I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2005-01-24 23:37

Anime-tråden

Jag tänkte ta tillfället i akt att göra en ny anime-tråd där vi kan tipsa varandra om bra serier/filmer.
Här skulle jag till skillnad från tidigare trådar, uppskatta om ni istället för att rabbla upp de animes, filmer eller serier som ni sett, nu även skrev en utförlig beskrivning av dem så att den okunnige vet vad han har att vänta och kanske även blir så pass intresserad att han försöker få tag på den.

typ såhär:

One Piece
Serien handlar om Monkey D. Luffy (Ruffy i mangan) som har bestämt sig för att bli piratkung. Han har ätit av djävulsfrukten och erhållet gummikraften som gör hela hans kropp till Gummi.
Med sig har han några av historiens coolaste karaktärer (Eeichiro Oda är min gud) och äventyr till havs väntar.
Min åsikt: Det här är tveklöst den roligaste animen jag någonsin sett, Luffy själv är sannolikt den dummaste karaktären i historien men saker har en kuslig förmåga att ordna upp sig ändå. Seriens minus är att den är sanslöst lång (dvs den går fortfarande på tv i japan och har kommit ut i över 200 avsnitt). Det finns även filmer och mangan finns på svenska i svenska butiker(dock inte så jättemånga). Varmt rekomenderad om ni är lättroade och längtar efter en anime som får er att skratta ordentligt.

Next!

http://www.myspace.com/dirtydonline