I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Shawshank Redemtion (Nyckeln till frihet)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2005-11-17 22:16

Shawshank Redemtion (Nyckeln till frihet)

Såg den förra veckan i plugget och har börjat se den då och då nu
en riktigt bra film som får 10/10 av mig
Vad ger du den för betyg?

Bästa film/tips : Shawshank Redemtion (Nyckeln Till FriheT)
- Varför jag tycker det?

Filmen utspelar sig på 1960 talet så man får en återblickning bakåt i tiden och på en snubbe som fick gå igenom massa dåliga saker men som endå höll ut med hjälp av någonting som gav honom hopp. Han fann sin nyckel till frihet på ett sätt medans andra ständigt tryckte ner honom och det hände mycket under tiden, så han fann sina goda vänner och kämpade i bakrunden och väntade på rätt ögonblick. Det tog ett tag men tiden fick visa som man säger.
Det var lite ruggigt när man fick se hur en oskyldig person blev satt i finkan för ett mord han inte hade gjort,
men som han inte kunde motbevisa.
fot avtryck, fingeravtryck etc. fanns redan där han hade vart eftersom han var på väg till platsen för att skrämma sin fru, men gjorde inget utan bara vände.
Han hade också ett svagt minne eftersom han var påverkad den kvällen han körde dit.
Efter filmen kände jag mig fri och att det finns så många saker jag kan göra här som jag inte skulle kunnat göra om jag sätt inlåst och blev instutionaliserad= så van i fängesle att man inte kan leva ett vanligt liv utanför "väggen e mellan som man först hatar sen som man vänjer sig med " som jag citerat ur filmen.
Bästa film på 90 talet som fick hela 7 oscars och
9/10 betygmessigt i dagsläget
en film med mycket emotionellt/ känslor i och som berör dom flesta! /Arash S

Se trailer - klicka (wmwP)

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.