I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Transformers the Movie (2007) - Ny Trailer!

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2006-12-20 15:23

Transformers the Movie (2007) - Ny Trailer!

OMFG!

Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2006-12-20 15:26
Om man bortser från att jag inte gillar utseende på robotarna så verkar det onekligen fett...
The absence of evidence is not the evidence of absence

2006-12-20 15:39
jävlar vad galet fet den filmen lär bli! :D
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2006-12-20 16:42
Undrar hur mycket skivbolaget behövde pröjsa för att killen skulle ha sin Strokes-tröja på sig hela rullen ;)

Kommer den vara barntillåten eller från 15?

10-4, over...
"Not so funny now, funny man..." - Å, jo, totally worth it! ;)
Mabande In The Park - once in a lifetime, baby
Thugz 4 hugZ - kärlek istället för gangsterpropaganda

2006-12-20 16:48
den verkar ju über :D
Omae wa jowai

2006-12-20 18:48
Ser ut som vilken svindyr hollywoodsmörja som helst. Lär bli en sjujäkla pampig visuell upplevelse, men jag tror knappast man går ut ur biografen med ordet "genialiskt" på läpparna. That's not to say att jag inte tänker se den, för det tänker jag definitivt göra, men huruvida jag tänker betala för det återstår att se.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-20 19:10
trailern var trevlig!

jag har accepterat att de inte ser ut som de gjorde i den första serien, och jag ska utan tvekan se denna på bio. optimus prime verkar i alla fall vara hyfsat lik, vilket är chill för mig - han har alltid varit favoriten. oi!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-12-20 19:11
Det är ju lätt en biofilm. Köra den via dator och till projen kommer bara sabba upplevelsen. Imo.
Propaganda åt folket..

2006-12-20 20:35
F-Nyken P16

o du e en 16 åring som kollar på franskt dram från 1972 för o känna di speciell eller nått? eller så e du bara för ung för att fatta nostalgin i det här :P

Omae wa jowai

2006-12-20 21:36
jag är en 21-åring som kollar på stumfilm och ungerska 7-timmarsrullar utan handling, för att jag gillar det, men det här ser jag fram emot av nostalgiskäl... men det verkar faktiskt vara nice effekter också.

2006-12-20 23:41
SunTzu P21

;) det var dock mer menat som ett skämt det första jag skrev asså men exakt detta e en rulle för oss som läste transformers som små o vill känna lite nostalgi o se häftiga *(antagligen) effekter
Omae wa jowai

2006-12-20 23:52
transformers är nostalgi. tycker dock att filmen ska ha kommit ut på 80-90 talet, hade nog varit coolare.

2006-12-20 23:56
det kom ju en film på 80-talet, fet f ö :)

2006-12-21 08:08
Ja, den från 1986 var fet. "The Transformers: The Movie" hette den. Eric Idle var jävligt skön som Wreck-Gar.

2006-12-21 08:48
ser fram emot denna! Tyckte transformersarna såg mycket bra ut..

2006-12-21 10:43
kan bli ganska ball ju
thundercooperfuckinbird

2006-12-21 11:12
Detta blir ju bara värre och värre. Robotarna ser knappt ut som dom ska längre, mer i stil med sakerna i The Returner...
all fire burns, little baby, you´ll learn

2006-12-21 11:52
Nej, de ser inte ut som G1 eller G2, men det var ju heller aldrig meningen. Precis som med Beast Wars/Armada/Energon/Cybertron/RID et.cet. är det här en ny story, och precis som i de föregående kommer det att finnas åtskilliga hints till den ursprungliga G1-serien (namn osv). Jag flippade också ur när jag först såg designen (tycker fortfarande att vissa ser ut som skit), men jag har accepterat att det inte kommer att vara robotarna jag växte upp med och tänker ta det för vad det är: En fet film med gigantiska robotar som tacklar sönder skolbussar. Och det är ju aldrig fel...
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2006-12-21 13:37
Kan vi inte hålla det i den gigantiska andra tråden istället?

2006-12-21 13:40
Ehm, det är ju en omskriven G1.

Alla versioner av TF bygger ju mer eller mindre på G1. Så egentligen är ju alla historier en omskrivning av originalet, om man tänker efter. Titta på Armada/Energon t.ex. Optimus Prime, Megatron, Starscream, Cyclonus, Red Alert, Ironhide, Jetfire m.fl. är alla klassiska G1-karaktärer, men det blir inte G1 bara för att man återanvänder vissa namn och använder sig av temat "krascha på jorden". Läs manuset och titta på designen och du kommer se att den nya TF-filmen är ungefär lika mycket G1 som de andra versionerna var.

2006-12-21 17:45
soooft!
Jag vet när han ljuger! så fort han rör på munnen
Admin

2006-12-21 18:34
Kan inte påstå att jag är särskilt lyrisk efter trailern och att det är Michael Bay som gör filmen. Lär bli en blockbuster i vanlig ordning. Förhoppningsvis blir den i vilket fall bättre än Pearl Harbour. Ska självklart se den pgr av nostalgiskäl, troligen en fet biofilm dessutom. Den som lever får se.

Groupie

2006-12-21 18:49

Finns trailer i bättre kvalité på Officiella hemsidan också.

Förövrigt så har jag inget emot nytt utseende även om det jag sett av megatron får mig att vilja spy och slita sönder mina ögon.

Tycker att det ska bli spännande att se, men jag kommer nog likt många andra se den av nostalgiskäl. Jag är väl lite av en serienörd men av trailern att döma känns det inte riktigt som det finns någon djupare handling som det gör i serierna. Det känns mest som en blockbuster av standardmodellen. Lite kärlek och drama och en stor portion ösiga actionscener, där man lagt en större budget på specialeffekterna än på resten av filmen.