I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Darkly dreaming Dexter & Dearly devoted Dexter

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2007-01-04 19:35

Darkly dreaming Dexter & Dearly devoted Dexter

Har sett klart första säsongen av Dexter och är lite sugen på å läsa böckerna som serien baseras på...

så är det nån som läst böckerna? bra? dåliga? bättre än serien?
finns dom översatta till svenska? har bara hittat engelska versoner när jag letat lite på nätet...

2007-01-04 21:05
Har läst första boken, Dexters dunkla drömmar. Den är helt okej, men inte särskilt bra, ändå inte direkt dålig. Bara väldigt blek. Språkligt känns den fadd för att språket inte är särskilt utbroderat. Jag läste den på svenska och jag tror det kan vara översättningen som är dålig också. Kolla på biblioteket, den fanns på mitt biblioteket i alla fall.

2007-01-05 10:20
jag läste nyss ut dearly devoted dexter och jag tycker att den var bra. dexters också att böckerna kan va lite råare än vad serien är och då jag läste dearly devoted så upptäckte jag att slutet på darkly dreaming skiljer sig lite från tevserien.
På bibiloteket såg kollade jag lite i dexters dunkla drömmar och jag tror att översättningen förstör väldigt mycke så du gör nog bäst i att läsa dom på engelska.

pat P17
www.adlibris.se

Reality has become a commodity