Mio Min Mio
Fan, måste se den igen .. vilken klassiker.. Men nu när jag sökte lite på Internet märker jag att det finns massa olika versioner?? Eller gör det de? Den filmen jag såg när jag var liten var allafall talet på svenska. Men hur är det egentligen, har dom gjort om filmen nu senare eller finns det bara en version (film) och saken är att dom kanske dubbat till svenska, för vad jg får fram på nätet är att den ska vara engelsk från början. Och att det är dubbat till svenska, och finns på svensk text och engelsk text? Förstår ingenting, man vill ju självklart se orginalfilmen. Någon som vet mer om mio min mio filmen??
Den finns bara dubbad till svenska har jag för mig...
hansel.. Det är nog lika bra det! Jag var livrädd för den filmen när jag var kotte..
Uschja.... Jävla huve som flög runt och grejjer...
Ok ingen som vet vart man kan få tag i den ODUBBADE versionen (engelskt tal) då??
julian-c Jag tror inte den är enkelsk... Fransk eller tysk eller nått..
hah...funderade som fan på varför allt jag läste om filmen lät så obekant tills jag insåg att jag tänkte på bröderna lejonhjärta :)
Demento Du börjar inte bli lite dement då?
Nej.... Den var tvärkass... Ursäkta mig... Jag är skittrött!
den finns inte att få tag i med originalspråk finns bara den dubbade versionen...
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"
Shit vad Astrid Lindgren har sneglat på Sagan om ringen triologin när hon skrev Mio min Mio... -Riddare Kato bor i ett högt torn, har järnhand som har klara likheter med Saurons utseende. -Massa monster som är som orcher... -Bosse och vad fan han den andra hette ränner runt med värsta Hobbitkomplexen, dom letar sig in i ett djupt berg -befolkat av dvärgar, där dom får ett onding-dräparsvärd! Bosse har till och med en mantel som gör honom osynlig... Detta var bara lite saker jag kom på just nu, det var jävligt länge sen jag såg filmen men jag minns att det fanns fler saker jag satt och jämförde med...
"At my house we call them Oh Oh´s..."
tenchu P27 nice att båda böckerna kom ut samma år... tycker förövrigt att de inte är ett dugg lika. inte så att sagan om ringen var den första sagan om ondska och godhet med osynlighet och onda härskare i torn. Riddar Kato och Sauron är inte lika heller men men
Mitt inlägg var inte ett dugg seriöst menat.... Rent flummeri och tankar som flög igenom huvet...
"At my house we call them Oh Oh´s..."
produktionen va ett samarbete mellan Sverige, Norge och Sovjet. tror inte man kan få tag på engelsk version..om det ens finns. på imdb står det Language: English
HenkO P26 är nästan helt säker på att den spelades in på engelska men att det inte finns någon utgåva att få tag i, just nu iaf...
när man va liten tyckte man den va jätte bra, men såg den för någon månad sen när jag passade min lillasyster, så super dålig va den. usch, dubbad o dåliga effekter som satan.
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Nosferatu P26 för det första så framstår du bara som ännu dumamre än vad du är om du skriver såklart inom parantes. den finns inte ens i din länk (amazon vidarelänken) ditt asswipe. den finns inte utgiven, om den finns det ändå så måste den blivit utgiven nu i månaden...
ColdE P60 Har du attitydsproblem eller vad är det frågan om? Det är Anchor Bay som släppt den - 2001-04-24 mupp..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Nosferatu P26 har inga problem men du vet inte vad du snackar om...den finns ju inte nu!? du framstår fortfarande som dum när du skriver så klart och inte har kollat upp utan abra gått in på imdb och klickat lite...den må ha getts ut 2001 men då drogs den in snabbt och är oop nu... kanske kan hitta den beg om någon lägger upp den på ebay men du kan inte hitta den att köpa...
ColdE P60 Jag har väl inte sagt något om att den finns nu? Det enda jag påpekade var att den är släppt på DVD i USA, på orginalspråk. Sen om den är OOP är väl en annan sak. Om du nu vet att den är OOP behöver du väl inte betee dig som en idiot! Det är väl bättre att bara förklara det istället för att hålla på att jiddra. Väx upp för fan. För övrigt skrev du den finns inte att få tag i med originalspråk finns bara den dubbade versionen... Och så kallar du mig dum? När jag visar att det visst finns en orginalversion.
förövrigt så finns den på Ebay..
Nosferatu P26 säger att du framstår som en idiot när du ska leka besserwisser när allt du gjort är att gå in på imdb. Ja okej jag hade fel trodde jag var säker på att den inte släppts alls men i vilket fall som helst så går den inte att få tag på nu (om du inte möjligtvis lyckas hitta den begagnad) och du verkar fortfarande vara jävligt störig. Förstår inte heller varför ger du delar med dig av en länk till ett ställe där filmen inte finns? Du hade ju uppenbarligen ingen aning om hur det låg till med Mio min Mio dvdn förrän du gick in på imdb och skulle ändå skriva såklart, det är bara det ordet jag stör mig på. Varför skulle det vara självklart? och varför låtsas du veta saker du inte vet något om?
jag håller med hansel
http://www.sthlmmd.se
ColdE P60 Ok!säger att du framstår som en idiot när du ska leka besserwisser när allt du gjort är att gå in på imdb. Hur kan det få mig framstå som en idiot? Det enda jag gjorde var att ge er en länk med dvdinfo. Ja okej jag hade fel trodde jag var säker på att den inte släppts alls men i vilket fall som helst så går den inte att få tag på nu (om du inte möjligtvis lyckas hitta den begagnad) och du verkar fortfarande vara jävligt störig. Ja, den går att få tag på begagnad och att du ens har mage att kalla mig störig efter dina personliga påhopp orkar jag inte ens komentera. Läs igenom dina egna inlägg ffs!Förstår inte heller varför ger du delar med dig av en länk till ett ställe där filmen inte finns? Är du helt snurrig eller? Det enda jag gjorde var att länka dvd details på imdb. För att, som sagt, visa att den är släppt med orginalspråk på dvd. Jag visste inte att den var oop, men nu vet jag, och har kollat upp det och den finns begagnad på bla ebay.Du hade ju uppenbarligen ingen aning om hur det låg till med Mio min Mio dvdn förrän du gick in på imdb och skulle ändå skriva såklart, det är bara det ordet jag stör mig på. Varför skulle det vara självklart? och varför låtsas du veta saker du inte vet något om? Vad är det som är så störande med att jag skrev självklart? Är det för att du skrev att den inte fanns och hade fel med det eller? Jag tycker det är ganska självklart att den släppts på dvd i usa. På orginalspråk. Det vore väl konstigare om den bara fanns dubbad till svenska i så fall..
det är hiphop att kalla folk för idiot!
slutjiddrat för min del kan jag tillägga.
värt tjafs, hahaha. Jag tankade den på nätet för nåt halvårsen, men får inte tipsa om det så ge fan i å leta efter den. Den engelska alltså, "Mio in the land of faraway"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Extremt ovärt tjafs. Men man blir ju irriterad när det kommer någon lirare och kallar en för asswipe och idiot helt oprovocerat.
hehe såg också att det finns en hel del som har den :)