merc P17 - ja, jag tycker att den är både bra och obehaglig. och jag gillar visserligen monsterskräck (och monster öht), men det är ju bara halva behållningen. scenen när hon håller på att fastna är en av filmens (obehagsmässiga) höjdpunkter! stigmata är visserligen bra, men knappast en skräckfilm. (om vi tänker på samma stigmata dvs)
.:stöd din lokala Folkarmé:.
jag säger det igen.....Assylum 7 (session 9). Någon som sett den? Jag tyckte den va "psykiskt" twistad.
xplizit P15 - Du var inte ens född på 80-talet. Och för guds skull, TTCSM (orginalet) är faktiskt väldigt läskig och inte på något "suger kyk". Jag hade förmodligen lika höga förväntningar som du och somnade t.o.m. första (3) gångerna jag såg den. Men sen hände något, jag kollade ordentligt på filmen och innsåg att det vidriga filmen är den psykiska skräcken och inte den fysiska. Kolla på den igen och ifrågasätt allt som händer. Hur Familjen beter sig med tanke på hur vardagen i deras hus lär se ut och allt sånt. Den är helt sjuk. En av de bästa filmer som någonsin gjorts.
Stop! Tell me about the fucking golfshoes.
Brunstägg asså jag har fan inte forskat om det fallet, jag har bara hört(läst?) att den personen som dödade dom, var kannibal. Har också hört(läst?) att han åt upp dom. Men om du så gärna vill ha rätt, får du väl ha det då
Fredrick http://www.imdb.com/title/tt0261983/ Den ser rätt bra ut
Session 9 verkar riktigt grym... ska kollas upp!
Brunstägg MOGET! Fisherman - e en bra bit över 20...Allt är inte sant på internet.. Jag tycker nya är bättre. Punkt slut.
4 months down the down the road the idiot gear kicks in
xplizit, är du över 20? Om bilden på din profil ska föreställa dej, ser du inte ut att vara över 12
the ring helt klart! även pet sematery filmerna.
Gonna gettja sucka gonna get medivel on your ass!
Queer - om det är jag på bilden, ja vad tror du? xD Håller med Pewi - The Ring!
Dreamcatcher - men lol. Vilken tycker du är den bästa skräckisen då?
Tokfan (the descent) Jasså! Men alla har olika smaker ; ) Min morsa tyckte inte den var speciellt bra heller
Careface.
The ring är väl fan psykologisk!! Första filmen på år och dar som har satt nojor i huvet på en förfan
Dreamcatcher håller med dej den sög :)
word-rec P21 kom med förlag på bra skräck själv då!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
kan hålla med om att the grudge sög! men the eing?! fattar inte hur ni tycker....jisses!
ring
The Shining typ, akta er för skit som Hostel och Wolf Creek, de enda man blir rädd för i dom är det usla skådespelet och dom läskigt tråkiga manusen.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Pusherman är inte Wolf Creek bra? Om man inte tänker på det dåliga skådespeleriet, vilken film kan man jämföra med?`Typ Wrong Turn eller ?
2Dope, jag läste kommentarerna på imdb.com, där sa en person att han var tvungen att gå ut från biografen, där dom vid en scen kruciferade en person. Men liknar den typ Chainsaw Massacre, eller Wrong Turn ?
Hm vet ingen bra har aldrig hittat en som man blir rädd av minsta lilla sak typ.,-
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Queer-Bitches P15, nej den suger totalt från början till slut. å dessutom gör jag inte jämförelser, absolut inte med film heller. det går inte å jämföra två filmer, som är gjorda av olika personer, med olika handling, olika skådespelare osv osv ska jag fortsätta? en film är EN film, en film kan påminna om en annan men en film är aldrig som en annan, å sen å sitta å göra jämförelser ger inte ett jävla skit till nån, bara mer förvirring å förvridning av saker. bara för att en film räknas in i en genre enligt nån betyder de inte att filmen är läskig eller action fylld eller dramatisk eller rolig för de. gör mindre generaliseringar! för din egen skull å andras!
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Dröm - Stigmata är kanske inte en ren skräckfilm men en hemsk thriller! :) En bra skräckfilm enligt mig ska inte bestå av monster. Det ska vara en blandning av något psykiskt hemskt, mystiskt men samtidigt verkligt. Stigmatisering är ju ett mysterium och har varit det i snart 1000 år, och det är sånt jag själv tycker är hemskt. Har ni fler tips? :)
soundcloud.com/geels facebook.com/geels twitter.com/deejaygeels www.djgeels.com
Pusherman håller på kollar på den nu, vi får väl se :)
merc - smaken är ju som baken. själv föredrar jag som sagt monster framför Jesus, när det gäller att skrämmas ;) ...
Wolf Creek var rätt dålig. Det var rätt segt, 45 minuter tills något hände. På tal om mördaren, jag tror att jag sett honom på ett tv program som gick förut på kanal 5, som hette... Born To Kill, eller något, som handlade om Seriemördare. Ett program handlade om en Australiensk bonde som dödade turister ( backpackers ) kanske är honom det handlar om... ?
tycker värkligen dracula av fransic for coopola e den bästa skräkfilmen ja sett å ja har sett många skräkfilmer kan ja lova
att insidan räknas e bara en ursäkt för att va ful.
ford cooplla ska det va....
Någon som sett Besökarna? Svensk från 80-talet. Vad tycker ni? Orup - Nämn några!
Är förvånad att ingen nämnt DET. Iofs såg jag den när jag var 9 år men den har gett mig men för livet.
Skåne!
haha, DET ! :D Clownjävel :)
princess leija - jag är fan också scarred for life av den jävla filmen. det värsta är att när man kollar på den nu så inser man att den verkligen inte är så bra. slutet är ju ett skämt, som i typ alla stephen king-filmer.
Stephen King är en författare ingen film direktör
va? är det sant?! visserligen, men kolla på filmerna som bygger på hans böcker så kommer du märka ett genomgående tema.
the shining är undantaget, men det är ju kubricks förtjänst.
remaken såg jag och tyckte inte att den var något vidare bra
Queer-Bitches - lol. Finns det NÅN skräckis du tycker är bra?? Varenda film hittills har varit skit verkar det som
Ingen reaktion på Besökarna? Shit, har ingen sett den?
xplizit hehe. Jo jag såg House of 1000 Corpses igår, den var lite konstigt inspelad, men annars var den bra. Men filmer som Ring, suger hårt
Queer-bitches - omg, så nånting var skit med den rullen oxå. positiva killen haha
xplizit, haha, men jag sa inget dåligt om House of Wax... :)
SAW 1 SAW 2 . Lätt dom bästa jag sett i mitt liv. Grrrr jag älskar dom filmerna.
asså gills verkligen saw som skräckfilm? Äre inte mer som thriller ?
skräck-thriller. skulle ni rekomendera Hills Have Eyes orginalet ?
ROB
haha AndiCh... Roba jag vet faktist inte, jag har sett remaken och den var inte speciellt bra
Såg precis Amityville Horror. Den var bland dom bästa filmerna jag sett på sistone. Skitbra skådespeleri av Ryan Reynolds ( styvfarsan)
Omen-rullarna är feta
word omen e bra filmer i synerlighet den första
håller med om Omen. den lilla ungen gives me the creeps... nannyn innan hon hänger sig. "damien this is for you" aaaah
"it's not england you fairy fart, it's the ukay!" http://starbuck.blogg.se