Sköna stand-up
Kan nån tipsa om lite sköna stand-up grejer???
Take it Personal...
finns massa trådar här redan.. sök..
Dave Chappelle - For What Its Worth George Carlin - Jammin In New York George Carlin - Doin It Again Jim Gaffigan - Economics II RICHARD PRYOR - RICHARD PRYOR alla väldigt bra
Soderomsodergraff.blogspot.com
Pablo Francisco. sjuuuuuuuukt skön snubbe. goddamn he's good :D
Lars Ekborg - Bunta ihop dom
Pablo Francisco är värdelös, snubben har två skämt o två röster som han kör om o om igen. Nej du, när det gäller Standup så finns det inget som står emot Eddie Murphy Raw & Delirious. Dom är i princip lika bra, även om Raw har lite mer av mina favoritskämt, som Bill Cosby skämtet till exempel t.ex. hhaha
Dave Chappelle - Killing Them Softly tycker inte att For What It's Worth är ens hälften så bra, rätt kul den också iofs.
Stephen Lynch hur kul som helst!
"three can keep a secret if two are dead"
Chris Rock - Never Scared
ya hörd mä!
bara jag som gillar jerry seinfeld? dave chapelle e jävligt soft, eddie murphy e skönt. ska man ha svenskt så äre ju shan atci.
Rnesto P17 jerry seinfeld ownar!
människorna i min tillvaro är som glasdörrar antingen ser jag igenom dem eller så öppnar jag dem och går igenom
Richard Pryor George Carlin Robin Williams Eddie Murphy Jerry Seinfeldt Chapelle är fan drygt asså
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Allt med Eddie Izzard.
Göteborg på låtsas.
haha jag såg Killing Them Softly igår, det är nästan som att det inte går att tröttna! Chappelle är inte dryg.
Martin Lawrence - Runteldat den är skit tråkig tycker jag...skrattade inte en enda gång och då såg jag ändå allt för att jag tänkte "nåt kul måste väl komma" men nej... Allt jag tänkte föreslå är redan sagt så jag ville bara varna för Runteldat
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"
Runteldat är lite väl djupgående för att fungera som stand-up. Den är ok, men inte mer... Som det nämnts tidigare, George Carlin är kungen när det gäller stand-up comedy.
Two roads diverged. I took the one less traveled by and that has made all the difference. /Robert Frost
George Carlin - Jammin in New York
"A thorough reading and understanding of the Bible is the surest path to atheism." - Donald Morgan
Några stycken: Pablo Francisco är ganska kul, men inte om man bara hör honom, då mimiken är hälften av det roliga. Den mannen är bra på att måla upp mentala bilder. Skämten i sig är inte så skitkul, men han levererar dem på ett roligt sätt. Lite som Eddie Murphy, fast inte riktigt. Eddie Murpy är (eller iaf var, på sin tid) också grym. Han är också en sån där leveranskomiker som kör så gott som obefintliga skämt på ett fantastiskt roligt sätt (mycket roligare än exempelvis Francisco). Sen finns ju raka motsatsen: Steven Wright. Den mannen levererar grymt sköna skämt så slappt att man knappt hör vad han säger. Steven Wright måste ha rökt på ganska rejält, låter det som, för han har äckligt slapp leverans, men skämten han drar är grymma, och balanserar på den hårfina gränsen mellan djup filosofi och haschmummel (eller är det samma sak?), så han rekommenderas också. Jim Gaffigan är grymt kul, helt enkelt. Han har en egen skön stil, och är jävligt mänsklig på nåt vis, samtidigt som han smyger in rejält skumma grejor mitt i allt halvylle. Riktigt skön snubbe. Ett ondskefullt, dumsnällt geni, med inslag av tönthäftig, tråkrolig, fulsnygg och alldagligt onormal. Nu påminde jag mig själv om att kolla upp om han släppt nån DVD man kan beställa. Jerry Seinfeld behöver man inte ens nämna. Har man aldrig sett (och bildat en egen uppfattning om) honom, så undrar jag vad fan man gör i den här tråden överhuvudtaget. Jim Carrey rekommenderas starkt. Problemet är bara att det är så gott som omöjligt att hitta särskilt mycket filmad standup av honom.
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
aah, glömde ju att rubberface jim carrey har ju gjort stand up han också...
"A thorough reading and understanding of the Bible is the surest path to atheism." - Donald Morgan
Dennis Leary är galen!
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Russel Peters är ÖVERLÄGSEN! Den ända som kommer i närheten av honom är Pablo Fransisco..
cva ?
pablo och eddie..lätt!
Pablo Francisco is the man. Jerry Springers sista show skrattate jag bokstavligt och figurligt arslet av mig.
Att ingen nämnt Bill Hicks är skamligt Kan väl tipsa om lite mer "underground" folk som ingen verkar ta upp... Lewis Black , är väl en mini Bill Hicks väldigt arg av sig men otroligt smart komiker.. Jim Breuer , Ni som gillar honom i SNL kommer gilla hans stand up han är helt galen och sjukt rolig. Hans skratt är helt underbart. Brian Regan , en av de helt klart roligaste människor här på jorden har nog inte skrattat mer åt saker än hans skolgrejor är så hysteriskt roliga... Jeff Foxworthy , Riktigt kul redneck komedi, även om man inte är en redneck så gillar man alltid skratta åt dem.. Colin Quinn Gillar ni politisk stand up så är denna killen riktigt bra har även en eget program på Comedy Central som heter Tough Crowd som är riktigt roligt. David Cross , Helt underbar kille speciellt om man följer Arrested Development det hjälper att han ser riktigt rolig ut. Eddie Izzard Bästa Brittiska standup kille enligt mig, hysterisk rolig även om han är transa.. kan säkert kläcka ut en 50 till men nu måste jag ut.. Goggla gärna upp dem
dryice P24 gött att se dig! -i don't know... faggot. "i don't know, faggot?" what? was i sucking his cock when i asked him?
Ya_Moms Tack =) Väntade på att nån skulle dra upp Richard Pryor... underbart!! Eddie Griffin - Dysfunktional Family e jävla rolig, helt klart =)
Denis Leary - No cure for cancer och Lock´n´load Ricky Gervais - Animals Allt med Pryor, Seinfeld, Izzard...
dryice: "hysterisk rolig även om han är transa.." För det första är det inget fel på transor, och för det andra är han inte transa. Han tycker bara att kläder inte är en könsfråga. Är en kvinna transvestit om hon bär byxor?
fleppo2: man måste inte ha haft könsoperation för att vara en transa?
Pablo Francisco är kul.. Sen tycker jag att Jay Leno kan vara riktigt rolig ibland.
Pack! Pack! Pack!
dryice: Det sa jag inte heller. Vad fick du det ifrån? Vad jag menar är att en manlig transvestit är en man som klär ut sig till kvinna. Eddie Izzard klär inte ut sig till kvinna, utan han bär vad han tycker män borde tillåtas bära utan att behöva bli kallade transvestiter. Alltså är han bara en man som bär klänning.
försökte hitta stand up grejor med seinfeld, men hittade bara "I'm telling you for the last time"... man blev nästan tårögd när man såg introt på den:) iaf, vad heter dem andra? nån som vet?
Ricky Gervais Animals Politics Två FETA shower!
"If I had my way with all these copycats and actors / They would all be caput like Tupac spelled backwards"
Tony Woods För i helvete människor!
fleppo2: varför sägar han själv transa om sig själv då? typ på leno och sådana saker?
dryice: För att han inte vet vad en transa är kanske;) Nämen, jag hade aldrig hört honom kalla sig nåt annat än "male lesbian" och "man in a dress", men om du säger det, så drar jag mig tillbaka ur konversationen och erkänner dig segrare. I fold.
vet ni vart man kan införskaffa stand up dvd's?
i'm always telling the truth even when i'm lying.
lär ju finnas i megastore på plattan. om du nu bor här i sthlm
Känner ett otroligt behov av att seconda bmunk på Lars Ekborg - Bunta ihop dem. Något av det roligaste jag någonsin ens hör talas om.
Veritas Amicus, Henkso Amicior!
Chappelle - For What Its Worth
ask Beavis, I get nothing Butt-head
Pablo!
4 months down the down the road the idiot gear kicks in
Känns som Pablo är stand upens 50 cent eller något .. helt sjukt hypad men inte så bra.
Pablo grejen var rätt kul första gången, men länmnar inte direkt några djupare intryck. Ignorera allt med Martin Lawrence, så jävla usel.
PS. Your cunt is in the sink
Don_Carleone P19 tony woods e tung, har bara sett comedy central presents...... vart kan man se mer???