I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Att Återvända (Volver), Pedro Almodóvars nya film!

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2006-09-22 10:40

Att Återvända (Volver), Pedro Almodóvars nya film!

Denna film ghar svensk premiär den 29:e september, jag hade nöjet att se filmen igår på en förhandsvisning i cinematekets regi (som start på deras Almodóvar-serie som kommer i höst). jag är inget större fan av Almodóvar, har sett drygt hälften av hans filmer... men denna var en positiv överaskning måste jag säga. troligen den bästa jag sett av honom.

Filmen belönades med två priser på Canne-festivalen i somras, priset för bästa manus och för bästa kvinnliga huvudroll (delades på de 6 kvinliga huvudollerna), och jag har inte sett några andra filmer som tävlade i cannes i år förutom Marie Antoinette och då var ju volver mycket bättre..

såhär skriver filmtipset om handlingen:
Efter sin död återvänder Irene till sin hemby för att ställa till rätta det som hon inte kunde ordna medan hon ännu var i livet. Hennes spöke blir gradvis till en trygghet för hennes båda döttrar.

IMDb-länk

någon annan som sett den eller tror nått om den?

Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!