I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Credits & reaktionen "Åfan"

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2006-01-18 20:15

Credits & reaktionen "Åfan"

Ok, den här tråden är helt onödig och meningslös, men skitsamma.

Jag glodde på nåt avsnitt av Ducktales på engelska för någon vecka sedan. Jag kände igen Gladstone Ganders röst (Gladstone Gander är i Sverige mer känd som Alexander Lukas). Efter en stund, tänkte jag "Hmm...Rob Paulsen?". (Rob Paulsen gjorde rösten till Raphael i gamla TMNT, Yakko i "Animaniacs", Pinky i "Pinky and the Brain" och en hel del roller i Steve Oedekerks Thumbation-filmer.) Sedan kollade jag upp det, och mycket riktigt. Det var Rob Paulsen som gjorde rösten till Gladstone Gander i Ducktales.
Åfan.

Igår såg jag Titan A.E. på TV400. I helhet en strax över medioker film som genomgått den typiska hollywoodprocessen, men vid vissa tillfällen i filmen tänkte jag "Hmm...det här känns som nåt Joss Whedon kunde ha skrivit". När jag sedan såg eftertexterna, stod det att de som utfört manusdelen av hollywoodprocessen var Ben Edlund (skaparen av The Tick), John August (manusförfattare på Charlie and the Chocolate Factory) och - mycket riktigt - Joss Whedon.
Åfan.

Idag såg jag "The Batman VS Dracula". Inte helt kass film, men med en handfull nackdelar. När sedan Dracula började snacka, reagerade jag på hur otroligt fejkad han lät. När sedan eftertexterna rullade igång, såg jag "PETER STORMARE as DRACULA".
Hahah...åfan.

Någon som har någon liknande onödig anekdot att berätta?

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.