psykologiska skräckfilmer?
Fan alltså.. dags att tipsa feta, psykologiska skräckfilmer här. Jag vill ha så många som möjligt.1. Saw 2. När lammen tystnar 3. Psycho YEAH! Topp tre. Psycho var oväntat bra, den kände lite b i början, men twisten som läggs in där - gives me chills up my spine.
whoopzidoo
Nummer 2 var på TV förut.
The Shining,mer psykologiskt blire inte
Tråd dödadar!
"i worship a god with an elephant head" /King Mob
Mothman Lite små scäääry då och då :)
Tyckte de när jag såg den precis när den kom iaf.
I'm a relatively respectable citizen. Mutiple felon perhaps, but certainly not dangerous.
Roman Polanskis filmer; Repulsion, The Tenant och Rosemarys baby kan jag varmt rekomendera!
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
A tale of 2 sisters
Legion=sötast
DET är väl ganska läskig.
Skåne!
the Texas Chain Saw Massacre från -74 såklart, ingen nyinspelad skit.
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
Carnival of Souls. Annars rekommenderar jag moderatorerna att starta/bumpa en gammal skräckfilmstråd om sånt här och låsa alla trådarna om sånt här som dyker upp varje vecka. Gör ert 'jobb'. Fisherman: the Texas Chain Saw Massacre från -74 såklart, ingen nyinspelad skit. Respect för att du stavade titeln rätt. Oftast stavar alla titeln fel - Chainsaw ...
http://www.toptensomething.blogg.se
SP P28 En fråga, är du säker? Enligt http://lexin.nada.kth.se/sve-eng.html stavas det faktiskt "chainsaw". Skolan ber oss kolla den sidan, så jag betvivlar att det är bara skit.
OnT: The Eye har jag hört mycket om, dock inte sett själv. Personligen så gillar jag The Shining. Mycket psykologisk.
I tego arcana dei!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Medlem i Mobbade Whoa Användare Crew M.W.A <br> Medlem i The Skåne Crew aka The Dirty South crew! <br> www.legalize-art.cjb.net
langoljärerna the cell
INGA TJEJER PÅ INTERNET!
Jag skulle säga 1408 . Vissa säger bu, andra säger bä.
SP P28: Tackar! Ja den är ju med i topp 5 över bästa rullarna någonsin så den förtjänar att folk lägger ner tid på detaljer när det skrivs om den.
diZZySWE P16: Har du sett filmen? Ordet "chainsaw" stavas och skrivs just så men titeln "Texas Chain Saw Massacre" gör inte det utan stavas och skrivs: Texas Chain Saw Massacre. Nu blev det jävligt pretto men rätt ska vara rätt!
Såg precis Texas Chain Saw Massacre (den från 2003). Den var rätt bra, men på vilket sätt är den en psykologisk skräckfilm? Är den baserad på en sann berättelse förresten? Hursomhelst, Jessica Biels pattar steals the show =)
Dusty Crates njeh, den är inte baserad på verkliga händelser, men han är baserad på en verklig dåre, Ed Gein.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?
THEM. Sjukt jobbig film!!
Skåne!
Rosemaries baby är riktigt skön. Them är skrämmande för att den är baserad på en verklig händelse.
K.I.S Killaz In Suits
Fasen jag blir tokig! Har forsokt komma pa namnet pa en film som jag sag for kanske 7 ar sedan nu som verkligen var psykologisk! Handlade om ett par personer som var pa nagon fest i nagot sorts stor mansion och sedan forsvann alla som var pa den festen forutom ett par personer. Dom hade ingen aning vad som pagick sa dom borjade soka igenom huset och far se sjukt sjuka saker, syner osv. Var sa javla bra den har filmen och har forsokt komma pa vad den heter i flera ar nu. Nagon som vet vilken jag menar??? Slutar med att en person overlever och kommer tillbaka till festen och alla manniskor ar tillbaka och har trevligt forutom dom fa personerna som detta fenomen skedde for. Kommer inte ihag om det var en tjej eller en kille som overlevde men det var typ att tiden hade stannat upp forutom for dom personerna det handlade om
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
PeWi P21 Kan det vara
House on the Haunted Hill?
K.I.S Killaz In Suits
Cuntlick P2 ...fast var de på en fest med massa andra människor som inte märkte vad som hänt?? de var väl mer att han pejade ett gäng knepiga människor för att sova en natt i det hemsökta huset? (och den heter house on haunted hill)
Misery_chick kan mycket väl stämma men jag tycker att
pewis beskrivning passar ganska bra på House on haunted hill också. Det är ju en rik gubbe som bjuder på fest i sitt mansion och så händer det massa sjuka saker, i slutet är väl bara en kille levande plus den rika gubben som äger huset?!
K.I.S Killaz In Suits
Cuntlick P2 house on haunted hill var min spontana gissning med, men jag vet ine, jag tror inte det är den han menar.
The shining är sjukt psykologisk den är ett måste att se...
kan mycket väl stämma men jag tycker att pewis beskrivning passar ganska bra på House on haunted hill också. Det är ju en rik gubbe som bjuder på fest i sitt mansion och så händer det massa sjuka saker, i slutet är väl bara en kille levande plus den rika gubben som äger huset?! Hm, det är två personer som överlever. Uppföljaren är skit, se inte den.
What I said, yo!
Dusty Crates: Fast du måste ha i åtanket at TCSM från 2003 bara är ren dynga. Den kan inte i närheten jämföra sig med 1974:an.
PhilAhz0phee F22 i slutet är väl bara en kille levande plus den rika gubben som äger huset?! en kille + rika gubben = 2 personer.
eller menade du att det var 2 personer + den rika gubben? ;)
K.I.S Killaz In Suits
American Psycho : D
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hmm kan mycket val vara den men jag har for mig att den filmen jag sag ar nagra ar aldre. Typ gjort 1994 eller nat sant. Typ mitten pa 90talet. Ar dom pa en stor fest i borjan med en massa andra manniskor i huset i den filmen?
Angst kan vara värd att ge ett försök. Titeln talar för sig själv så glöm inte kudden!
Fisherman P22 Du har fullkomligt rätt, tack för förklaringen ^^ Och ja, jag har sett filmen. Tillochmed båda filmerna. Den gamla är, vilket jag säkert inte behöver säga, obeskrivligt mycket bättre.
I tego arcana dei!
Finns en film som utspelar sig i ett gammal psyksjukhus där det självklart genomförts en massa galna försök osv. Det låg också på en ulle precis vid havet. Sen hade huset blivit omgjort till bostadshus tror jag och det var några som hade en fest där och vid tolvslaget så brakade helvetet löst.:/ Slutar med att makarna som bor där dödar varandra eller så. Minns inte riktigt. Förstår inte hur man kan ta upp The Shining som psykologisk skräckfilm, psykopatisk skräckfilm ja, men inte psykologisk. :S
PeWi P21 dom är i stort hus i början, men alla kommer dit samtidigt och det är inte överdrviet mycket folk. House on haunted hill är nyare också, tror den kom 2000 eller 2001.
K.I.S Killaz In Suits
Filmen om huset kan inte vara Rose red? Bara en tanke som slog mig.
Na det ar inte rose red. det later som house on the hunted hill men jag ar inte saker. hmm, kanske var en drom haha
session 9 måste också nämnas
die shining
As Bob said once "Yuh cyant kill God"
1. Saw 2. The Shining 3. Silent Hill (hmmm vet inte om den är så psykadelisk men den är bra)
krossad_anka F18 Ordet var psykologisk din syratorsk..
För övrigt är silent hill nog den sämsta film jag sett, dock har jag aldrig spelat spelen..
fullfjädrad när jag kickat en gås..
Them som så många sagt, riktigt jävla obehaglig.
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
Är det den med dom stora myrorna?
Dusty Crates Them? Nej, det är den som utspelar sig i Rumänien (på franska iofs) med hemska limsniffande barn som torterar folk
Så länge nu har jag varit sövd i en sekund så var jag hög. (itsclive.blogspot.com)
don't watch me, watch yourself
Twin Peaks: Fire Walk With Me Kolla den, allvarligt..
"Min sambos bror har två hakkors på ollonet. Han vill hitta en utlänsk kvinna så han kan jaga henne runt lägenheten med sitt "tyska attackplan" i vädret." - Two_grand