I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Transformers the Movie (2007)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2006-07-03 10:39

Transformers the Movie (2007)

http://www.transformersmovie.com/

It´s coming, it´s coming... någon mer som kommer tälta utanför bion nästa sommar?

Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2006-07-03 11:25
fan va fett
www.twitter.com/chefovic
www.randombastards.com

2006-07-03 11:28
verkar bra.. men man får inte se om dom ser platstiga ut eller hur dom e formade
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-03 12:13
http://i8.photobucket.com/albums/a35/spo ..

Ska tydligen vara Bumblebee, vilket betyder att de kommer att köra på G1-temat, tack och lov.
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost

2006-07-03 12:42
kan bli nice. synd dock att det är Michael Bay som regisserar :)

2006-07-03 12:52
HenkO P25

Tänkte precis samma sak. "Slow motion is the answer to everything" :) Å andra sidan har ju hans filmer ett ganska högt underhållningsvärde och Spielberg är med och producerar + filmen släpps under "rush hour". Jag hoppas den blir bättre än bra.

2006-07-03 13:00
men hur mycke gör en executive producer?

Producent

2006-07-03 13:23
härligt...kan ju bli hur bra som helst eller hur dåligt som helst...men se den ska jag absolut göra
"Incarcerate your fate in Satan's fiery lake, then I lock the gate"
"And even if you kill me I'll still be in your fuckin dreams"
Battlerappare

2006-07-03 15:44
äh, Michael Bay har ett rätt cleant register förutom Armageddon.
:c

2006-07-03 16:08
Jävligt mäktigt, sketen teaser iofs men hoppas verkligen på kvalite här.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-07-03 16:09
JaeLee P25
Hade iofs hellre sett en av dom senaste i serien än G1.
The war within e sjukt nice.

2006-07-03 22:43
Empire P22

The War Within och DW´s G1 använder sig ju av den ursprungliga G1-uppsättningen + att Simon Furman står för manus. Det jag inte vill se är någon Armada/Energon-skit - sämsta sedan Action Masters-serien.

2006-07-03 23:23
JaeLee P25
Jo men war within har en snyggare uppgradering på gubbarna som ser mycket hårdare ut.
Läste inte mycket av serien typ dom 3-4 delarna som kom ut i svenska tidningen innan den las ner.
Armada/engergon serien är verkligen skit det är sant.
Action master vet jag inte vad det är.

2006-07-03 23:34
Ahaha fett!
Meep meep

2006-07-04 11:10
shit va fett! onani!!
R.I.P. Big Moe

2006-07-04 11:26
Empire P22

Action Masters var något Hasbro drog till med precis i slutet av den amerikanska G1-serien (comic). Grimlock hittade nucleon, vilket gjorde transformers starkare men hade den bieffekten att de inte längre kunde förvandla sig. Det släpptes en hel leksaksserie med transformers unable to transform. I mean wtf...

2006-07-04 11:27
JaeLee P25
haha det låter iofs helt värdelöst, känns bra att jag missade den.

2006-07-04 12:34
^^ kolla på trailern så ser man att det är moln på mars eller vart fan den nu landar på

2006-07-04 12:50
Har inte mars moln då?
Jag har ingen aning alls.

2006-07-04 12:53

2006-07-04 12:57
Anthony Anderson ska tydligen vara med.
Har svårt att se han i en seriös roll...

2006-07-04 13:12
Kan väl hoppas att han blir nertrampad av Megatron inom de första tio minuterna :) Resten av rollistan ser å andra sidan helt ok ut.

2006-07-04 13:20
hahaha, jo det får jag hålla med om.

2006-07-04 13:30
Desecrated ; hahaha...ett slag för den amerikanske patriotism, rakt i solar plexus! ^^

nej men det är skönt att dom kör på G1 uppsättningen, känns som att det är det enda äkta, Armada/Energon etc känns inte bra för 5 öre.
O tack gode gud att dom inte körde på BeastMasters universumet...då hade jag strypit dom...
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2006-07-04 13:34
o ska bli spännande o se vilka karaktärer dom väljer att ha med, hoppas dom slänger in Soundwave...det går inte utan honom :P
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2006-07-04 14:26
Desecrated
hahahahaha, ja det skulle fan inte förvåna mig.'

RadiophonicOddity P21
Jo känns som om soundwave och starscream vore den bästa trion att ha med då dom är dom kändaste. Får hoppas att soundwaves band är med också.

2006-07-04 16:18
detta kan inte misslyckas. jag är i förnekelse.

enligt denna sida ska dessa transformers vara konfirmerade:

"Optimus Prime
Bumblebee - 70's Camaro / 2008 Camaro
Jazz
Ironhide - Pickup truck
Ratchet

Megatron
Starscream - F-22 Raptor
Skorponok"

men jag vet inte hur mycket man kan lita på sidan i fråga.

2006-07-04 17:21
Bra Scorponock är med så är den ju grym...
The absence of evidence is not the evidence of absence

2006-07-04 21:00
OOOOOOOOH LÄNGTAR LÄNGTAR!
Rappare

2006-07-04 21:48
http://www.innuce.nu

2006-07-04 22:55
Frågan är ju vem av megatron och Skorponok som blir pansar vagnen och vad den andra blir.

har på nått sätt svårt att se starscream gå omrking med en snackade pistol i handen och en 20meter lång skorpion brevid sig.

2006-07-04 22:58
Sikkan P23 Det där är iofs Teasern

2006-07-04 23:24
Lite taskigt om Skorponok ska vara med redan i första filmen (antar/hoppas att de kommer köra några varv på det här). Det finns tillräckligt med karaktärer bland de som var med från första början för att göra en nice introduktion. Och om de skippar Shockwave bara för att få med en häftig "robotspindel" blir jag riktigt sur.

2006-07-05 00:19
ja jo, scorponok känns ju inte direkt given för mig. då är ju Soundwave och hans Rumble, Laserbeak o diverse tapes mer aktuellt..iaf i första (om dom kör flera, vilket vi hoppas på).

Men att Jazz är med är fett! Är det nån transformer som är inspirerad av svart kultur, så är det Jazz! lyssna bara på hans röst i engelska TF G1 ^^

2006-07-05 00:21
http://www.youtube.com/watch?v=g0Y8w-_VU ..

Har inget med filmen o göra, men coolt iaf ^^

Nikeskon som gör om sig, ser verkligen ut som Prowl!

2006-07-05 00:24
http://www.youtube.com/watch?v=cekr1uEq3 ..

fan vad jag hatar britter...

2006-07-05 00:48
Bumblebee - 70's Camaro / 2008 Camaro

Starscream - F-22 Raptor

ok, om det är sant så = skräpfilm då man vet hur väl de förhåller sig till förlagan.
all fire burns, little baby, you´ll learn

2006-07-05 02:49
JaeLee P25
Jo, det känns ju inte så värt att ha scorponok med i filmen om han inte blir nån skorpion, finns kanske nån tank eller liknande vid det namnet iofs.
Skulle hellre sett soundwave, starscreem och megatron. Bästa trion.

supersentaidanne P24
Varför ska det vara en skräpfilm för att dom har uppdaterat fordonen dom tar över?
Rappare

2006-07-05 12:33
Empire: Det har du så rätt i, trailer och teaser kan bli ihopkastade ibland :D
http://www.innuce.nu

2006-07-05 13:11
Oja oja ;)

2006-07-05 15:01
RadiophonicOddity:
Det där är väl signaturmelodin från Armada eller nåt sånt?
Något säger mig hursomhelst att det inte är riktiga britter.

2006-07-05 21:02
Fleppo2 : delvis, bara melodin, "sången" hör inte till den amerikanska/japanska signaturmelodin åt Armada.
Och det är riktiga britter, tydligen en reklam som visas i england, för just Citroen och deras C4...
Skivsamlare

2006-07-05 21:08
fyfan vad fett!!!
Odd Goons @ Soundcloud SP1200 / S950. 12bit grittynessss

2006-07-05 23:22
å satan vad jag ska tälta utklädd till optimus prime :D
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2006-07-06 03:37
RadiophonicOddity:
Jag har sett den reklamfilmen i sin riktiga form. Många gånger. De visade den här i Sverige också. Någon (hemmasittare) har klippt om den och bytt ut musiken. I den riktiga reklamfilmen spelas låten "Jaqcues your body (make me sweat)" av Les Rythmes Digitales. Inte signaturmelodin från Transformers.
Och den version av signaturmelodin som spelas i det där (hemgjorda) klippet vet jag att jag har hört förr, på transformers.com.

2006-07-06 05:00
nördar e vad ni alla är! :-p

men ja ser fram emot filmen!

2006-07-06 09:37
päronpung P21

Jag har Optimus Prime på ett litet altare omgivet av rökelse här hemma. När dagarna känns tunga kan jag alltid gå till Optimus Prime för vägledning och tröst. Om Josef varit ingenjör istället för snickare är jag övertygad om att Jesus hade blivit blå och röd och ropat "roll out" till judarna.

nördar e vad ni alla är! :-p

Not even close, dude...

2006-07-06 09:51
Fleppo2 F19 : ahaaa...sidupåfan ^^

JaeLee : hahaha...sanning broder! sanning!

2006-07-06 10:41
men 8 från varje sida låter endå ganska bra balanserat, dom lär ju introducera flera om det blir fler filmer...men Megatron som Sherman tank? från WW2? makes no sense... om Starscream ska vara en F-22 Raptor liksom..

2006-07-06 10:42
men den verkar bli rätt mörk, filmen altså..det gillar vi.. :D

2006-07-06 11:00
aahhh jag vill ha en ond mörk och våldsam med anthony andersson...