I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

galenskaparna & after shave

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2005-06-14 14:45

galenskaparna & after shave

är man dum i nöten om man diggar GAS fett mycke, när men e 15 (snart 16) bast???

jag gör de

nån annan??

Blod, utspätt med Odestilerat fostervatten från din mamma. en härlig drink!

2005-06-14 14:54
jo dom är riktigt fyndiga tycker jag.
men en sak jag fagineras av är att han claes heter han tror jag,
att han skriver nästan allting själv de e häftigt!!
om man kollar på vad dom har gjort liksom!!
fattar inte hur han gör!!

2005-06-14 15:23
men seriöst e man lite rubbad om man diggar dom??

2005-06-14 15:38
"vi pötte ner honom..."

2005-06-14 17:20
ok bara undra för jag diggar dom fett men inte min polare
bara undra liksom om jag e störd eller nåt
men va bra då fins de fler som e störda då kan jag vara lugn

2005-06-14 17:41
det är nog dina polare som är dumma, dagens mtv-barn vet ju tyvärr inte vad kultur är.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2005-06-14 17:45
Claes Eriksson är fanimig den ende riktigt bra filmmakare vi har i sverige. Jag hatar svensk film, men Galenskaparna & After Shave är fanimig undantaget som bekräftar regeln. Claes Eriksson är ett geni. Man måste älska "Hajen som visste för mycket", "Leif" och "Stinsen Brinner...filmen alltså". Jag älskar alla sjukt fyndiga cirkeldialoger och ordvitsar. Helt klart det bästa vi har inom svensk film.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-14 17:48
Fleppo2: nu kommer pretto-arvid in och gör upp med småkidsen. inget ont on Cleas Eriksson, men vi har/hade i sverige även Ingmar Bergman (namnet kankse känns bekant?), Tage Danielsson, Roy Andersson, Bo Widerberg, Jan Troell, Victor Sjöström, Mauritz Stiller. så att kalla honom den ende riktigt bra filmmakren är skumt, dessutom gillar jag G&AS liveföreställningar mycket bättre än filmerna.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!

2005-06-14 18:08
slowmo:
Jag överdrev för effekt. Självklart menar jag inte att Bergman, Danielsson eller ens Killinggänget är dåliga. Jag menade bara att Eriksson är en av de mycket få bra filmmakarna i Sverige, och en av de ännu färre som fortfarande gör bra saker. Dock finns det väldigt många helt värdelösa svenska filmmakare.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-06-14 19:02
ok
det skänns satans bra att jag inte e den enda GAS nörden
men även om jag hadde varit hadde jag fortsatt att vara det för GAS e dom bästa
allt gillar jag visst en del saker är fatigare än dom andra men skit samma stortsätt är dom bäst
och att en sån stor grupp håller ihop i över 20 år e också
fan-tastisgt:D!!

2005-06-14 21:20
Fleppo2: där håller jag absolut med dig!

2005-06-14 21:31
ja claes har ett riktigt fint förhållande till ord,på ett väldigt specielt sätt.
fast det är synd att den där ena killen dog peter lr nåt hette han.
han va så jävla duktig börja typ grina när fick reda på att han va död.

2005-06-15 18:40
japp
instämer till fullo

2005-06-15 19:44
gas är förkortningen till teater gruppen
"Galenskaparna & After Shave"
G A S

2005-06-15 22:07
visst de gör man i vissa fall också
men jag skriver GAS.

2005-10-22 22:33
nån som har sett the castle tour? såg den för nånn vecka sen jag.