I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-12-19 15:36

ödets spjut

nån som vet var man kan hitta

trevor ravencrofts - spear of desteny

fast på svenska? (ödets spjut)

hadde den förut men tappat bort den, riktigt bra bok men kan inte hitta den på svenska bara engelska...

tack på förhand

2006-12-22 20:10
tack

har kollat kb dom verkar ha den...
men problemet är att jag inte är i sverige för tillfället så jag hadde tänkt o köpa nånstans över internet...

mer råd, nån som vet nån bra sida?

2006-12-26 02:08

jag tycker att om det är en engelsk författare så ska man läsa den på engelska

(\_/)
(O.o) This is Bunny, copy bunny into your signature to help
(> <) him on his way to world domination!!!

2006-12-26 18:05
poppe

varför, om man hittar den på sitt eget språk?
det blir mycket enklare och läsa då

och boken är e ganska komplicerad konspirationsteori med många komplicerade ord så jag säkert inte skulle förstå hela sammanhanget på engelska, även om jag inte har några problem med engelska...

så varför...

tack ändå har lyckats hitta boken på svenska och har beställt den, lyckades hitta den på nåt antikvariat för en hundring....

2007-01-15 22:34
jag vet inte varför men jag gillar att läsa böcker som skrivits på engelska som original på engelska, jag har inget emot svenska böcker lr nåt sånt men jag gillar inte dubbningar så mycket av nån anledning för det känns ibland som att dom har fått fram fel meddelande jämfört med vad författaren ville

om det är en väldigt komplicerad bok på engelska så fattar jag vaför du vill ha den på svenska så man förstår den bättre men jag läser ofta inte såna sorters böcker så jag gillar ofta engelska böcker mer helt enkelt, kanske för att jag läser mycket stephen king.

(\_/)
(O.o) This is Bunny, copy bunny into your signature to help
(> <) him on his way to world domination!!!