I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2007-03-29 08:58

Rome - RIP

Det gör ont ända in i själen när jag tänker på faktumet att det inte blir någon tredje säsong av Rome. Säsong två var så bra! Utvecklingen av pullos karaktär, Octavians lätt störda personlighet! . .Det fanns så mycket bra! Men nu är det slut :(

En av tv-historiens bästa serier går i graven och tablån ser helt plötsligt lite tristare ut! :(

"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold

2007-03-29 09:08
shit. jag kollade aldrig på den men har varit påväg flera gånger att köpa boxen. kanske blir ett köp nudå.
If ya want beef then bring tha ruckus, cuz Fo-Tang Clan aint nutthin' to fuck with.

2007-03-29 09:28
Riktigt grym serie. Värdelöst att det slutar nu. Ett dubbelavsnitt kunde dom väl ha bjudit på som sista del? Från skaparna av Sopranos som snart börjar iallafall , det blir fett. Var det inte så att serien var för dyr för att fortsätta med fler säsonger? Rome alltså.

2007-03-29 10:57
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeej!
Fan vad ruttet. Hatar när de gör så här.

Har börjat med att hitta på egna avslut bara för att få lite closure men det spårar bara ur. Fast ibland blir det bra :)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-29 11:14
jag tyckte den slutade bra som den gjorde. nu är det en rakt igenom grym serie, men om den hade fortsatt så hade den förmodligen tappat, som alla serier som mjölkas förlänge.
.:stöd din lokala Folkarmé:.

2007-03-29 11:35
^^ Sopranos har inte tappat på 6 säsonger. Samma skapare . Tror Rome lätt kunnat hålla på 4-5 säsonger utan problem.
Däremot så är kanske inte historian lika intressant efter detta. Det är ju baserat på gamla Rom's historia i grund och botten , även fast dom lagt till massa själv och gjort om för att göra det mer intressant.
Längesen man läste om Rom , men Octavian satt väl vid tronen länge. Han dog väl som gammal man?

2007-03-29 11:37
håller med dröm.

men en jävligt bra serie! första säsongen va bra som fan.

andra säsongen va till och med bättre.
Skyll inte på mig, jag rösta rött.

2007-03-29 12:00
Anledningen till varför kostnaderna drog iväg är dels att det var svindyrt att bygga alla hus, filma i italien och dessutom anställa alla tusentals statister som man ser kuta runt hela tiden. Men det är synd och skam att det är slut :(

Det hade faktiskt varit intressant att se hur de hade tänkt göra med Octavian. Han blev ju i verkligheten riktigt gammal ..typ 75 eller nåt? och bevarade fred i rom under 43 år tror jag. Jag gillar dock hur de hittade nya infallsvinklar till hans karaktär. Däremot borde ju pullo dött av ålder inom någon säsong hehe.

"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold

2007-03-29 12:20
va. är det slut nu ?när man får se verinius hålla på och "dö" och hans dotter kommer och tar hans hand lr nå shit?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-29 15:40
Ja nu kanske någon snäll admin kan sätta spoilervarning på den här tråden

2007-03-29 22:35
så vadå , de kmr inge mer eps ?! wtf...

2007-03-30 07:12

sen kan det väl inte va så kul att se rome i fredstid i 43 år heller... nu har det ju vart spänningar mellan olika läger som resulterat i krig och död i två säsonger.. det kommer det ju inte va efter detta..
men fortfarande sjukt tråkigt. så jävla bra har det vart... man får väl se fram mot sista sopranos nu..

..

2007-03-30 12:47
de kmr inge mer eps av rome nå mer ?

2007-03-30 14:03
KOlaviL : Nej .

Blir att kolla igenom dessa två säsonger en gång per år . Sopranos nu iallafall.

2007-03-30 16:03
kokasodkoaskodskpaoksdapokspokspakpsdakpsdkpodskposdak

bra där...
Hangaround

2007-03-30 17:49
Han blev ju i verkligheten riktigt gammal ..typ 75 eller nåt?

63BC till 14AD..77 ar.

2007-04-01 12:19

fy fan vad deprimerad jag blir..

när fan kommer nya the wire avsnitt? enda som kan rädda.. säg fan inte att det också är helt nedlagt..

2007-04-01 14:07
Sopranos har inte tappat på 6 säsonger. Samma skapare . Tror Rome lätt kunnat hålla på 4-5 säsonger utan problem.
Däremot så är kanske inte historian lika intressant efter detta. Det är ju baserat på gamla Rom's historia i grund och botten , även fast dom lagt till massa själv och gjort om för att göra det mer intressant.

Längesen man läste om Rom , men Octavian satt väl vid tronen länge. Han dog väl som gammal man?

Jo Octavian, senare Augustus, regerade efter de händelseförlopp som skildrats i serien odisputerad under den längsta fredstiden i Roms historia. Hur vet jag det kan man fråga sig? Jo jag såg just på The Sopranos s01e06 där Tony berättar om Octavians framgångsrika tid som ledare för sin fabror och förklarar denna med att han, utöver att vara en Ceasar, "aldrig åt ensam". Underförstått att farbrorn måste ta efter Augustus goda exempel och dela med sig mer till sina underlydande till vilka Tony vid denna tidpunkt räknades.

2007-04-01 14:26

Rot in pieces ROME, plox