Vad fick ni för böcker i julklapp?
Ja ni fattar tråden, alla skriver va de fick för böcker i julklapp .. jag börjar Martel Yann - Berättelsen Om Pi Klas Östergren - Gangsters Klas Östergren - Gentlemen
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold
shakespeare - hamlet dan brown - i cirkelns mitt luke rhineheart - tärningsspelaren Gellert tamas - lasermannen Voltaire - Candide
Be the change you want to see in the world.
Fanny och Alexander: Ur Ingmar Bergmans arkiv och hemliga gömmor
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Amos Oz - En berättelse om kärlek och mörker Klas Östergren - Gangsters Monika Fagerholm - Den amerikanska flickan (signerad!) Franz Kafka - Processen Stig Dagerman - Ormen Göran Rosenberg - Plikten, profiten och konsten att vara människa Anders Pontén - Faster Titti, generalen och jag... och andra dråpliga episoder ur vår historia Lajla Johansson - Passion: Cocktails Svenska Akademiens Ordlista (Dock inte fått den ännu då en ny upplaga kommer i Mars) Ganska många böcker, men blir så om det är typ bara det man önskar sig och släkten är ganska stor.
We are just statistics, born to consume resources.
Franska kvinnors smala hemligheter av Mireille Guiliano Vill leva livet av Erik Wijk
damn ! grabbar jag har aldrig fattat det där med böcker
Blev bara en bok i år. Bröderna Karamazov av Fjodor Dostojevskij. Ser fram emot att läsa den, samt att mina bröder fick en del intressanta böcker som jag kommer att låna i något skede.
Still in the bridge
djävulen och fröken prym av ena syrran och baskervilles hund av andra
http://www.kommandot.se/wp/
Runen : Haha då kan vi ju diskutera böckerna sen, har hört att Life Of Pi ska vara otroligt bra! Skönt att så många på whoa läser för övrigt :)
"Knock off the hippie shit, strap on a helmet, and start shooting. This is Malibu, Emily, I want you to storm that beach like it's fuckin' Normandie!" - Ari Gold
anthony burgees - a clockwork orange fraz kafka - processen william burroughs - naked lunch lena einhorn - ninas resa mikael bergstrand - doft av hämnd
Processen, Life of Pi och Gangsters verkar varit populära i år! :)
Röde Orm Fotbollstjärnor 2006 Svensk-Tyskt lexikon
Michel Houellebecq - Plattform Göran Rosenberg - Friare kan ingen vara Klas Östergren - Tre porträtt Fredrik Lindström & Hasse Pihl - Vem är Björn och vem är Benny? Patrick Suskind - Parfymen Stieg Larsson - Män som hatar kvinnor Peter Urs Bender - Tala, presentera, kommunicera
Coetzee, J.M. - Den långsamme Jelinek, Elfriede - Glupsk: En underhållningsroman Krauss, Nicole - Kärlekens historia
Werner Schmidt - CH. En politisk biografi
"Dekker var en notorisk mytoman som berättade en massa lögner om sin sociala bakgrund och sin utbildning."
Jan Gillou (stavning?) - Tjuvarnas marknad sen köpte jag också: Jonas Inde - Too fast for love
mario puzo - omerta mario puzo - the last don lät som att de skulle droppa några fler mario puzo böcker i brevlådan senare så man får väl se.
JFC Fuller - De avgörande slagen II
"Butters...I hate you with every inch of my body..." - Cartman
Chen Sue - Beijing Doll
And they all want to love the cause<br>'Cause they all need to be the cause<br>They all want to fuck the cause
Dan Brown - I Cirkelns Mitt
I'll see you in another life, brotha!
julklapp : the polaroid book reGeneration - 50 photographers of tomorrow chuck palahniuk - haunted födelsedag (fyller rätt nära julafton) : douglas adams - dirk gently's holistic detective agency douglas adams - the long dark tea-time of the soul okänd - hypnerotomachia poliphili
12.
En av grabbarna - Johan Höglund Läste ut den igår och är väl relativt nöjd. Kul för den som är intresserad, speciellt delarna om huliganscenens utveckling. Författarens egna berättelser från diverse incidenter känns ibland lite väl självgoda, man märker att han har svårt att skriva ner sin egen och Firmans agerande. De är alltid tuffast och bäst.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
jag fick den senaste harry potter boken! =)
™™™™™
Harry Potter och Fenixorden Harry Potter och halvblodsprinsen Sagor från Midgård
Magnus Betnér <3
Da Vinci Koden av Dan Brown och fyfan va spännande den är
norado Japp den är bra :D
™™™™™
Make Graphic Design Work Bangkok 8 - John Burdett
"Once you've taken a few punches and realize you're not made of glass, you don't feel alive unless you're pushing yourself as far as you can go."
Dan Brown: Änglar och Demoner
"Du får fan ta och önska dig en låtjävel"
mikrofonkåt
en död moderat är en bra moderat
I'm from Borås av Ola Wong och Orientalism av Edward Said (men den köpte jag åt mig själv i julklapp)
Why the fuck can't emcees emcee no more?
Alla Dan Browns böcker på engelska i pocket (Da Vinci Kode, Angels and Demons, Deception point och Digital Fortress) hade redan läst da vinci och angels and demons men det göör inget. Min favoritförfattare helt klart, hoppas han skriver något mer.. måste dock säga att de svenska översättningarna är riktigt bra, läste da vinci koden på svenska efter att ha läst den på engelska och det känns som att läsa samma bok en gång till.. skönt. så fick jag Den lille vännen av Donna Tartt också.
Superflajj. http://aakermans.wordpress.com
i huvudet på zlatan :D
SKU - SKU - SKULASON!
Blade of the Immortal 3 : Cry of the Worm Manga4life
nån jävla Star Wars bok...ska sätta eld på fanskapet och använda den som värmekälla nu när det börjar bli kallt
jag fick Liam
Efter drift kommer solsken. (Snackar inte bilar)..................
Av min föräldrar fick jag: Jane Austen-klubben av Karen Joy Fowler Damen med enhörningen av Tracy Chevallier Av mig själv fick jag: När löven faller av Nicci Gerrard Natten är ljuv av F. Scott Fitzgerald
"Not fuck myself in the head with stupid men"
Zahiren och elva minuter - Paulo Coelho
http://duckdown82.tumblr.com/
Chen Sue-Beijing Doll Anchee Min-Kejsarinnan Orkidé-Kinas sista kejsarinna
Jag behöver lägga till en bok till mitt förra inlägg. En bok som jag köpte för mina julpengar: Erian, Alicia - Towelhead
en bok om vägledning till ett magiskare liv bibeln
Liftarens guide till galaxen - Douglas Adams (läst den förr, men ville ha den i bokhyllan) Konspirationen mot Amerika - Philip Roth j-adD P20 Har Adams skrivit flera böcker? Du vet inte vilka?
Dalai Lama - Lycka Harry Potter och Halvblodsprinsen och The Book of The Law.
" Everyone interprets everything in terms of his own experience. If you say anything which does not touch a precisely similar spot in another man's brain, he either misunderstand you, or doesn't understand you at all. "
Skivsamlare
2006-01-08 10:16
jag fick "Momo - eller kampen om tiden " den passade verkligen perfekt, jag fick hjälp av den, så nu ska jag säga upp tryggheten och resa istället! och så fick jag "7 sorters kakor" eller något med en massa goda recept!
"Anpassa er aldrig" som Kaj Husell sa...
Stenblödning av Ibrahim al-Koni The treasured one av David & Leigh Eddings Rocky och katterna av Martin Kellerman :)
..
wood - han har skrivit de två dirk gently-böckerna jag snackade om, the meaning of liff och the deaper meaning of liff medJohn Lloyd och last chance to see... med Mark Carwardine. Och så även the salmon od doubt som var en ny del av liftaren som han aldrig han skriva kalrt innan hand og som dock är utgiven
12.
för övrigt förstår jag inte hur någon kan tycka att en dan brown-bok är spännande, han dåliga skrivande gör mig helt apatisk till vad som händer
12.
tompabombpa - en sån där taschen-bok? de är ju typ störst i världen, vilken bok fick du?
12.
Fans och Lasermannen
"jag är som den värsta actionfilmen från usa"