I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Moderator

2006-10-09 19:19

The Fountain

http://www.apple.com/trailers/wb/thefountain/trailer1/

Någon som hört något om denna film? Den verkar sjukt bra på trailern och det lilla man hört.

"Instead of using CGI, Aronofsky chose to do the special effects for the film by using micro-photography of chemical reactions on tiny petri dishes. He has said that CGI would take away from the timelessness of the film and that he wants the film to stand the test of time."

Nu när whoa till slut ska lägga ned kan det vara dags att sammanfatta allt jag har lärt mig här genom åren: WORD! på Misery_chick

2007-01-16 22:06
vahh

Ingen som skrivit om denna film mer än en gång i oktober. Nu tycker jag ni alla ser til att kolla på den så kan man disskutera den här sen.

Requiem for a Dream som blivit så proppsad här...

2007-01-17 08:19
den är riktigt jävla bra, såg den på filmfestivalen
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-03-09 17:02
23 mars kommer den på bio för alla vanliga dödliga.
jag ska se den, och jag ska se den flera gånger.
ALDRIG har jag sett fram emot en film såhär mycket.

2007-03-09 22:34
hm skum trailer..  sa egentligen ingenting.?  får väl se vad detta är när den dyker upp..
mama said knock you out

2007-05-19 23:07
Helt underbar film. Jag är riktigt förvånad att jag hade missat den enda fram tills nu.
Reality has become a commodity

2007-05-19 23:32
jag känner mig lite ambivalent till filmen. Men mestadels gillade jag den, skulle vilja se den igen faktiskt, när man inte är så jävla bakis

2007-05-20 01:04
verkar fet
-You cant smell vodka, thats the beauty of it.
-Being a rebel aint easy, theres rules to play by.

2007-05-20 11:23

måste ses!

smo

2007-05-20 11:48
den är väldigt speciell, men riktigt riktigt bra!
den säger inte så mycket om sig själv och kan verka grumlig ibland, men riktigt bra.
jag brukar inte gilla science fiction filmer, men denna är speciell :)
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2007-05-20 11:48
måste säga att slutscenen är nåt av det bästa jag sett..
otroligt vacker.
..we can get Sting down there, he saves the whales, saves the trees, saves the orchids, how about saving the CBGB's, punk? - Vinnie Stigma

2007-05-21 00:31
Åhh.. att inte detta är en spoilertråd. Jag vill diskutera lite mer ingående :P
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2007-05-21 02:03
rå bra! ännu ett mästerverk av aronofsky!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "

2007-05-21 02:09
Jag tror inte jag fattade något om filmen över huvud taget, förutom att den var snygg och hade ett sanslöst bra soundtrack.
Göteborg på låtsas.

2007-05-21 10:26
Oj, detta låter som att det är en film i min kaliber.
Att gå runt o kalla alla för brushan får din mamma att framstå som en hora

2007-05-25 00:29
Ok nu har jag sett den, men inte förstått den. Vad var det som hände mot slutet egentligen, blev lite för svårtolkat tycker jag.

jag förstod det så här filmen handlar om det "verkliga" paret som genomgår en kris där kvinnan är svårt sjuk i cancer o håller på att dö och hennes man, läkaren, är som besatt i att rädda henne. Under tiden skriver hon sin bok som utspelar sig nångång på 1500-talet kanske o handlar om människans jakt efter livets träd som ger en oändligt liv. Jag förstod den poetiska parallela kopplingen mellan riddaren som kämpade för sin drottning ända in till döden och läkaren som aldrig ville ge upp tills han fått fram ett botmedel mot döden. Men vem o vad fan är buddihsten, universumet o trädet o allt det som händer i o utanför glaskupolen, vad symboliserar det?

2007-05-25 10:06
DjungelnsKonung
Jag tolkade det som att mannen i bubblan är samma person som läkaren bara att det utspelar sig i framtiden. Trädet är det som han planterade på hennes grav och som innehåller hennes själ. Den döende stjärnan som han är på väg in i ska på något sätt väcka henne till liv.

2007-05-25 10:54
Bara jag som tyckte att den kändes lite kort?

2007-05-25 12:11
Riktigt bra film faktiskt, över mina förväntningar.

2007-05-25 19:34
daviden

haha ja den är lite kort, jag reagerade på det också..

2007-05-26 02:07
Ingen som har något att säga om min tolkning? håller ni med?

2007-05-26 12:45

j-whoa

jo jag håller nog med dig där, det låter ganska sannolikt faktiskt..

2007-06-07 17:58
sammanfattningsvis tycker jag filmen var bra och tycker den gav ett ganska tydligt budskap, inte så mkt att fatta kanske om man bara gnager lite på ytan... några djupare tolkningar gav jag mig inte på, vissa idéer klurade man ju på förstås.

förslagsvis vill han bara berätta om sin syn på döden. ganska mkt religion inblandat förstås. man får för sig att darren är ganska positiv till izzis (och mayaindianernas) sätt att se döden... att man dör och återföds i den där nebulosan. tror izzi nämner någonstans att man på så sätt kan leva för alltid(alltid tillsammans säger hon nog i filmen)

de olika Tom- karaktärerna i filmen (som spelas av hugh jackman) är väl inga konstigheter heller, conquistador och buddhatom är väl bokens huvudrollsinnehavare resp. toms tankar som snurrar?