Liftarens Guide Till Galaxen
Filmen finns ju tydligen ute nu... :) Har sett halva somna när jag skulle se resten, vet inte om det va ett bra tecken direkt men ska göra ett nytt försök snart. Tyckte dock att dom lyckats grymt bra med rollsättningen, enda som va fel va Marvin, inte tänkt mig han som sådan. Vet någon när den har premiär i Sverige?
I can kick you. Higher than you can kick me.
Jag såg den på bio i London. Skitbra film. Lite för kort och för få guide-inlägg, möjligtvis, men allt som var med i filmen gillade jag skarpt. Humma Kavula (John Malkovich) var skitkul. Det enda problemet jag hade med Marvin var att han hade för få repliker och blev inte ordentligt presenterad. Warwick Davis och Alan Rickman var bra i rollen, och designen var passande, tyckte jag. Hoppas de gör "The Restaurant at the End of the Universe" till film också. Jag vet att de funderar på det. Sverigepremiären är den 27:e juli, om inte Buena Vista har ändrat sig om den saken sen sist jag kollade upp det.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Förövrigt finns det redan trådar om detta. Lär dig göra forumsökning.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
ja den finns ute på dvdrip nu , lycka till att hitta den;)...
rip är töntigt. man ska se den på bio.
Skulle sett premiären i Los Angeles när jag var där i maj, men det blidde inte så :( Boken är sjukt rolig, satt o läste den på planet till LA... 13 tim på en plan då kan man fördriva tiden med mkt =)
SPOILERS NEDAN (kanske?): 1. Varför har inte presidenten 2 huvuden som bredvid varann? hela idéen är ju att de ska bråka med varann. Hade tänkt mig något i stil med knoxvilles karaktär i MIB 2. 2. Marvin, jag vill se mer av marvin. MEEEER! 3. Trodde inte heller Ford skulle vara svart, men han lyckades ju hyfsat iaf. 4. Filmen är för kort. Den hoppar fram och ändrar historien. 5. Se den på bio så de gör en tvåa. Går bion bra kommer de nämligen göra film av alla böcker.
QanA: SPOILERS NEDAN: 1. För att Douglas insåg att det inte skulle fungera på film. De två huvuden började som ett berättarskämt i radioserien. Tanken var att man inte skulle tänka på att han hade två huvuden, förutom just när det nämndes, och då fnissade åtminstone jag till. Men på film skulle det inte funka på samma vis. Det blir dels inte lika roligt, och dels är det omöjligt att få det att se naturligt ut. Så Douglas bestämde sig för att ändra på det. Som vi alla känner till, ansåg Douglas att alla versioner av berättelsen skulle vara olika, eftersom samma berättelse oftast inte funkar lika bra i alla medier. 2. Ja, det hade varit trevligt. Vi får hoppas på en uppföljare. 3. Ford är inte en hudfärg. Ford är en karaktär. Att han bär den hudfärg han bär i filmen beror just på att Mos Def var den bäste av alla som provspelade för rollen. 'When it comes down to it, my principle is this - Arthur should be British. The rest of the cast should be decided purely on merit and not on nationality.' -- DNA 4. Douglas ändrade historien. Han ville inte upprepa sig. Och, eh, hoppar fram? Gör inte radioserien också det? 5. De kommer definitivt inte att göra film av de två sista böckerna, men i övrigt, word.
Och ha berättarröst genom hela filmen.
nja jag vettefan.. tycker den gamla serien saknade tempo som fan.. Dessutom tycker jag den nya filmen hoppar mellan 70 retro och 2005 specialFX. I övrigt ganska bra :)
pop full a beer
MeshQ: Musikal? Det finns väl ingen musikalversion av H2G2? Det finns en radioserie, fem böcker, en TV-serie, en handduk, en tolva (eller kanske fler?), ett textbaserat äventyrsspel, en ny film och diverse teaterversioner, m.m, men någon musikal har jag aldrig hört talas om.
Skivsamlare
2005-07-31 02:37
frågan är om inte boken blir förstörd om man ser filmen. man har ju som alltid en egen bild av hur personerna och omgivningen ser ut...
E_NO_LA Så är det alltid.. skit i felmen om du känner så.. om du vill ha ett nytt perspektiv.. se den.
pop full a beer
Har inte sett filmen men har en fråga: Är inte boken ganska lång, typ runt 1000 sidor? Hur kan dem göra en film på det? Jag menar, sagan om ringen består ju ändå av 3 filmer. Dem måste ju ha förkortat innehållet avsevärt.
"Butters...I hate you with every inch of my body..." - Cartman
Chaimera: Boken är inte ganska lång. Den är faktiskt ganska kort. Dock har den fyra stycken uppföljare, och tillsammans blir det rätt långt, men filmen representerar inte hela serien. Filmen börjar där den första boken börjar och slutar där den första boken slutar, och däremellan är det en massa nytt grejs (skrivet av Douglas Noël Adams specifikt för filmen).
Fleppo Är inte douglas död?
pop full a beer
Kalibr: Jo, men han hann skriva manus innan han dog.
Till filmen asså? måste ju vart ett tag sen..
pop full a beer
Dr_Boobfunk P0 neej och åter nej, den är ju skitseg! Okej, den har sina stunder men faaaan va seg den är..
pop full a beer
Kalibr: Du anar inte hur lång tid det kan ta för en film att bli gjord. H2G2 har varit i utvecklingshelvetet sedan sent 80-tal. Först med annat manus, men mot slutet av sitt liv skrev Douglas om manuset ytterligare. 2001 dog han, och manuset låg på hans mac. Robbie Stamp anlitade Karey Kirkpatrick för att knyta ihop lösa trådar, och Jay Roach var tänkt att regissera, men Jay hoppade av och rekommenderade Hammer & Tongs, och manuset landade hos Nick & Garth, som först vägrade läsa manuset i rädslan att hollywood skulle ha förstört manuset, men efter en tid läste de manuset ändå, och tyckte det var så roligt att de bestämde sig för att ge sig på att göra filmen.
Jävel vad insatt du var.. men bra svarat :) tycker dock om böckerna mest eftersom de har längst underhållningsvärde i minuter :)
pop full a beer
"It's like trying to grill a steak by having a succession of people coming into the room and breathing on it." - Douglas Adams
"It's every man's dream to have a penis so large that he must hire a small boy to carry it."
pop full a beer
Kalibr: Vad har maddox med saken att göra?
såg just filmen för andra gången (köpt dvd i bosnien) och är avsevärt besviken. otroligt ojämn film, vissa partier är bra andra är bara jobbiga och påfrestande. SPOILERS SPOILERS---------! KLAGOMÅL: 1. varför i hela friden envisas de med att : a) skrika b) prata högt och hysteriskt c) ha rollfigurer med löjliga röster eller talproblem (vogonerna, mössen, slartibartfast, zaphods andra huvud) ??? d) prata i munnen på varandra i 1/3 av filmen är dessa faktorer så överväldigande att det mest är jobbigt att lyssna på det hela. 2. huma kavula delen är i huvudtaget rätt tråkig. 3. kärlekshistoria arthur + trillian. why? "is she the one?" hur löjligt får det bli.. (jag vet att douglas har skrivit manus, men i alla fall..) 4. marvin. vafan.. dåligt presenterad och konstigt utseende. inte alls som jag tänkt mig. 5. zap-guns (?), ful design 6. helt otroligt rörigt och krångligt, kan inte inbilda mig att en person som inte har läst boken förstår någonting alls av filmen. 7. varför pratar slartibartfast sådär? 8. point of view gun, bara dryg. snyggt att marvin använder den i slutet 9. att inte partiet då ford och arthur blir upplockade av hjärtat av guld är med. hela den biten då alla sjuka saker händer (youre turning into a penguin, stop doing that! osv) hade ju varit helt sanslöst roligt. 10, 11, 12.. osv osv BRA!! 1. delfinerna i början 2. alla sköna insider skämt som man inte skulle förstå om man inte läst boken, som: ford försöker skaka hand med en ford prefect fords försök att bete sig som en människa "would you like a hug?" osv.. zaphod kallar ford för Ix resturant at the end of the universe 3. alla gångerna någon sa "rubbish" 4. arthur är precis så pinsamt löjlig och töntig som han ska vara 5. alla handdukar 6. marvin från gamla tv-serien som står i kön på vogoshpere 7. eagles - flight of the sorcerror 8. nyhets inslaget om zaphod, särskild när han poserar på bergstoppen 9. freddie mercury imitationen 10. "i think i am a sofa" 11. när det blir till garnfigurer 12. rundturen i workshopen med slartibartfast 13. naturbilderna (minus blixtrande fåglar)
fleppo Tänkte (i min nattligt konserverade hjärna) att ett citat skulle se bra ut under ett annat, oavsett författare :)
pop full a beer
S-I: 'The marketing division of the Sirius Cybernetics Corporation defines a robot as "Your Plastic Pal Who's Fun to Be With".' Jag tror nog att de fångade det rätt bra. Marvin är en Sirius Cybernetics-produkt, och om hans slogan säger "plastic pal who's fun to be with", bör han nog ha en design som säger detsamma. Hans hållning, röst och attityd jämnade ut det hela väldigt bra, tycker jag.