&vishnu vet jag inte. Filmatiseringen av animeserien är på gång och titeln blir "Last Airbender"
Niobe Är det inte filmen titulerad Avatar som kommer filmas helt i 3D? (dvs, du får titta på den med sånnadär 3d glasögon) Also, Last Airbender luktar väl ganska mycket flopp iochmed att den ska göras av M.Night Shyamalan?
Jo vad jag har läst så blir de en 3D film
Avatar är ok. Men jag som ser mycket anime ser det bara som en dålig amerikan version. Men det är bra för att vara från staterna
Då är det snarare ett plus att man inte har sett alla japanska serier som bygger på samma sak fast med överdrivna fightscener där varje bild ska delas upp i 7 delar för att visa varje deltagares ansiktsuttryck när någon rör ett ögonbryn/hånler/snuddar vid svärdet/tittar bakom sig osv. Du verkar ha en vriden bild av anime. visst finns det många överdrivna animes men det finns också otroligt många djupa, spännande, gripande och roliga animes och i stort sett alla slår avatar med råge. Men men, anime passar inte alla såklart
! Jag har sett väldigt mycket anime, och jag tycker snarare att Avatar kommer på en garanterad top 5 av allt jag sett.
"Du verkar ha en vriden bild av anime." Så vriden är den inte. I de absolut flesta shounen serier kan en fight mellan två personer hålla på i över fem avsnitt, där de tvunget måste förklara exakt allting som händer, alla tekniker som används och varför alla karaktärer får ett litet litet övertag. Sen slutar det oftast med att "hjälten" får jättemycket stryk, men eftersom han har en sån stark vilja att skydda andra får han kraft från någon okänd källa och spöar fienden med en super-attack. Till det här hör serier som Dragonball, Bleach, Naruto, One Piece och många många fler.
avatar knäcker har sett alla avsnitten, synd att det inte blev några mer :/
Hej, Träffat Jacob?
Jag har sett väldigt mycket anime, och jag tycker snarare att Avatar kommer på en garanterad top 5 av allt jag sett.Smaken är som baken^^ Jag är inte så mycket för shounen och allt som hör därtill utan mer åt drama, komedi och thriller hållet
Så vriden är den inte. I de absolut flesta shounen serier kan en fight mellan två personer hålla på i över fem avsnitt, där de tvunget måste förklara exakt allting som händer, alla tekniker som används och varför alla karaktärer får ett litet litet övertag. Sen slutar det oftast med att "hjälten" får jättemycket stryk, men eftersom han har en sån stark vilja att skydda andra får han kraft från någon okänd källa och spöar fienden med en super-attack. Till det här hör serier som Dragonball, Bleach, Naruto, One Piece och många många fler. Jag menade ju inte direkt att det inte finns sånna moment.. Men många svarar direkt när man nämner anime att "Ja det är ju såntdär japanskt tecknat där dom fightas hur länge somhelst och skriker och ser galna ut, är det inte för barn?". Ville bara uppmärksamma att det finns anime's inom anda genrer som är mycket mycket bättre och värda att se. Vill bara inte att folk ska missa alla guldkorn^^ Den enda av dom du räknar upp som jag gillar är one piece och ja.. Där kan en fight hålla på fruktansvärt länge. Men jag gillar det, andra inte
För övrigt så var denhär tråden jävligt gammal
Det har tydligen varit gräl med hardcore Avatarfans angående rollerna för huvudkaraktärerna. Många har varit upprörda över att ingen av kidsen är asiater utan "söta" amerikanska vita kids.
När det ryktades att
Jesse McCartney skulle spela Zuko blev många upprörda och skickade in protestlistor. Bolaget kom ganska snabbt ut med att Slumdog Millionaire- Dev Patel har nu fått rollen som Zuko.
When news initially broke about Slumdog Millionaire star Dev Patel was to replace Jesse McCartney as the villain Prince Zuko in M. Night Shyamalan's live-action The Last Airbender, the details were stretched thin. A source told EW.com that McCartney was already involved in rehearsals and training and was only replaced after he didn't "mesh" with the rest of his cast mates. The source adds that McCartney still received his full fee for only a few weeks of pre-production work. Whether the Patel casting decision will satisfy the legions of angry fans is anyone's guess, but at least it's a step in the right direction
Kolla in resten av casten
här
! P20 : Ge mig lite tips. Har tittat på Samurai Champloo, Ghost in the Shell och Beebop
Niobe Gärna, väljer ut några utav mina favoriter! ger dig bara lite kort info om vad det är sen en link där du kan läsa en synopsis, kommer inte få plats med allt annars. Sen vet jag ju inte riktigt vad du gillar att se men men. Samurai Champloo och ghost in the shell är nice btw
Code Geass - Lelouch of the rebellion. Action, drama, mecha, övernaturligt, militär Otroligt bra anime med väldigt bra story och många plottwists, det är lite som ett parti shack med många smarta drag. Andra säsongen är ännu bättre med det bästa slutet någonsin. Mer mogen anime om man säger så, mycket död och dramatiska händelser
länk:
Länk till http://myanimelist.net/anime/1575/Code_Geass_-_Hangyaku_no_Lelouch Death Note. Mystery, Drama, Thriller, Police I mina ögon så är dethär den bästa animen som gjorts. Storyn är så smart att man aldrig vet vad som ska hända härnäst. Spännande som in åt helvete. Precis som code geass så är dethär något utöver det vanliga med många smarta drag från huvudkaraktärerna
länk:
Länk till http://myanimelist.net/anime/1535/Death_Note Clannad. Drama, romans, slice of life, övernaturligt, komedi Om du är ute efter något gripande, vackert men samtidigt lite lättsamt så är dethär rätt anime. Andra säsongen är dubbelt så bra, blir du inte ens tårögd av det så är du inte människa
länk:
Länk till http://myanimelist.net/anime/2167/Clannad School rumble. Komedi, romans, slice of life, skola Väldigt rolig anime, har aldrig skrattat så mycket. Självklart är inte humorn för alla men jag tror man behöver ha haft ett väldigt hårt liv för att inte kunna le åt dethär. Båda säsongerna är bra
länk:
Länk till http://myanimelist.net/anime/24/School_Rumble Tengen toppa gurren lagann. Action, mecha, komedi Nu är ju dethär faktiskt en sådan anime med MYCKET over the top action. dethär är manlighet i animeform. Så det är väl kanske inte något alla gillar men denna anime är jävligt bra gjord och blir aldrig tråkig
länk:
Länk till http://myanimelist.net/anime/2001/Tengen_Toppa_Gurren_Lagann One piece. Action, äventyr, komedi Samma koncept här som den övre, dock en mer unik twist på det hela och det är inte riktigt samma typ av action. Här har du animen med långdragna fighter och en MASSA olika krafter. Det är en långkörare och är just nu på avsnitt 400. Så det kanske är något du inte vill plocka upp men jag älskar den
länk:
Länk till http://myanimelist.net/anime/21/One_Piece Du kan ju läsa lite om dom och om det är något som verkar intressant så kan du ju säga till. alltid kul att veta