I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-12-05 23:51

psykiatri

Jag letar efter en skönlitterär bok inom socialpsykiatri.
Dvs ingen skolbok, eller faktabok om sjukdomar, utan någonting som har en handling om någon psykisk sjukdom t ex.. någon som kan ge tips?

Boken kanske inte direkt behöver ha det som huvudhandling att huvudpersonen har en störning, men att man själv märker att huvudpersonen är sjuk på ett eller annat sätt.

shoot.

U-G-L-Y u aint got no alibi, u ugly, u ugly. M-A-M-A how u think u got that way, yo mama, yo mama

2005-12-05 23:57
Berny Pålsson - Vingklippt ängel
VARNING! AV FÖR MYCKET SPRIT BLIR MAN FULL. //Tobaksbolaget

2005-12-05 23:57
Nu är kanske inte en självbiografi är skönlitteratur iofs..
VARNING! AV FÖR MYCKET SPRIT BLIR MAN FULL. //Tobaksbolaget

2005-12-06 00:12
cheshire_cat
det kanske duger ändå ska du se. tack!

fjii
det är mer än faktaböcker där?
U-G-L-Y u aint got no alibi, u ugly, u ugly. M-A-M-A how u think u got that way, yo mama, yo mama

2005-12-06 00:15
nu får jag hjärnsläpp.
hon jättekända, som låg i bälte i massa år och bara skrek, och blev helt sjukt felbehandlad, vad heter hon, nån som vet vem jag pratar om?...

för jag har för mig att hon skrivit en bok.
skulle jorden översvämmas om man skar sönder ögonen på alla människor?

2005-12-06 02:21
Glaskupan av Sylvia Plath är bra.

2005-12-06 09:43
Misery_chick
Tänker du på den där kvinnan som hade en helt egen avdelning i form av en villa? Tror hon brukar kallas Långbro-Maria eller något liknande. Men jag tror knappast att hon själv skrivit en bok, för till skillnad från vad hon var när hon skrevs in så är hon bra jävla sjuk nu.
Vi kanske tänker på olika personer dock...

artikel <- kan vara personen jag tänker på, om det inte finns flera likande fall.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-12-06 10:40
Johnny_K_Ståhl

Jo, det är hon tror jag, tror det är jag som rört ihop henne med en annan kvinna, som föreläser om sina psykoser, nu när jag tänker efter.

2005-12-06 10:55
f.ö. så är "the bell jar" av sylvia plath en rätt bra berättelse om en kvinna som blir psykiskt sjuk.

2005-12-06 13:21

2005-12-06 13:25
nice. massa bra svar. tack!

2005-12-06 13:34
...fast american psycho är väl rätt fiktiv.

2005-12-06 13:49
misery_chick
det gör inget med fiktiva böcker, bara handlingen har med detta att göra

2005-12-06 15:17
fight club
"Och Paris Hilton skulle kanske valt att hålla sig borta från bioduken. Hennes insats i "House of whacks" gav henne en Razzie Award för årets sämsta kvinnliga biroll. "

2005-12-09 18:35
Barbara Voors böcker brukar ha sådana teman.
I'm back!