I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Bilbo-filmen är på G!

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2006-10-04 14:21

Bilbo-filmen är på G!

Saxat från www.tolkiensarda.se:

Bilbo-filmatisering på gång!
I dessa dagar duggar de stora Tolkiennyheterna tätt. Här om veckan offentliggjordes att den nya boken The Children of Húrin är i vardande - men ungefär samtidigt har en annan nyhet, som bör röna än större intresse, avslöjats. I en ny artikel i nöjesmagasinet Variety intervjuas Harry Sloan, chef för filmbolaget MGM, om företagets strategier för de närmaste åren. Sloan meddelar att man kommer att satsa på att göra storfilmer - bland annat Bilbo!


Bolaget MGM äger, som Tolkiens Arda tidigare berättat, filmrättigheterna till Bilbo tillsammans med New Line Cinema, som gjorde Härskarringen-filmerna. Och det är också tillsammans med New Line Cinema som Bilbo kommer att produceras, meddelar MGM-chefen Sloan.

En anonym korrespondent hos TheOneRing.net bidrog nyligen till att spä på fansens diskussioner ytterligare, efter ett påstått besök på New Line Cinemas kontor.
    - Jag var på New Lines New York-kontor för att diskutera kommande projekt när jag klart och tydligt såg något väldigt spännande på ett årskalendarium. "Bilbo" fanns tydligt utsatt på vad som såg ut att vara juli 2007. Jag kunde inte direkt börja undersöka kalendariet inför alla i rummet, men det stod helt klart "Bilbo".

MGM-chefen Sloan hoppas att Härskarringen-regissören Peter Jackson vill återvända till Midgård och filma Bilbo, vilket Jackson själv också sagt sig vara villig att göra. I en nygjord intervju för vävplatsen Ain't It Cool News reagerar emellertid regissören på MGM:s planer med överraskning, och säger att han själv inte har kontaktats i frågan.
    - Jag läste om det i morse på nätet. Det är rätt märkligt att vakna med en sådan sak. Jag är med på det, men någon borde ringa mig, för jag håller på att bli ganska uppbokad nu! Alla ställer frågor till mig om Bilbo, men i själva verket har jag aldrig diskuterat saken. Inte en enda har ringt mig om det här.
    - Uppriktigt talat så håller vi i själva verket på att bli fullt upptagna för de närmaste fyra åren: på ett bra sätt. Så man har alltså inte pratat med oss om Bilbo, och därför blir det mer och mer omöjligt för oss att vara med.

Fan mannen, du är fett med ful// Ey, kolla din tand den är fett med gul