I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Böcker om IRA eller ETA?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-02-03 14:07

Böcker om IRA eller ETA?

Hej!
Är intresserad av dessa organisationer och dess likar som kämpat för frihet i europa länge.

någon som vet några bra böcker om dessa organisationer?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-03 17:54
läs "en stjärna kallad henry" av roddy doyle. grym bok om irländska revolutionen IRA och shit, dock ingen fakta bok utan en berättelse om en snubbe som är med om revolutionen
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2007-02-05 17:11
Här har du ett par länka som ett gäng Irlandofiler samlat på sig.

Enjoy

http://www.irlandinformation.org/texter.php
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-02-25 20:10
filmer annars: sunday bloody sunday, some mothers son och in the name of the father

2007-02-26 11:12

Nu kommer jag inte ihåg titeln men läs en ässä samling av Natan Schashar. Handlar om spanien och det står mycket om ETA i den. Relativt nyutgiven.

Jag vet inte vilken bild du har av ETA men min ändrades radikalt efter att ha läst boken. De spelade ut sin roll under facismen nu är de mest riktigt vidriga ultra-nationalister.

2007-02-26 12:31
jag har skrivit en uppsats om baskisk nationalism, jag ska leta upp den och kolla vad jag använde för böcker.
jag hittade den här om ETA på internet nyss när jag sökte.

put lube around uranus, bitch, i'm fucking out of this world