I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Världens modernaste land

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2006-12-13 20:51

Världens modernaste land

Tog precis slut, någon som såg det? Vad tyckte ni?

Otroligt bra tycker jag, Fredrik Lindström levererar alltid. Sjukt kul med hans små sketcher, dom är så klockrena

Länk

Repris 16/12 och 17/12, går även att kolla på svts hemsida.

Jag hittade ingen tråd, ta bort om det redan finns en.

"Jag tror att människors andliga matsmältning är så fruktansvärt
fördärvad genom vad dom sätter i sig idag genom massmedia."
- Ingmar Bergman

2006-12-13 20:53
Det är roligt, det är folkbildning, det är SVT när det är som bäst!

Hemsidan har ett roligt test också:

http://svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=61742&lid=puff_719682&lpos=lasMer

2006-12-13 22:22
Missade fan. Blev glad som fan när jag hörde att det skulle sändas och blev påmind senast idag av P3, men hörde inte premiärdatumet.
Får ta reprisen nån dag.

Som sagt, Fredrik Lindström levererar alltid.
I found a cure for cancer, but it wasn't radio friendly

2006-12-13 22:53
Eccan!

du kan kolla på det på svt.se... hela avsnittet ligger där
I might have been born yesterday sir, but I stayed up all night

2006-12-14 00:08
riktigt, riktigt bra. det känns som den typen av program som skulle passa bra i skolan. det känns som att svenskar generellt sett inte vet tillräckligt mycket om sin egen kultur. det blir ju rätt tydligt med alla stolpskott som ska skriva saker i stil med "sverige har ingen kultur" så fort det snackas nationalism osv...jävligt intressant program hursomhelst. känner igen mig riktigt mycket. hehe...fast man börjar ju känna sig jävligt underlig som svensk när alla skumma grejer lyfts fram :)

2006-12-14 00:37
vad är det för fuffens om oss som kommer fram då? :D
We all walk in a path chosen, from the cradle till the caskets lowered

2006-12-14 00:40
jaquil P18
näe alltså, det är ju sånt som man tar för givet och inte ens tänker på i vanliga fall men som är rätt skeva när man börjar gräva i det. som exemplet när dom visar fyra personer som står och väntar på bussen, alla håller sig på säkert avstånd från varandra, säger inte ett ljud och stirrar åt varsitt håll. det ser jävligt skumt ut :)

kolla på det!

2006-12-14 12:18
Ja det var klart intressant, gilar Fredrik Lindström.. har den Italienska dokumentären nedtankad måste se den nån dag snart
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2006-12-14 13:18
Bästa programmet på länge. Det mest träffande var att alla tjajtar på en om man inte dricker.

Testet på hemsidan var riktigt roligt. :)
"Not fuck myself in the head with stupid men"

2007-01-18 18:49
Bästa Fredrik Lindström. Serien är sjukt fet och det är synd att det bara är ett avsnitt kvar.
Manager

2007-01-18 18:52
Sketchen när han sitter och snackar i telefon precis i början på avsnitt 2 är så jävla klockren
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit

2007-01-18 19:01

"Du kan ju inte börja träna sådär, du måste fråga någon"
haha

Manager

2007-01-18 19:44
vilket avsnitt är det ifrån steevoo?
/ Deedz.
http://www.facebook.com/jewoit