Det görs för mycket bra film för att svara på din fråga... Men jag kan ju alltid ge det lite försök... Ny film (kategori mysig): Broken Flowers En riktigt mysig film som fångar vardagliga dialoger på ett klockrent sätt. Bill Murray är lysande (som vanligt). Även Jeffrey Wright är riktigt bra. När jag tänker efter så gör alla i hela filmen lysande skådespeleri. Mycket långsamt men inte på ett dåligt sätt flyter filmen fram och lämnar en med ett leende på läpparna och många frågetecken som måste rätas ut! Rolig film: Fear and Loathing in Las Vegas Johnny Depp i sitt esse som knarkare. Filmen följer boken mycket bra och Benicio Del Toro gör en av sina absolut bästa roller som Johnnys "advokat". Jag skrattar lika mycket varje gång jag ser filmen. Filmad på ett mycket mysigt sätt med de gröna och röda färgerna som en röd tråd genom hela filmen! Western: Once Upon a Time in the West Sergio Leone gör det igen. En heljuten westernrulle med hårda westernfilurer, mycket starka scener rakt igenom, fotot är mycket vackert, inte mycket att klaga på här. Gammal film: Dr. Strangelove Stanley Cubricks klart bästa film enligt mig. Politisk, rolig, samhällskritisk och mycket sevärd :) Peter Sellers slår aldrig fel! Jaja, det blev väl en lista med bra filmer bara, lite olika kategorier, listan är hastigt påkomna filmer som jag bara kom att tänka på just nu... Kanske inte de bästa filmer jag sett men absolut några favoriter! //Maurus
http://www.myspace.com/maurus1 <--- Ett gäng beats, hata eller älska!