Apocalypto [spoilers]
Vad tyckte ni om den? Jag blev ganska positivt överraskad (åtminstone första halvan), men den tappade rejält ju längre det gick, och själva slutet var ganska lamt. Casting-sektionen ska ha props för elakingarna i filmen eftersom det syntes verkligen att de var just elaka, vilket alltid gör det hela mycket enklare att förstå. Tror t.o.m. jag såg några "orcs of Mordor" här och där. En helt ok för stunden iaf...
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost
Invidge nya tv'n med den igår och gillade den. Riktigt bra filmupplevelse (till skillnad från bra film just pga hur den förändras mot slutet). Älskar dock blod och våld och här görs det riktigt bra, ska bli intressant och se hur den tas emot av kritikerna.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Yeah jag var med och invigde nya tv:n med SunTzu. Och i 40 tum älskar man den upplevelsen!Jaelee Kan inte hålla med om att den blev sämre. Jag tycker handligens vändning var överraskande och bra, ett tag trodde jag att de skulle vara förslavade efter att de blev tillfångatagna, för att sedan starta en revolution. Mycket bra och blodiga scener, en favorit var då de hoppade ner från vattenfallet och en träffar olyckligt en sten. I det stora hela blev jag mycket positiv överraskad. När jag numera ser sådan typ av film är jag livrädd att jag ska få återuppleva en king kong upplevelse.
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
shunare P24 Jag tyckte bara att filmen började så väldigt bra och kunde verkligen ha blivit en episk filmupplevelse (håller med SunTzu P21 där). Men sen urartade det till en massa urvattnade klyschor och slutet med Cortéz kändes så förutsägbart och billigt.
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost
JaeLee hehe ahh jodå. Men för att vara amerikansk är den inte klychig alls tycker jag. Jämför exempelvis med King Kong! :)
"Vi fick ögonkontakt, jag log, hon log... vi var nakna. Tysta, svettiga, nakna och helt naturliga." - Emil_brikha
shunare P24 Det tycker jag. Enda sättet att gå vidare härifrån är väl lite klassisk brawling, eller vad säger du? Vilken King Kong menar du? Peter Jacksons? Ja, det där är ett perfekt exempel på rent ögongodis.
JaeLee hehe. Jag såg Peter Jacksons. Fast jag kanske är för mycket hater för just king kong för att ha en åsikt. Hatet grundar sig i att 90% av mina vänner gick 2 gånger på bio för att se skiten, och åt t.o.m hamburger menyer i king kongs namn. Sen hyllades den som "Den bästa filmen sedan Matrix".
shunare P24 Off topic: Det där är ingenting, m´man. Jag hade 1999 en fight med några kompisar om vilken film som var bäst - the Mummy eller the Matrix. Inte nog med att de släpade med mig på både ettan och tvåan på bio. En del hade t.o.m. mage att försöka få med mig på the Scorpion King...
Redaktionschef
2007-01-24 20:05
Jag håller med shunare , gillade den från början till slut. Kände verkligen med huvudpersonen hela filmen igenom. Enda gången jag tyckte att den sjönk lite var när dom stod och offrade personer uppe på "templet"... där drog dom ut på det lite väl mycket. Annars var det sköna miljöer, dialoger och handling. Positivt överraskad också när västerlänningarna dök upp på slutet.
Oracle aka HipHop-Oraklet | Whoa-Crew 2000-2013| I januari 2014 lägger vi ned Whoa. Tack för de här åren!
Känner en snubbe som gjorde halsband och andra kroppsdekorationer till den filmen.
Jag är nog mest inne på shunare och Oracle's spår, jag hr sett den 2 gånger nu. Bra film i stort sett från början till slut.
http://www.innuce.nu
Moderator
2007-01-25 13:35
Tyckte den var riktigt jälva bra. Att vita skulle dyka upp förväntade jag mig igenom hela filmen och jag tyckte det gjordes på ett bra sätt när det väl hände. Gibson verkar ha lärt sig hur man får publiken att lida och ändå stanna kvar vid en film efter the passion... lätt en av dem bästa filmupplevelserna på senare tid. den är som en jälva bergochdalbana inte alltid man njuter men fan det är ös liksom...
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
den var helt jävla fantastisk, redan planerat att se den en andra gång inom en snar framtid riktigt spännande, oerhört välgjorde och mycket bra skådespelarinsatser
Gillar du att tippa/oddsa. Då ska du bli medlem på WWW.BETFAIR.COM, marknadens bästa odds. Använd värvaenvänkod 4Q6PXVU6T SÅ FÅR DU ca250KR!!!! (när du placerat några bets)
RushLingo P22 Tillför mer till diskussionen, snälla!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Ok, den här filmen har de facto gett många artesanos (hemslöjdsarbetare) arbete under de senaste 3 åren. Jag hoppas att Mel Gibson brinner i helvetet för all evighet. Sun Tzu var kines det är inte Mel Gibson, hans pappa bor i Australien och är bonde. Apocalypto skulle från början heta Maya. Jag tror att det är Tekal i Guatemala som är staden de kommer till. Majs!
witty unpredictible talent and natural gang
RushLingo P22 Är du dum i huvve? vafan snackar du om...
Nu till filmen. Den rysligt bra, kan vara det bästa 2007. Mell Gibson imponerar och likaså skådisarna. Extremt rå film men för det inget övervåld. +++++
Crime Pays, ask the Rothschilds!
En värdig film att uppleva igen. Blev lite ledsen när jaguaren fick en av indianerna och inte mer =( . Härliga spec-eff, när en av indianerna får stenen i huvudet =) Off-topic Om ni gillar blood och spec-eff. Se the hills have eyes, brutala mord med mkt blood.
JaeLee hahah fyfan vad lam du är. du borde sluta kolla film för dina ögon förtjänar det inte. dirty-dave håller med.
Riktigt jävla tung film! Jakten efter att han dödade sonen är ju oslagbar
Bilden av klasssamhälle pre-upptäkten är sjukt snygg. Nu kommer väl en film om Inka också... Börjar bli trött på Dizneys förhärligande och urbefolkningsvurmande...
tycker den va riktigt bra !
ARE U READY FI DI ROAD
Blev förvånad, trodde de skulle vara skitfilm pga att Gibson redigera den... Men icke sa nicke. Den va faktiskt RIKTIGT BRA! absolut sevärd film :) paajiiiz
Im not an idiot...<br> An idiot is a 44th floor window washer who steps back to admire his work....!
restervivant För att jag inte diggade filmen lika mycket som du? Gtfoh...
Semko var du missnöjd med Braveheart eller?=)
witty unpredictible talent and natural gang
oj hah den också:P
Im not an idiot...<br> An idiot is a 44th floor window washer who steps back to admire his work....!
Jävligt bra film förutom scenen med den sjuka lilla flickan som skrämmer dom.
i roll like a bat out of hell
Diggar filmen, hade bara oturen med en fördröjing på CD2 avi. filen som gjorde mig något irriterad. Men annars riktigt fet, bra effekter! Tyckte dock inte om slutet, hade hellre sätt han fightas mot dem i "staden" och tagit över o befriat alla något i den stilen. Vad händer när Västerlänningarna dyker upp? För detta är väl s.k "historia" eller?
al3 p18 Om det ska vara historia, så byter dom varor med varandra t.ex. kokain, hasch, guld, kryddor, slavara m.m. Sen får indianerna massa sjukdomar av västläningarna. Det blir krig poff så är nästan alla indianer döda. Tror inte det blir någon uppföljare till det. Utan en pucha hontas film med mer blood och våld!
Vilka fam va de som kom i slutet?? Om de där skulel förställa Maya lr Inka indiandianerna, så undrar ja vadfan munkarna me kors kom i slutet för?? Jesus va inte ens påtänkt när dom levde?..WTF`??
dagen då ja dör spela min skiva, o säg maria levde för o skriva
Moderator
2007-03-05 23:10
det var europeér som upptäckte den nya världen... maya indianerna var inte BC...
"nu befinner jag mig på ett forum där många verkar skolka alt. sysslar med graffitti " - MrSandman
dagen då ja dör spela min skiva, o säg maria levde för o skriva
Heheh du tänker säkert på Azteker
Puzzle Productions / puzzleprod.com soundcloud.com/iloice
kan inte säga mer än att skådisarna/karaktärerna var klockrena. är språket de talar i filmen det riktiga? vissa ord låter som portugisiska. riktigt härligt lät det iaf.
Tack & Hej!
Ronaldinho 2 i huvudrollen
Såg den igår. Den var cool trots överdrivet mycket piercing & sadism. Språket var ballt det är nog äkta man säger fortfarande jaguar på spanska som de säger i filman "haguaaaar"
fet film.. har sett den 3 ggr nu, billigt o gå på bio i afrika... =) big up mel!
Maybe sometimes, we feel afraid, but it's alright <br> The more you stay the same, the more they seem to change. <br> Don't you think it's strange?