I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Missa inte några av vårens komediserier

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2006-04-18 20:52

Missa inte några av vårens komediserier

För er som tröttnat på moralkakorna i Huset Fullt, den låga humornivån i Jims Värld och ungefär den fyrahundrasjuttioåttonde reprisen av första säsongen av Vänner så kommer jag med ett litet försenat påskägg. Ni har säkert sett reklamen på trean och femman men tänkte lägga in ett gott ord för ser som ännu inte bestämt er för att följa följande serier eller inte.

Det är så att trean köpt in Hur jag träffade din mamma (How i met your mother) som enligt mig är en av de absolut bästa komediserierna genom tiderna. Jag blev kär bara efter ett par avsnitt och har sett ungefär 20 avsnitt totalt. Det är en grymt charmerande historia om Ted och hans vänner med en övergripande handling om hur Ted berättar för sina barn om hur han träffade deras moder. Grymma karaktärer, bra skådespeleri och som skiljer sig en del i skämt från alla andra standardserier som finns ute. Missa inte denna för guds skull!

How I met your mother

Den andra serien som jag har tänkt att tipsa om heter Freddie och skiljer sig ganska rejält från den tidigarenämnda. Freddie är en ung, snygg, rik och framgångsrik restaurangägare och har en ännu rikare och otroligt ytlig kompis vid namn Chris. Serien handlar om att ragga brudar, hantera Freddies inneboende familj och att vara framgångsrik. Den är inte i sitt eget slag men en bra bit över standardserierna i mitt tycke.

Freddie

Så nu när solen börjar titta fram, på med mjukisbyxorna, in med colan på kylning och bänka er framför dumburken. Jag vet att ni vill.

http://www.twitter.com/michaelcrackson