I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

När gick Disney utför?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-02-05 19:35

När gick Disney utför?

När tycker ni att Disney började gå utför?
Vilken film va katalysatorn till haveriet? :P

Redaktionen

2007-02-05 19:47
När de slutade teckna och slutade med de viktiga moraliska dilmmorna som alltid duggade tätt i de äldre filmerna..
namaste

2007-02-05 19:59
kejsarens nya stil, man gråter ju för det är så hemskt fult

2007-02-05 20:01
När dom slog ihop med Pixar eller va dom heter, typ vid Toy Story.. Fan animationen förstör allt.. ska va klassiker som Robin Hood och Djungelboken o Lejonkungen kärleek!
Straight up Menace

2007-02-05 20:01

haha jag har kommit fram till att nånstans vid 1997-1998 gick allt åt helvete och uppföljarna började rasa in i snabb takt.

2007-02-05 20:02
Lejonkungen var väl det sista mästerverket, 80-talet hade varit sådär, det gav föraningar om fallet.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-05 20:31
Om man ska säga ett särskilt år så var det 97 när Hercules kom. Efter den kom undantagen Tarzan och Mulan som är BRA. Sen blev det crap av alltihop utom filmerna med Pixar. Jag fattar inte varför de var tvugna att börja rita människorna sådär kantigt och fult, kolla skillnaden bara:

Fint 

Fuuult (dålig bild men ni ser ju)
"What the fuck?! That ain't no fuckin' name, yo. That ain't that nigga's name. You can't be serious. Barack Obama. Get the fuck outta here." - DMX

2007-02-05 20:51

Märia F20
Jag håller med, Hercules måste ju varit början på hela helvetet!
Det verkar som alla tecknare blev sjukt inspirerade av kubism.

Det är också sjukt att dom sket i kvaliteten på filmerna och började massproducera titlar i stil med Lejonkungen 25 "simbas dotters barnbarns systers svågers barn"

2007-02-05 21:52
bangolof P1
Måste bara fråga, vad vet du om Kubismen G :D

Kan det inte bara vara så att vi alla blev äldre och slutade tycka om Disney filmer? Småbarnen idag kanske gillar dagens disney filmer precis som vi gillade dom som gjordes när vi var barn.
Now there's a million years between my fantasies & fears

2007-02-05 21:58
Herkules var ju bra! Kommer ihåg när jag gick i sexårs. Man fick välja mellan att se Lilla Jönssonligan eller Herkules på bio. Tror det var jag och en till som valde Herkules. Det har etsat sig fast på minnet :D

2007-02-05 22:10
åh herkules såg jag på bio med min pojkvän som ajg dock gjorde slut med för att ha nvilel pussas :S

2007-02-05 22:17
Haha, vad mysigt!

2007-02-05 22:20
Herkules tycke ja va tung på den tiden

2007-02-05 22:47
BORBAS P1

Sluta dumförklara mig B! jag är bildad nog att veta vad kubism är, din konstvetare :P

Nej jag tror inte det har nåt med ålder att göra, kvaliten på filmerna och historierna först och främst har gått ner sig ända sen 98. Därav den ofantliga mängden uppföljare dom tvingar på oss :)

Om du skulle sätta ett gäng ungar och låta dom se en film från innan 98 och en från 2000 talet så skulle dom förmodligen gilla den äldre bättre, för att historierna var mer fängslande då!

2007-02-05 22:47
BORBAS P21 menar jag förstås

2007-02-06 01:13
Dinsey gick utför efter Taran och den magiska kitteln, Inte så himla fort i början efter som tex. Mästerdetektiven Basil Mus, Ducktails the movie och skönheten och odjuret faktiskt går att titta på om man verkligen måste. Men storslagenheten i Robin Hood, Nalle Puh, Micke och molle osv. har de inte vart nära sen dess.
"i worship a god with an elephant head" /King Mob

2007-02-06 10:40
Disney började barka när Pocahontas kom, usel film.

2007-02-06 10:47
Jepp, Puckohontas var början till slutet
Terrorists your game is through, cause now you'll have to answer to. AMERICAAA FUCK YEAH!!

2007-02-06 11:55
aldrig Disney i mitt hjärta!
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2007-02-06 11:57
bangolof P1
Jag ville inte alls dumförklara dig g, handlar bara om att din teori var otroligt vag :D
Som någon annan sa, du har troligen en viss nostalgisk förknytning till de äldre filmerna.

Now there's a million years between my fantasies & fears

2007-02-07 21:25
Biragon

Jag kommer aldrig att acceptera att världen utvecklas och förändras. :P

2007-02-07 21:40
BORBAS P21

B! Om du hade problem med att koppla ihop Hercules och kubismen så får jag förklara vad jag menar. 

De första verkligt kubistiska verken är de, där föremål, landskap och människor framställs som flersidiga (eller mångfacetterade), hårda kroppar.

Det jag försöker komma fram till är att Hercules ser ut som den är ritat av samma arkitekt som gjorde den här!

2007-02-07 22:16
Lejonkungen skulle jag säga var deras sista stora bra film sen blev de verkligen sämre och sämre för varje år (med undantaget Ringaren i Notre Dame som är bättre än Pochahontas)
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"

2007-02-10 11:05
Jag hade faktiskt inte nåt emot pocahontas :P

2007-02-10 12:19
pocahontas var katalysatorn när den filmen kom ut o disney började släppa ne massa uppföljare o skit så blev det inget mer för dom.
Omae wa jowai

2007-02-10 12:22
Alla filmer som kom efter 1995.

2007-02-10 14:36
jag kan fortfarnde inte aceptera den här "disney blev dåliga när jag blev för gammal" andan som fins. Jag vill så fast vid mitt tiodigare uttalande onm att disneys guldålder slutade 1985 och komma med tillägget att Skatkammarplaneten, fantasia 2000 och Leelo & Stich alla är klart bättre filmer än lejkonkungen, Aladin, poccahontas och Behrnad och Bianca i auastralien. Skönheten och Odjuret är dock sjukt bra, om man bortser från slutet (ett slut som jag är säker på får Disney själv att vända sig i graven).
"i worship a god with an elephant head" /King Mob

2007-02-10 18:18
Ringaren i Notre Dame tyckte och tycker jag är jävligt grym, men den, Lejonkungen och möjligtvis Skönheten och odjuret (kanske, kommer knappt ihåg den) är ju de enda bra filmerna Disney har gjort sen 80-talet (även om Monsters Inc. också är rätt skön).
Det blir något att berätta för barnbarnen i lumpen på puben!

2007-02-10 18:22
Lilo & Stitch e det ända roliga som kommit ut sen lejonkungen...
Omae wa jowai

2007-02-11 16:18
Märia: Du har fel :)

Nej men så här ligger det till. Det är INTE disney själva som ressigerar filmerna de släpper. Det är ju olika ressigörer varje gång, eller ja ibland får de göra ett par filmer innan de byts ut.

Och med olika ressigörer så kommer olika stilar som de vill berätta med osv.
Tex Kirk Wise, han har varit ressigör på både Skönheten och odjuret (som det verkar du tycker är bra) samt även Atlantis (som har en mycket hårdare stil), personligen föredrar jag Atlantis, den har ingen sång, den har grym musik och det är grymmt snyggt hur de har lyckats få ihop allt. Alla kanter är hårda, inga rundningar osv. Riktigt schysst.

Atlantis är dock den sista filmen jagverkligen gillat med disney, iof gillar jag inte hulksnyftaren Lejonkungen heller. Men men.

2007-02-11 17:10
allt efter aladdin/alladin är värdelöst
Street savvy