I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2006-05-23 21:22

Samurai filmer

Kan man få lite tips på schyssta filmer med samuraier. Inga Kung Fu filmer eller Ninja filmer, samuraier eller Ronins(eller hur det blir i plural) ska det vara med...

The absence of evidence is not the evidence of absence

2006-05-23 21:23
jag diggar Ghost Dog- the way of the samurai, fast det kanske inte är så mycket samurai liksom..
damn, what's wrong with my generation?
we was the cream of the crop but it seems we've been robbed
that's what happens when you trade in all your dreams for a job

2006-05-23 21:56
Mibu gishi den , som på engelsk titel heter when the last sword is drawn är bra. sen finns det Twilight samurai , och Zatoichi , som oxå e grymma

sen finns Kurosawa klassikerna som t.ex. Seven Samurai.

Sen anime klassikern Ninja Scroll
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2006-05-23 22:22
Le SamuraÏ aka Samurai Killer.

Visserligen en fransk film men den handlar ju ändå om en "modern" samurai. Den är även en inspirationskälla till bl.a. Ghost dog.
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.

2006-05-23 22:34
tycker samurai-filmer är töntigt.. men Ran av Kurosawa är fin.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2006-05-23 22:54
Shogun assassin/Lone wolf & Cub! :D
"De som inte rör sig, de märker inte heller sina kedjor"

2006-05-23 23:00
Seven samurai
Hero
House of flying daggers
Shogun Assassin

2006-05-23 23:05
Dicecard: av Inagaki? nej det har ajg inte.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2006-05-23 23:13
japansk film överhuvud tagt brukar göra mig besviken. men jag skall nog se Harakiri av Masaki Kobayashi imorn, förhoppningsvis men troligen itne kan den ändra på det.

2006-05-24 08:57
Dicecard: det var dagens sämsta påstående faktiskt...

2006-05-24 11:14
Mibu Gishiden är bra, lika så Twilight Samurai.
Sen finns ju alltid lite mera fictionbaserad film som Azumi. Guld värda filmer enligt mig.'
Även filmen Ninja, som baseras på animen Kouga Ninpo Chou ~ Basilisk.
Bra skit.
I aint got to breakdance, I aint got to freestyle just to prove I'm hiphop, I'm a grown ass man!
I aint got to write graff, Im allowed to like cash, who you think youre talkin to? I'm a grown ass man!

2006-05-24 12:37
Dicecard : jo jag förstod det... men mina åsikter om japansk (film)-kultur är inte ogrundade. Yasujiro Ozu, Kenji Mizoguchi & Akira Kurosawa som ofta brukar hyllas av folk med "bra smak", har på det stora hel gjort mig mycket besviken. (visst Ozu har några bra filmer och jag gillar Vägvisaren av Kurosawa mkt, den är ju dock rysk).

Däremot gillar jag endel övrig (oftast modernare) japansk film som inte är lika insnöad på samuraier/japansk kultur. exempelvis: Hirokazu Koreeda, Eller Hiroshi Teshigahara. sen har ju även min hjälte Hou Hsiao-hsien gjort en japansk film, den fantastiska Café Lumière.

2006-05-24 13:20
The Last Samurai, starring Tom Cruise, what's next? The Last Nigger on earth starring Tom Hanks?
Get Random!

2006-05-24 13:32
KinG-PhiL såg den "last nigger..." igår, den va tvär fet, har aldrig sett hankan i en så bra roll.. lite sorglig mot lsutet dock.
LEGALISERA CANNABIS

2006-05-24 15:22
Tjaa, Zaitochi och When the last sword is drawn ska jag kolla närmare på, likaså Kurosawa filmerna vilket jag borde tänkt på själv.
Shogun Assasin och Lone wolf and the Cub filmerna har jag dock inga större planer på att inskaffa för tillfället.
Twilight Samurai har jag sett och gillade inte allt för mycket, samma sak med The last Samurai.

Dicecard
Vad är Musashi filmerna för filmer?(förutom samurai filmer då)

2006-05-24 17:48
Om jag inte minns fel så är det en trilogi med Musashi i huvudrollen (han som spelar "fjortonåringen" i de sju samuraierna).

Men jag kan som sagt minnas fel.
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.

2006-05-24 19:11
slangan P52 hahahahhahahahhaa =D
Get Random!

2006-05-24 19:16
Dicecard
Tackar för det. Musashi som verklig person känner jag till lite om så filmen skulle kunna bli intressant..

2006-05-24 20:17
OH fyfan det är vf i Shogun Assassin, Rza använder quotes i från

äntligen vet jag vilken film det här, ska dra o kolla på den snart =)
Knowledge, where the people at?
Liverpool FC---AIK

2006-05-27 18:22
Azumi är riktigt schysst, den bör ni se!

2006-05-27 18:37
vafan, De sju samuraierna av Kurosawa.
we have no rights | we have no future | no reasons why
Just born to die