I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-11-01 21:33

Crash

Nån som sett filmen? såg den på bio igår.
den bästa filmen jag sett i år, och jag har sett ett par stycken.

http://www.imdb.com/title/tt0375679/

se den.

Lugn!

2005-11-01 21:36
håller helt med.
suck it up!

2005-11-01 21:38
finns trådar om den. testa sök.

helt ok film.

2005-11-01 23:09
Jävligt bra film. Men jag har inte sett den med text =/ =)
Brutal fucking murder!

2005-11-03 16:23
gick tillbaks ett par tre sidor o kollade bara. fick error när jag sökte.
Lugn!

2005-11-04 03:43
hmm jag har inte orkat kolla färdigt på den tycker den e långtråkig
Sövermanland

2005-11-04 10:45
Lite kortfattat nu utan att spoila, vad handlar den om ?

och länka inte imdb.com. kan inte koncentrera mig på den sidan pga att den är så jävla ful.
SKU - SKU - SKULASON!
Poet

2005-11-04 12:22

ska se den idag.
hoppas på det bästa.
What I said, yo!

2005-11-04 12:48
ska oxå se den i dag tror jjag
kaos är ordning, ordning är kaos, jag är kaos.<br>
inte målaren tillståndet

2005-11-04 18:18
maran P1 Den handlar väll mest om rasism i alla dess former.
Brutal fucking murder!

2005-11-04 19:19
svetto film

första halva satt jag och vred och vände mig av genering, klycha på klycha på klycha, andra havlan var stundvis riktigt bra, vitsig och vettig
Upp med tummarna!

2005-11-07 09:45
Gemini

aightan låter intressant, får nog se den idag då :)
SKU - SKU - SKULASON!

2005-11-17 21:17
Den är bra, men överskattad. Finns dock vissa inslag som klart är över hollywood standard, grejer man kan jämföra med franska filmer t.ex.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-11-17 22:13
Den är inte överskattad någonstanns. Ruskigt bra filmer ska få ruskigt bra mottagande.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2006-03-13 13:35
nej, den är rätt kass. 2/5 i betyg kan den få... synd att den vann en oscar, det sänker ju bara förtroendet för den tillställning ännu mer.

2006-03-13 13:42
den sänks ju ett par betygsteg enbart för det grymt ynkligt sentimentala försöket att väcka känslor för en snorig ungjävel när bruden så uppenbart plockar åt sig lösa skott och sen används pistolen, och det läggs fram som om det var nån guds hand som räddade henner, sen är det väl om jaginte minns fel också en flashback till när hon tar blindsen bara för att understryka detta för det helt vidrigt förtappade amerikanerna som inte kan förstå enkel logik.

jag spyr på smörjan

2006-03-13 13:44
kolla Bergman då! lite äkta känslor istället för det här dravlet

2006-03-13 13:45
Vadå, kommer det en "crash" tv-serie?
Två brudar
Två glas
Två snubbar från Iran...

2006-03-13 13:48
Grymt soundtrack också, gjorde nästan hela filmen, musiken
http://duckdown82.tumblr.com/

2006-03-13 14:12
jojo visst, i slutändan är det ju den enskilde tittarens upplevelse som räknas, men vafan, själv har jag inte under de senaste fem åren känt med en hollywoodskådespelare.. jävla modepatrask som flashar klänningar på oscarsgalan och tror att de är toleranta för att brokeback nominerades. den dagen man i hollywood satsar stenhårt på amatörskådespelare för jag tillbaka förtroendet för dem. sandra bullock borde gå över till porr

2006-03-13 14:17
En festlig poäng i crash är att människor kan vara goda fast dom är rasister. Älskar rullen.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2006-03-13 14:29
dundermannen F12

kom igen... det är ju faktiskt bara den hollywood, eller mainstreamkultur över huvud taget, som fortfarande är så infantil att en sån "poäng" faktiskt ger något värde. på andra håll passerade man det stadiet får årtioenden sen. samma sak gäller brokeback som hollywood faktiskt skakar i skorna över. den nominerades, visst, men man var tvungen att skämta bort den (det man är rädd för driver man med) på galan, och självklart vann den inte eftersom det hade varit FÖR mycket för de konservativa asen. nu har de gjort sin insats, ett år av "politisk" och "djup" film, lika vattnig som en gurka, sen kommer det att rulla på i vanlig ordning.

2006-03-13 15:11
Såg den i helgen, riktigt nice faktiskt.

Gillade låssmeden

2006-03-13 17:49
SunTzu- jo du har nog delvis rätt, men kontexten gör väl det inte mindre modigt att vara kontroversiell. Dessutom spelade den fint på mina känslosträngar.
http://soundcloud.com/80scrackpolo

2006-03-13 19:02
Överdriven film som skrämde mig en del då jag hoppas att jänkarna inte är naivare än i den filmen. USA ligger i stenåldern med sin rasism jämfört med Sverige om det i filmen stämmer. "Djup" film lika vattnig som en gurka var en tokbra beskrivning. Inte konstigt så framställdes iraniern som en idiot som bara ville utkräva jihad. Oooh dottern var läkare som om det skulle rättfärdiga människan. Vad var budskapet, även högutbildade muslimer har jihad i familjen? Jag byggde butiken med mina egna händer? En liten jourbutik? Måste ha gått på en vecka. Nej fyfan vilken jävla smörja den filmen var.
Jag tror fan jag gissade alla filmens "överraskningar också" *spoilers* Hon måste köpt lösa skott där, negerns "annorlunda" intressen kommer få honom dödad en dag, kinesens van lär ha ett skumt bagage kanske flyktingar?Ok nu halkar hon och får livet och sina värderingar förändrade. Nej hon blev inte invalid (det hade vart too much).
Efter ett tag insåg jag att filmen byggde på att motbevisa en bild man fått av karaktären innan och inte rasism då kändes budskapet borta och jag såg bara en regissör framför mig som ville tjäna kosing på att vara såsig.

2006-03-13 19:48
Jag anser att filmen är över hollywood standard, men den är inte bra som i BRA utan den är sevärd. Den tar upp ett viktigt ämne, men den gör det på ett sätt som är irriterande. Massa parallela draman som man räknar med ska knytas ihop riktigt snyggt och vad händer? Jo ett riktigt dåligt slut av regissör/manusförfattare. Resten av filmen är bra, men man får aldrig någon wow känsla och den förtjänade inte en oskar för bästa film.
"Is that art? I don't know, I'm not an art critic. But I can sure as hell tell you that it's a crime!"

2006-03-13 22:09
Alla var rasister där.

2006-03-14 12:44
Sen tycker jag det är löjligt att klaga på att någon framställs som alla andra t.ex. muslimer inte är. Det är inte att dra alla över en kam, man portretterar en person inte alla jävla muslimer som finns. Klart det finns både de snällaste, mest generösa och drygaste, mördande muslimer precis som det finns så av t.ex. alla religiösa eller politiska ståndpunkter. Att det då bara porträtteras en av dessa som då porträtteras "dåligt" betyder bara att just den imaginära personen är dålig, itne att filmskaparen har något emot alla muslimer i hela världen. Jag tycker det är löjligt att klaga på sånt, det är som att klaga på klichéer som lagts in medvetet.
12.

2006-03-15 10:08
jag tyckte den var sjukt bra :D
SKU - SKU - SKULASON!

2006-06-18 22:09
en av årets bästa filmer, lätt..

om inte alla hade varit så jävla spända och haft en pistol i bakfickan så hade ingen "råkat" skjuta en annan människa..

2006-06-19 10:06
om inte alla hade varit så jävla spända och haft en pistol i bakfickan så hade ingen "råkat" skjuta en annan människa..

ligger nått i det faktiskt.
SKU - SKU - SKULASON!
Producent

2006-06-20 01:18
Definitivt ingen film för dem som inte har en hjärna att tänka med...
Since 1984
@realgizlee // twitter
Producent

2006-06-20 07:12
Jag tyckte den var bra. Tyckte den skilldrade skillnade på svarta och vita rätt okej. Helt ok story..
When Life Gives You Lemons You Paint That Shit Gold

2006-06-20 08:49
alltså jag gillar faktiskt filmen, men har ändå inte fattat all hype kring den. sååå bra är den inte.
- NK Zeljeznicar Sarajevo - The Maniacs´87 -

whoa = ZOG.