I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

cowboy film, charles bronson [Spoilers]

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-01-08 19:32

cowboy film, charles bronson [Spoilers]

jag såg en film för många år sen, jag var typ 10-12...
en liten pojke vars pappa blir hängd av ett gäng..den här killen växer upp o till slut hämnas han på varje person...ngt som ofta förekom i filmen var ett dragspel..jag vet inte om den boven i filmen spelade dragspelen, men det var iallafall ett dragspel o ngn spelade dne ofta i filmen...o jag tror att det var en charles bronson film...
ngn som vet titeln? har länge tänkt på den här filmen, och skulle gärna vilja se den igen.

"Pain is my destiny and i cant avoid it" - AMITABH BACHCHAN

2007-01-08 20:44
Är du säker på att det är ett dragspel? ... Det låter ju enna exakt som "Once Upon a time in the west" där charles bronson har huvudrollen men i den är det ett munspel så du kanske vart lite confused bara? För övrigt jävligt bra film!

2007-01-09 02:37
var sjukt peppad på den filmen. men blev en aning besviken.
men man kan leva igenom hela filmen tack vara första scenen.
ingen dålig film, men the good the bad and the ugly är 100000ggr bättre. och min absoluta favoritfilm.

2007-01-09 11:22

nicolas, TACK!

Jag menade munspel...då vet jag vilken film det är, och det roliga är att vi har den filmen till salu på jobbet...så jag jag hoppas att det finns en kopia kvar när jag arbetar imorgon...tack ska ni ha.

miaz, aa den gode e lätt den bästa cowboy filmen.

2007-01-09 11:47

jag kollade upp filmen
http://www.youtube.com/watch?v=08Az1xP2jDY

fan vilken scen, mäktig, vilken härlig bakgrundsmusik...
men tyvärr var det inte denna film...jag måste ha blandat ihop det där med munspelet...men de en man som hängdes av ett gäng, och hans son tvingades hålla honom med sina axlar så han inte skulle kvävas, men fadern dog o så blev han stor o sökte upp dem för o döda.

2007-01-09 12:54
men alltså jag tror fortfarande det är OUTITW.
ett bra tag sen jag såg den men jag tror att det är en sån scen med.

iallafall så insåg jag när jag läste den här tråden hur roligt det hade varit om hämnaren spelade dragspel istället för munspel..
den som hoppas skiter på sig och dör

2007-01-09 15:09
det är once upon a time in the west, i slutet har bronson en flashback när hans far blir hängd och han håller han med sina axlar.
You are what you eat, that shit's fact,<br>That's why I never eat pussy and just stick with Big Mac's.

2007-01-11 01:43
den som hoppas skiter på sig och dör

2007-01-11 20:51
jag har sett halva filmen fram tills nu. har inte haft tid o se hela än...riktigt grym bakgrundsmusik. men nu e jag säker, jag trodde de skulle visa hängningen från början..men jag förstod att det måste komma till slutet, då det är munspel som används, plus den här "fluga-i-pistol" scenen som jag känner igen, så är det denna film jag söker. fan jag har funderat över detta i kanske 12-14 år...o velat se den..så nu har ni hjälpt..det roliga är att denna film säljs på mitt jobb...och om slutet e fet så kommer jag köpa den.
tack för hjälpen

2007-01-11 22:33
Sergio Leone var en mästare på coola slutscener..o det är inget undantag i denna :) Denna film är på min topp 10 all time.

2007-01-13 12:37
jag har länge velat se den, och till slut fick jag se den, fan vilken mäktig slutscen :-P