Vad har DU sätt för fel i en film?
som topicen säger då.. själv har jag bara märkt flygplans strecken i luften i Gladiator...
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
Att bilarna är från 2000-talet i The Squid and the Whale, som väl utspelas 1986, samt att det sitter amerkanska flaggor klistrade på tunnelbanaevagnarna, vilket inte fanns innan 9/11.
2009
http://www.youtube.com/watch?v=lpp0sONigrw där har man nårga som är underbara:D
Rock is not dead!
Ibland märker man småsaker, som t.ex. håret hänger på olika sidor av nacken, glasinehåll förändras etc. tråkiga continuityfel alltså
He Who Professes The Faith Will Excel: And To Whatever You Accustom Yourself You Will Grow Accustomed To. <br> Blessing To The Reader
i mini-serien Pestens Tid kan man se hur en mickmuff dyker upp nere från högra hörnet i en scen...
(finns även en huvudbonad som mystiskt försvinner i den serien)
-You cant smell vodka, thats the beauty of it. -Being a rebel aint easy, theres rules to play by.
i jagad ser man väl kamerabilen när han springer i tunnel och hoppar i floden om jag inte miss minner mig.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Man ser en mikrofon i spegeln i en av de första scenerna i The Deer Hunter.
I Matrix så ser man kameran reflekteras när dom zoomar in en dörrknopp.
i en bondfilm slår bond i en skurk i en spegel så att den vrider sig och man ser kamera teamet i spegelbilden..
I jagad är det en scen när tommy lee sitter i en bil, han ska svänga och vrider ratten åt höger men bilen svänger åt vänster. eller så var det tvärtom men ja ni fattar.
Rock is not dead!
Helikopterskuggan i The Shining är ju riktigt klassisk...
rolxen som stålmannens farsa har på sin på deras hemplaner när han läger ner lillstålis i rymd ägget. bra postorder på det där klockerna.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
i pirates of caribbean så kan man se att jhonny depp s möösa/hatt har en nike "lapp" som hänger ut ;)
Get MAD and change
även lustigt att ordet fuck förekommer i filmer före andra väldskriget, trots att det föddes i den eran...
vad är det med dom?
Hur kommer det sig att solen fungerar då, om det nu inte finns någon luft? Det sker ju explosioner där hela tiden.
i american history x, när lillebrorsan (Edward Furlong) blir skjuten på skoltoaletten åker hans uppsats runt lite konstigt. Typ; innan han blev skjuten håller han uppsatsen i höger hand, så flyger den över vänster axel och hamnar på höger sida och i nästa klipp har han den i handen igen. Nått sånt. Och på filmframsidan har inte Edward Norton sina tatueringar som han har i filmen.
såg filmen snakes on a plane igår.. den innehöll väldans massa missar, t ex så e de en tjej o en kille som ska ha sex på toaletten, när hon går dit har hon ett rosa linne, när hon e inne på toan så har hon ett typ mintgrönt elle blått..
ingen som har nämnt explosionerna i rymden i Armageddon :) Eller i alla rymdfilmer som gjorts då? Det är inte så mkt ett fel som en effekt.
all fire burns, little baby, you´ll learn
I independence day så ser man antingen empire state building sprängas två ggr eller så var det vita huset.... ganska fet miss.... I braveheart så finns det en lirare (statist) som har jeans på sig, en annan statist i samma film har gympadojjor på sig, i titanic så finns det en skorsten som inte ska finnas där, i total recall så ser man arnes fallskärm som han har på ryggen... finns en del å välja på...
won´t be more? too bad!! =)
Bond, tror det är the world is not enough, men iaf när han åker i den där svarta "turbo" båten så ser man att det som sitter i den har feta svarta hjälmen på sig!
Som kaninen sa när han inte fick nåt att äta, Klurigt.
sen så är det lite kill bill saker, har ner en antenn sen så är den uppe igen och en massan saker i den. OCh sen så är det en glas som blir fullt efter ett tag. Nån dude i tatanic som ska ha nån digital rolex klocka eller nåt, har dock inte sett det än:P
i matrix när smith får neos mun att typ"smälta ihop" så kastar neo sig bakåt mot väggen men i smiths glasögen sitter han fortfarande vid bordet.
Skivsamlare
2007-02-13 12:18
Flygplans skugga på vattnet i början av Shogun serien
old classic är ju hon rullstolsbruden o fucking åmål som plingar på dörrn, men när de öppnar så sitter hon en trappa ner och kan inte ta sig upp på grund av rullstolen.
you know i spell girl with a B
Gnosis i saving private ryan så kommer dom till normandie i båtarna. På stranden ligger inga lik = första vågen soldater. Men i verkligheten så dog ungefär varenda j ävel på Omaha Beach i första vågen, och andra vågen typ hälften. Det var först i tredje vågen dom intog stranden, endå är det i första vågen som dom gör det i filmen. Men var inte det där regissörens egna tolkning och inte ett fel? Jag tyckte mig ha läst detta då filmen kom.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
Det är det jag försöker komma på vad det var för ursäkt han hade men det var nåt med 'egen tolkning' som var inblandat. Jag minns inte riktigt bra var jag läst det då det var ett antal år sedan filmen dök upp.
''I haven't done any drugs or smoked a joint or nothing for a whole week, man.<br>And I feel so good, I want to get high. You know what I mean?''
i den där mary, när ben stiller står och kissar och tittar på fåglarna, så tror ju mary och hennes mamma att han onanerar och tittar på mary. Nu vet ju inte jag hur deras hus är format, men för att ben ska kunna se det så måste ju huset var typ u-format. Inget stort fel men alltid nått.
Ave, imperator, morituri te salutant. Iacta alea est!
Band of Brothers är fylld med fel!
Erus Jag har för mig att toaletten är just ovanför rummet som Mary och hennes mamma befinner sig i... ...kolla på vinkeln då han ser fåglarna och sen på klippet då man ser fåglarna med Mary och hennes mor i rummet. Så då dem tror sig det så är det för att dem hör och inte ser han.
i "Waiting..." knöglar Dean ihop ett visitkort o kastar det på golvet, men har endå kvar det i handen. Magic i tell you!
I was surrounded by powerful entitys of angelic emergence
jävligt rolig tråd! tyvärr har jag ingen miss att berätta, så ös på! :D
Skyll inte på mig, jag rösta rött.
I Independence day skjuter pressidenten under slutstriden samma misil 2 ggr, eller han säger iallafall "eagle 1, fox 3" 2 ggr
En kvinna är aldrig mer allvarlig än när hon talar om för en miljonär att hon älskar honom.
Jefe P3 va? Så du menar att dom inte ser honom?
Erus P20 Det är nog det jag säger. Husen såg inte ut att vara så stora.
i ett ronny och ragge avsnitt ser man ljudkille+kameraman i reflektionen på bakrutan
Carlsberg don´t do circumcisions. But if we did. They´d probobly be the best circumcisions in the world.
i ett avsnitt av lost, säsong två, när kate och sawyer ser en häst i djungeln så ser man en av hästens skötare sträcka ut en hand precis vid dess mule.
Jag är starkat i världen
i ett annat ronny och ragge ser man att han stoppar upp en pappers boll i stället för en snus. haha
Wordlife no doubt baby
Ett That 70s show avsnitt då Red säljer sin butik och Hyde's vegasbrud drar så drar Red fram två Buds och ska öppna men ena kapsylen faller av före han hinner öppna flaskan.
Såg i Billy Madison att när odoyle familjen halka på bananskal med bilen och åker ner för klippan, så ser man att det är ingen som sitter i, inga dockor eller nåt =P
I "Det" ser man skuggan av en rullande kamera när dom springer nere i kloakerna.
MAGNUM OPUS MIXTAPE VOL. 2 in the making! Gästas av Öris, Calle P, Marke, George Kaplan m.fl.
Eye for an eye(öga för öga, kiefer sutherland) Så ser man kamernorna så tydligt att det är SJUKT att dom inte gjort om det, måste bara ha gått vidare och inte kolla på den scenen
Gnosis; Massor, kolla avsnittet "Operation Market Garden" Då liebgott och tre-fyra till springer fram mot en kulspruta varpå en dör och ligger ner på marken, i nästa klipp har han rört sig lite, i nästa lite till och i tredje ser man att rör på sig (han dör instantly) En annan rolig grej är i Bastogne avsnittet då Doc tar emot morfin av Lt Dyke (det roliga är att Doc aldrig tar emot morfinet) d.v.s. Dyke räcker ut det och doc sträcker näven för att ta det och får det att se ut som att han tagit emot det men i själva verket behåller Dyke det, ser riktigt fånigt ut. Sen finns det fler men jag orkar inte förklara detaljerat :)
Jefe P3 Men när han står där och fåglarna sticker iväg och mary å hennes morse ser honom, då säger han ju typ "no no" och tittar på sin penis, hmm så det tror ja icke.
Jag tror alltså att dom ser varandra och att det är ett fel. Sen är det mer fel i den filmen (kommer inte på nått nu), men som sagt, det är sånt som inte gör något.
sen ett fel som jagf stör mig på, det är i gudfadern, när Sonny ska åka och slå syrrans man. När han kastar soptunna å sånt på honom, så ska han ge honom en högerkrok på käften, och när han gör det, så är slaget ungefär en meter ifrån honom han ska slå. Sedan i Blow, så syns kamerateamet (inte lite helelr) i en spegel.
I fäst vid dig eller vad den heter kan man ju se en från kamerateamet som gömmer sig under sängen på hotellet för att kolla iaf regissören eller hur de stavas ser han :) Och its alive minns inte om de var 2an eller 3an så ser man typ mickar och skit nog för att filmen är gammal som fan.
Producent
2007-03-09 12:09
i friday -filmen, 1an, när det ska va kväll å dom gör sig redo för drive-by så är det ju mörkt utomhus, men när dom filmar i ice cubes rum så lyser det ljust i fönstret! liten miss sådär.
Nine.D Multifaceted Creativity http://www.INFININETY.se