I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

   

2005-03-28 00:35

Ockult och Dylikt

Jag föredrar skräck filmer som man tvingas tänka i olika banor. En skräckfilm som snarare är som en bok, Inte "pop-up skräckisarna" om jag får citera GAIA.

De filmerna som jag tycker bäst om är de religiösa och ockulta filmerna. Gärna de som handlar om Djävulen och dylikt. Där man exempelvis följer en hungrig journalists väg till ett scoop men som plötsligt snubblar på något han inte förväntat sig, en rulle med helig skrift som leder honom till en "quest" över världen för att hitta de sju dolkarna exempelvis.

De favoriter jag har inom den genren är Omen serien och The Ninth Gate . Otroligt bra myspys i vardagsrumssoffan.

Ge tips och dina synpunkter samt aspekter om dina favorit filmer inom den psykadeliska skräck genren.

Fred!
//Komik

I'm Superman! King fucking Kong! I can pick you up and throw you a million miles. I'm number one. Number fucking one. I'm number one. Number fucking one. Number one! Number one! Number one!