I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-08-09 23:14

Modern Konst

Hej pojkar och flickor.
jag tänkte undersöka lite om det finns någon här som är intresserad av modern konst...

favoritmuseer, konstnärer.. olika favoritstilar osv.
jag är inte särskilt påläst men jag har lyckats klämma en.. fem sex museer de senaste 8 månaderna.

länka gärna så kanske vi alla (läs jag) lär oss lite.

Jag gillar främst popkonst.. typ
Robert Rauschenberg (bla. känd för geten på moderna museet), Warhol, Roy Lichtenstein
http://www.lichtensteinfoundation.org/i .. och inte minst
Yves Klein
berömda blåa färg,

2005-08-09 23:15

2005-08-09 23:18
Vet inte i vilken kategori det faller men jag gillar Mark Rydéns och Meghan Boodys tavlor.
Thats so 97<br> Le Life Quiet<br> ---Input Moustache Here---

2005-08-10 22:45
Baboso P23
Det där är väl lite surrealism typ.?
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-11 01:16
jag missade yves klein-utställningen på guggenheim-museet i bilbao (i spanien, ja det finns två) med 2 veckor. det sög :(
12.

2005-08-11 05:19
ni kan få gilla min typ av konst :p
-Dear Ken, I'm in pieces. Why the cold shoulder? Love, Barbie

-Barbie, be patient. One day we'll share a cold one.

2005-08-11 10:31
Hhans
ja tror inte de e spraymallar.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-08-12 18:45
Jag kan tycka att det är kul med konst, men det är ofta så jävla svårt att hänga med och förstå konsten om man inte känner till bakgrunden och sammanhanget (ja, det gäller modernismen också, tycker jag).

Jag såg Jockum Nordströms utställning på Moderna häromdagen och det var grymt. Han gör häftiga grejjer. Fast det är lite väl mycket sex kan jag tycka. Eller som min flickvän sa: "Det här är typ som tourettes-konst".

2005-08-12 23:42
Grus

Jag var faktiskt på Moderna häromdagen, som sagt, och hade med mig en konstnär från Spanien. Det är klart att man kan uppskatta konst utan att förstå den, men vissa verk han kunde berätta saker om gjorde att de inte bara blev dubbelt så intressanta, utan ibland nästan tiofalt intressantare.

2005-08-13 21:12
Jag var på Jockum Nordströms utställning på moderna idag och tyckte den var riktigt trist. Kändes verkligen som en medelålders man som tittat alldeles för mycket på porr. Till slut blev det så många fittor i bilderna så jag kände att utställningen lika gärna kunnat heta "en fitta i skogen". Och intervjun med honom utanför gjorde mig nästan mållös. Jag visste inte att folk kan vara så pretto på riktigt.
Men nog med hatande nu. ;)

Lars Englunds utställning däremot, också på moderna, var jättebra tycker jag. Väl värt ett besök. Blandningen av industriell känsla och luft är spännande än idag.

Annars så kan jag inte påstå att jag har någon favorit direkt när det gäller modern konst. Jag fastnar för verk, inte för konstnärer. De flesta konstnärer brukar vara ganska mångfacetterade trots att de har sin egen stil, vilket gör att jag gillar vissa saker, men inte alls gillar andra.
May the funk be with you

2005-08-13 21:21
Favoritmuseum: Guggenheim, Bilbao
-Byggnaden, läget, konsten, ALLT + maten ;)

Konstnär: Jeff Koons
-Gillar verkligen hans "stålballonger" och allmänt storslagna idéer. En sann visionär helt enkelt :=)

Favoritstilar:
Svårt att säga. Impressionism kanske. Varierar.

2005-08-14 17:49
bing

Tycker att det är konstigt att du gör kopplingen sex = porr. Jag tycker bilderna är häftiga lite på det viset att han med elegant pennföring tecknar upp detaljerade och dynamiska landskap (mycket båtar och tråkiga hus va?) och sen bara... fultecknar en helt omotiverad sexscen ovanpå alltihop. Som att han aldrig får ha sex, och att den kraftfulla, primala drivkraft som sex är helt enkelt tar över. Han sitter och ritar, blir lite kåt, och ritar en fitta. Det är rätt så häftigt ändå.

Fast i princip håller jag med dig. Det blev nästan parodiskt till slut.

2005-08-14 17:58
Eksem

Anledningen till kopplingen porr är på grund av att den enbart var kukar som blev avsugna eller kvinnor som blev tagna bakifrån. Rätt enkelspårigt och rätt typiskt heteroporr. När det inte var sexakter var det kvinnor som svankade och visade rumpan eller bresade för att visa hela härligheten. En stor majoritet hade inget på underkroppen men trots det klackskor vilket jag också finner lite ovanligt i normala sexsammanhang. Eller det kanske bara är jag som tar av mig skorna när jag har sex?
Det enda som inte kändes så porrelaterat var väl att det var en hel del håriga underliv.
May the funk be with you

2005-08-14 21:03
Det är nog ganska genomsnittligt för normalsvenskens sexliv också faktiskt. Okej om det var analscener eller cumshots eller nåt, men det var ju faktiskt helt vanlig sex. Jag tror det mer handlar om någon sexuell frustration (och sexuell drivkraft!) från hans sida än ett utslag av större porrkonsumtion.

2005-08-14 21:28
Hhans
Jag e faktiskt 200% säker på att hon inte använder spraymall.. så det är ingen ide för dig att undra.

2005-08-15 10:46
såg en del grymma grejjor i Berlin i sommar i fotoväg, eftersom jag själv inte är speciellt bevandrad och har ett minne som påminner om en gammal gummas så är det ingen ídé att jag räknar upp några namn, men; jag gilalr konstruerade situationer/miljöer, både ljus och komposition, och inte cindy sherman, sen gillar jag inte warhol helelr så mycket,. elelr vissa grejjor, men mycket känns ganska bajsnödigt,. annat som jga verkligen tycker är ballt är just kombinationer av tekniker och matereal, inte getjäveln!!! men mer spray,m duk,m foto, film, hur du vill,. har egentligen inga namn hör helelr,. men

2005-08-15 20:10
Eksem
Våra åsikter går isär. :)
May the funk be with you

2005-08-15 21:47
bing
Och det är nu din uppgift att övertyga Eksem om att hans åsikt är feeeelaktig. 1- 2- FIGHT!

2005-08-16 10:08
oj shit glömde tråden helt. sorry guys

som Lynguistic skrev så använder jag aldrig spraymallar. dessutom så sprayar jag inte o e kass på d. jag kan inte måla graff eller så heller. jag e mer "penselkonstrnar" jag använder penslar. jag målar allt för hand. Lynguistic vet mycket om hur jag e när jag målar o så. därför va han så säker.

vill ni ha länkar sa ni? sure :p

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12

tagna från min sida här på whoa så teckningarna åkte med oxå.

2005-08-16 10:09
Muhammed Ali tavlan e i A3 nästan.

2005-08-16 13:56
Erkan, orka. Jag har bättre saker för mig. Jag får ingen tillfredsställelse av att pracka på folk mina åsikter. Jag är nöjd med att ha dem själv och veta att de är bäst. ;)
May the funk be with you

2005-08-16 15:02
bing
Menååå, where's the fun in that?

2005-08-16 17:20
Erkan, det är alltid kul att irritera dig. ;)
May the funk be with you

2005-08-16 17:57
Jag skulle gärna fortsätta egentligen, men det finns inte så mycket mer att säga än att du tycker han är en porrgubbe medan jag anser att han är en sexuellt frustrerad gubbe som använder frustrationen i sin konst. Fast jag tycker fortfarande att JAG har rätt när jag hävdar att bakifrånsex, avsugningar och sex mde skorna på är helt vanlig svenssonsex.