I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

A Scanner Darkly [Möjligen spoiler]

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2007-01-11 16:20

A Scanner Darkly [Möjligen spoiler]

Filmen börjar med en kille som får hallisar och beter sig skitunderligt och jag kände något spännade direkt, det är lite svårt att förstå vad som händer riktigt men man börjar få begrepp i mitten av filmen, karaktärerna är bra gorda och gillar dom alla, det är en film som kan vara jobbig att kolla på för många då dom andvänder sig utav rotoscopy för att få filmen som den är, det gör hela filmen speciel och jag vill inte se den utan det, tycker den är rolig samt sorglig och kommer se den ett flertal gånger mer, filmen är baserad på en novel skriven av samma kille som skrev Total Recall och Blade Runner och detta är en film som dom har lyckats att göra bäst i filmform, blade runner var riktigt bra men var inte riktigt som boken men a scanner darkly skulle vara en perfekt avbild utan vad författaren ville ha det, detta är vad jag läst och ingen egen uppfattning, en film jag rekommenderar för folk som gillar lite anorlunda filmer med en skvätt humor *nej ingen humor som i jim carey filmer..* och mycket konstiga saker, kommer inte säga vad som händer i slutet då jag förstör hela filmen om jag gör :) iaf ni som sett den skriv vad ni tycker och ni som funderar på att se den.. ja ni kanske också har något att säga ;)

"Vet du hur man ser att det är en sverigedemokrat som skapat tråden?
* Särskrivningar och allmänt illa vårdat skriftspråk.
* Ovidkommande babbel om pöbel, svartingar, negrer, hasch, och kommunister."