Requiem For A Dream
Har precis sett den galet bra filmen Requiem For A Dream. Älskade den, välregisserad, bra skådespeleri, snyggt filmad osv.. Den filmen hade ALLT enligt mig! Så nu till frågan: Någon som vet någon liknande film eller fler filmer av regissören? Blev helt hög på den filmen så jag vill gärna se fler filmer i samma klass! Så om någon vet något tips kan ni väl dela med er? Tack på förhand!
REC #26 Team EA-Racing
jag blev så jävla förstörd av den filmen, den är jäkliogt bra men så jäkla tragisk
haha, kolla på sökarna, det är ju ltie samma stil :D
Regissören har gjort filmen Pi
Essen sie mein scheisse!?
spun, trainspotting är 2 bra filmer osm du säkrt gillar
LayDeeOmega: det var en ganska omfattande tråd om filmen för nån vecka sen när den gick på tv. så sök så hittar du någ den. annars håller jag med om SergeiZubovs två val på liknande filmer
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
GroundZero De Niro är inte med i "panic in needle park" , däremot så är al pacino med.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Vilken e bättre vanliga eller directors cut versionen av Requiem For A Dream?
--- "If you shoot me in a dream, you better wake up and apologize" --- -----------------------------... JeeVee'ouS ...-------------------------------------------------http://www.myspace.com/gatomalo84----------------------
åkerlund har iofs snott av requiem for a dream, hela filmen är bara en kombination av RFAD och the wall
Tack för alla svar! Skall genast gå till videoaffären och hyra :)
REC #26<br>Team EA-Racing
Rhetoric 1. the art of speaking or writing effectively 2. skill in the effective use of speech
Var tvungen att pausa efter halva filmen, blev lite psykotisk ett tag... typ hela tiden...
En del av Skåne Massiv. http://www.myspace.com/skanemassiv http://www.myspace.com/feffe
fast fear & loathing är ju tvärtom, då vill man verkligen börja knarka. Rfad så vill man aldrig gå inom en mil av en amfetamintablett... fear&loathing äger dock, terry gilliam i sitt esse :)
12.
och med johhny depp också, woho!
12.
j-adD: har du sett brazil ännu? För där är defenitivt Gilliam i sit esse av de jag sett. håller med om att Depp inte har varit mkt bättre dock. men det är ju sånna här roller han gör bäst. spela normal kan han typ inte.
Arguing with people on the internet is like running the special olympics. Even if you win, you're still a retard!
det värsta är nästan när han pressar igenom nålen i sin trasiga arm.. uscha....
på tal om soundtracket så är ju låtarna helt galet bra... Jag gillar dom grymt mycket i alla fall!!
REC #26<br>Team EA-Racing
Pi är jävligt tung..
cva ?
Requiem for a dream är en av favoritfilmerna lätt... det är så jävla synd om mamman i filmen, fyfan.. och soundtracket låter mycket fint, men man ska nog inte köpa det. Har hört att låtarna är 1-2 min st och man får inte ut så mycket av dom
In the old days it was not a crime
en av låtarna i filmen heter Juice har jag för mig, riktigt mysig låt. och ja, filmen är riktigt bra. :)
"..No more speed I'm almost there! "<br>
Clint Mansell - Coney Island Dreaming Clint Mansell - Lux Aeterna ...heter låtarna :)
I don't want to cause no fuss, But can I buy your magic bus? I don't care how much I pay, I'm gonna drive that bus to my bay-by. iwant it...I want it...I want it...(You can't have it)
iallafall två av dem
I don't want to cause no fuss, But can I buy your magic bus? I don't care how much I pay, I'm gonna drive that bus to my bay-by. iwant it...I want it...I want it...(You can't have it)
det här är en rulle som ger mig ångset!
Jävligt obehaglig film. Kollade på den 1 gång & spelade över den.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Fruktansvärt överskattad.. riktigt tråkig.
PUNGEN SKA MED IN ANNARS KAN DU GLÖMMA DET!
Såg directors cut igår, men jag fann den inte så otroligt obehaglig som jag har hört att den ska vara.. finns ju mycket värre, fast den var ju inte dålig
ja, är ju inte riktigt en komedi direkt. min favoritfilm i alla fall ^_^ som någon skrev på imdb; "Disturbing, Graphic and Great" inte överskattad någonstans ;(
kichi
jag skulle definitivt säga att den är överskattad.
clam: visst är filmen bra men den är inte så bra att den itne kan bli överskatttad. den är gjord för att attrahera dagens mtv-ungdommar och det gör den ju uppenbarligen.
The machinist är i samma anda som Memento. Requiem for a dream är en av mina favvisar, dock har jag inte hittat någon likadan. Det handlar om 4 individer som drömmer om pengar och en bra framtid men det leder till skit i slutändan. Man kan säga att alla filmer har samma plot, dock inte på samma sätt. Älskar allt som har med denna film att göra, även hur den målar upp bilden av hur bra saker och ting är i början men även den bästa kan vara på topp men hamna i botten. Asbra, sevärd!
What I said, yo!
PhilAhzOphee: hur menar du att The Machinist är lik memento?
clam: vare sig han vill förmedla en känsla eller ej så är hans hiphop-montage något som attraherar dagens mtv ungdommar.
slowmo P21 stod så på fodralet, samt att christian bale glömmer bort saker och ting såsom han i memento, dock inte på samma sätt.
What I said, yo!
hmm, känns som jag har missuppfattat något? vad är en mtvungdom egentligen isåfall? och vilket hiphop-montage? @_@ vill bara få det förklarat för mig, för jag förstår inte alls :s
kichi
PhilAhzOphee: jag tycker itne det är några större likheter. anledningen att de skriver det på fodralet är ju för att locka kunder då Memento är en ganska (er)känd film. helena_: MTV-ungdom är en ungdom som växt upp med (och influerats av) MTV. De vill ha mycket snabba klipp som i en musikvideo. Hiphop-montage är när man gör så och klipper ihop en massa bilder snabbt. som när de tar droger du vet (om du sett filmen villsäga.) clam: att folk gillar den gör väl den till en populär film? eller vad menar du egentligen? nej den tappar inget med klippningen. och har jag sagt att det är nått problem?
slowmo Nej, inte så många likheter som sagt. Mest det där om att glömma saker. sen är det inte alls några likheter. nu är det lite väl offtopic.
What I said, yo!
clam: populärfilm och populär film är en jävla skillnad. du får gärna redovisa skillnaden. clam: jag vet inte var gränsen för att en film skall vara "rätt obskyr" men den har på imdb fler röster än: Dogville, Den Röda Filmen & Barry Lyndon tillsammans ! den ligger snäppet över filmer som Snatch, Lost In Translation, Taxi Driver, Hajen, Full Metal Jacket. är dessa också rätt obskyra filmer?
slowmo: då förstår jag! ^_^ även om det är klippt sådär snabbt och så, och vissa tycker det är snyggt så är ju det knappast det enda som är attraktivt med filmen... men alltså, jo, är ju garanterat många som tycker om filmen och så, men jag stöter på ytterst få i min egen ålder som ens hört talas om den eller tycker om den alls - och t.o.m. föredrar mr. and mrs. smith över rfad, gah?! :D
kichi
dock lite svårt att jämföra mr and mrs smith med rfad.. !
det finns en chat! missa inte den...
på vilket sätt? jag tycker bara det är sjukt att någon ens kan tycka mr. and mrs. smith är bra, och UTÖVER det ogilla rfad. men det är helt klart individuellt, så.. :D nu ska vi inte diskutera det dock.
kichi
failure: min poäng var att rfad inte var obskyr eller okänd. sen snackade ja ginet om vilket snittbetyg de hade utan hur många röster.
bara att gå in på tex. www.filmmix.se och sök på regisören så hittar du alla filmer han deltagit i!... Requiem For A Dream..rockar video 1:an!!! pz..
LISTEN BABY THAT WAS COOL BUT I GOTTA GO!..
Snygg som fan, men det går ju inte att relatera till den för fem öre. Den flippar ur och blir så överdriven mot slutet att den inte känns mer realistisk än en saga. Synd på en så lovande start.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
clam: en enkel lösning kan vara att forska lite innan man börjar uttala sig om saker. att fler har sätt den är väl ett utmärkt tecken på att den är kändare? kan upplysa om att den har gått på bio i sverige och vadå "bara typ svt?" SVT är sveriges största kanal och absolut inget bara, sen tror jag säkert att den gick på Canal+ när det begav sig. Dessutom finns filmen i princip varenda videobutik, den är inte obskyr med andra ord. vad tyckde du om de andra filmerna jag listade som hade mindre röster på imdb var de också obskyra?
Justshootme: har du ens läst tråden? jag har sagt att klippmetoderna är som hämtade från en mtv video. vilket antagligen attraherar "mtv-ungdommar. den har det faktum att den är baserad på en bok väldigt lite (om ens något) att göra med filmens visuella stil.
clam: haha, att kalla requeim for a dream för en prettofilm talar ju ganska bra för hur mkt koll du har. vilken kanal menar du att de filmintresserade ser på då? ser de dåliga van damme rullar på 5an med reklampaus var 10 minut? vad krävs för att vara en "storfilm" då? att tarantino eller spielberg har gjort den?
om du gillar filmer som är bra filmade så SKA du se city of god om du inte redan sett den.
Det är väl ganska uppenbart att Requiem är pretentiös. Det behöver ju knappast betyda att den är dålig dock, långt därifrån. clam: hum, hela grejen är ju att man faktiskt kan relatera till den. Det tycker jag inte. Den kontakt filmen faktiskt får med de som känner sig bundna av substansmissbruk tappas effektivt av det nåt så sanslöst krystade slutet.
Här är polisen som mitt i gatan står, niger och säger att nu är det vår
Har aldrig fått en sån avsky för knark som när jag såg den filmen. Jävligt bra film, men en plåga för nerverna. Den borde visas i skolan i drogförbyggande syfte!
Minns du när vi åkte tåg? Du tittade ut genom rutan och jag moonade. Folk trodde vi var tvillingar!