Night Watch (Nochnoy Dozor)
!Spoilers! Jag tänkte ämna denna tråd till er som gillar Night Watch. Så inge skitsnack tack. Jag skiter i om du tycker filmen suger. Jag själv tycker den är riktigt grym! Älskar stilen och mytologin. Problemet är att mytologin verkar vara riktigt komplex och genomarbetad. Och det känns som att filmen lämnar många frågetecken. Det är mycket som inte förklaras. Saker man säkerligen skulle förstå om man läst böckerna. Vilket har gjort att jag har bestämt mig för att läsa böckerna! :) Är det någon som har gjort det? Jaja. Jag har en fråga. Jag såg filmen för andra gången igår och upplevde den ännu bättre än första gången jag såg den. Man hade lite koll och kunde njuta av filmen lite mer. Första gången jag såg den så gick mycket av tiden till att försöka koppla ihop saker och ting för att förstå storyn. Men det var en sak jag ändå inte förstod. I slutet, varför försöker Anton Gorodetsky döda sin "son"? istället för han ondingen? Det är väl typ det som får honom att välja "the dark side"? Är det någon som har svar på det? Posta gärna andra frågor om det är något ni undrar..
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
|