Martin Scorseses The Departed
Sag den igar pa bio.Kan med handen pa hjartar saga att det ar bland de basta jag sett i ar, tillsammans med Kiss kiss bang bang Brukar inte vara ett sa stort fan av Matt Damon (annu mindre efter Team America) men han gor en bra roll har ,samma sak for Leonardo dicaprio aven han var bra.Se den gott folk!Info Trailer
Har läst om den, riktigt dåligt att det kommer på bio i DECEMBER här i Sverige.... är så sjukt less på det. Den verkar grym
Scorsese verkar ha snöat in big time på irländsk organiserad brottslighet och Leonardo di Caprio... vilket bara är bra. Dessutom kan det aldrig bli fel med Jack Nicholson som maffiaboss (även om han fick rollen för att De Niro tackade nej). Tror den kommer att ha premiär på juldagen. Det är långt dit, men det blir något att se fram emot.
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
shit, tackar De Niro nej till detta och ja till Hide & Seek.. .dude fell off.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
shit, tackar De Niro nej till detta och ja till Hide & Seek.. .dude fell off. Ja, visst är det helsjukt?
Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul
Se orginalet också.. Hur bra som helst. Finns väl till och med två? uppföljare. Måste dock säga att den amerikanska versionen är bland de bästa remakesen jag sett!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Jag har tänkt o se filmen... Är de värt de?
Highfive anyone, anyone?
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Respekt går till orginalet infernal affairs, för det är ju trots allt orginalet. Men jag gillar faktiskt Scorseses film bättre. Riktigt fet, och Leo har aldrig varit bättre.
den som hoppas skiter på sig och dör
Leo är sjukt bra. Jack likaså.
Originalet är en trilogi. Hade tänkt att se filmen imorrn men har väldigt svårt att tänka mig att den kommer att överträffa IA.
"Today is the tomorrow that you should have feared yesterday." - Pitch Black
De Niro tackade inte nej till Departed för att kunna medverka i Hide and Seek. Han tackade nej för att han regisserade och agerade i sin egen film The Good Shepherd. ang. The Departed så var det en väldigt bra film, men inte i närheten av Scorseses bästa. Skådespelarmässigt så imponerade Mark Wahlberg mest på mig.
Måste också medje att remaken är fan bättre än orginalet. Blev väldigt förvånad över vissa scener och skådespelerier.
Knowledge, where the people at? Liverpool FC---AIK
I'm almost famous, you people are halfass, almost anus.
Håller med Fisklukten att det är en bra film men långt ifrån den bästa scorsese-filmen, sen att den är ju en remake på japanska Infernal Affairs gör ju wow-upplevelsen inte direkt större. Tycker filmen filmen hamnar på 3/5, en film som bärs upp av bra skådisar som Dicaprio, Wahlberg och Nicholson.
Riktigt,riktigt bra film. Men inte Scorseses bästa.
Riktigt bra film, bästa jag sett på länge helt klart. men bara jag som tycker att musiken blev lite störande då och då?. dom kunde skippat den i några scener. Det va ju i stortsett non-stop musik. dicaprio och nicholson va bra som vanligt, matt damon likaså. men med de niro hade den varit ännu bättre imo.
/ Deedz. http://www.facebook.com/jewoit
Jag tycker att Damon bevisar sin talang i den har filmen. Jag har aldrig fattat den har se-ner-pa-Matt-Damon-Hypen. Jag tycker att han e fet! Bourne-filmerna ar tunga! och han gor ett grymt jobb i The Departed! Lite enformig kasnke, men det ar han knappast ensam om.
som sagt, Leo grym som fan, men Wahlberg lika bra.
Ave, imperator, morituri te salutant. Iacta alea est!
Hangaround
2007-03-18 16:49
kopte dvdn haromdagen, riktigt skon film..Leo haller pa att bli en riktig gigant om han fortsatter leverera som i den har och blood diamonds..
internal affairs även kallad Mou gaan dou..
jag tycker att folk hakar upp sig sjukt mycket på att det är en remake...
Smutsig_Slampa: Jag tycker att Damon bevisar sin talang i den har filmen. Jag har aldrig fattat den har se-ner-pa-Matt-Damon-Hypen. Jag tycker att han e fet! Bourne-filmerna ar tunga! och han gor ett grymt jobb i The Departed! Det är svårt, iallafall för mig, att ta han seriöst efter hans "medverkan" i Team America MATT DAMON!!! :D Jävla bra film för övrigt...
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
filmen är rätt lång va ?
SKU - SKU - SKULASON!
maran Ja, den är lång, men minns inte riktigt hur. Ibland känns den dessutom för lång, tyckte den kändes lite seg och jag gillade faktiskt Infernal Affairs mer. Jag trodde att jag skulle gilla The Departed mer eftersom jag tyckte att det var mer intressanta skådisar och miljöer men jag tyckte att det var bättre tempo i originalet. I The Departed var det lite djupare karaktärer men den fick som sagt betala med tempo Iofs så kanske jag hade sett på den på ett annat sätt om jag inte jämförde med originalet
Av någon konstig anledning känns den amerikanska remaken mer orginell. Antar att det beror på att den är just amerikansk..
Scripta P16 hmm ok där ser man, får väl ta och se den ialla fall.
SKU - SKU - SKULASON!
Nosferatu Kännetecknas amerikanska filmer av originalitet eller?
Nej nej. Snarare att asiatisk film ofta är mer orginell.. Man är liksom van med att asiatisk film är orginell, till skillnad från amerikansk. Det var så jag menade. Det är inte lika vanligt med så pass orginella filmer i USA, kanske därför jag tyckte den amerikanska kändes mer orginell trots att det är en remake. :)
Nosferatu Okej, då missförstod jag dig helt :) Jo, jag håller med om att den kändes mer originell än Infernal Affairs, men IA var mer actionfilm, även om den hade en ovanligt välgjord plot, och The Departed hade lite fler dimensioner, så svårt att jämföra