habibi_yayo: Det är just det här jag menar! Det finns något fanatiskt över många som hyllar filmen. "Hur många ungdomar har inte en Scarface plansch på väggen och ser upp till den Snabba, feta vägen att tjäna cash? Fucka världen!! Äga världen!! Vem fan ska tjaffsa med mig??" Och sen växte man upp kanske, och insåg att Mr Montana är en sopa som saknar mycket av det som gör människor till människor, bl.a. moral. Såklart att Pacino är bra, det är Pacino. Men det är inte det jag diskuterar, för det är inte det som alla ni som diggar Scarface egentligen gillar tror jag. Ni tycker att det är ballt med guns, koks, brudar, och att vara glassig. Det kan jag också tycka är ball, men det är inga ingredienser i en film som gör att jag höjer den till skyarna. Och varför är den stor i hiphop-kretsar? Kan det vara för att hiphopare ofta är väldigt inskränkta och dåliga på att tänka utanför gruppen? Och har hört att Scarface är "typ världens bästa film"? Det är mycket patetisk fasad som måste hållas uppe. (Detta gäller långt ifrån alla, men det förekommer i stor skala dock.) Well well.
"Ask your crew if I'm nice, they all say true"