I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Idiotiska filmer som slutar lyckligt!

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2005-01-24 16:37

Idiotiska filmer som slutar lyckligt!

Jag såg King Arthur förra veckan. Den baseras på riddarna runt det runda bordet och Arthur legenden! Som vi alla vet har det gjorts massor av sådana filmer de senaste åren.

Nu tänker förklara vad jag saknade i filmen och hur det kommer att se ut om några år. Ni har alla sett Braveheart? Om ni nu inte har det, så kan du gå till köket och ta en kniv sedan hugga dig själv tio gånger. Om du nu överlever kan du komma tillbaka och fortsätta läsa. Varför vill jag jämföra Braveheart och King Arthur? Jo, för det är samma genre vi-krigar-för-något-som-inte-ens-är-värt -det. Just därför kommer jag att jämföra de två filmerna.

I Braveheart så är det mycket blod, sex, en galen man som ska hämnas på allt och alla. Sedan så sprang inte Mel Gibson själv och dödade tusentals personer helt ensam. Däremot saknar jag lesbiskt sex, eftersom det är mer verklighetstroget att tjejerna har lesbiskt sex och är totalt dumma i huvet. Eftersom som tjejer är på det sättet. Medan alla män alltid har stånd och en stor kuk, helst vältränade också. Men den slutar olyckligt , väldigt bra vi-krigar-för-något-som-inte-ens-är-värt -det film.

Sedan kommer King Arthur som baseras på massor av legender som jag egentligen inte bryr mig om. Som jag såg förra veckan, tyvärr. Jag saknade två viktiga karaktärer ”sammanhang” och ”handling”. Eftersom den bryter mot legenderna och det ända de gör är att kriga och man får knappt se något blod. Sedan så hämtar de någon tjej, vetifan vad slampan heter. Då tänker man direkt efter man hade sett en timme av värdelöst krig. ”Fan hoppas den bögiga ledaren sätter henne riktigt hårt, jag vill se tuttar!” Men ack så jävla besviken man blev, sexscenen är väl på 5 sekunder.

Varför var sexscenen på 5 sekunder? Mina teorier lyder såhär. Antigen var Arthur bög, eftersom han såg lite bögig ut och dessutom han en väldigt konstig frisyr som jag inte alls kan försvara. Eller kanske han hade en för liten kuk? Om det nu var så illa, varför är han med i filmen överhuvudtaget? Min sista teori är att de inte hade råd att betala de för en värd sexscen. VILKET ÄR TRAGISKT! Allt detta betyder att de är fattiga, bögiga och har konstiga frisyrer. Nu vill jag spy.

Idiotiska

Sedan är det knappt något blod? Det är en vi-krigar-för-något-som-inte-ens-är-värt -det film. Självklart ska det vara råa och brutala fighter. Men det duger inte ens, man får se lite blod på svärdet (som antagligen är ketchup). Vilket är synd, sedan dör personer som inte dör i legenden. Vilket leder till nästa del.

Vilken karaktär vill jag ha bort? Jo, det är ”förutsägbart”. Allt som händer i filmen vet man ungefär 5 minuter innan. Ex, när de går ut på isen så möter de några tusen ”dåliga och onda soldater”. Om man söker en roll som ond soldat frågar de säkert ”är du riktigt dålig på att slåss och korkad?”. Om de svarar ja får de jobbet. Alla de ”onda” kan dö utan att någon bryr sig, eftersom de är onda. I det kriget så går de ut på isen i alla fall och då står det ”åtta stycken goda och huvudpersoner” på andra sidan. Då tänker man ”humm..undra vad som händer, de kanske har sönder isen??!?!?!??!” Och ja, det har de. En av de ”goda” dör, jag börjar garva något enormt. Sedan dör säkert lite mer än 1000 soldater av de ”onda”. Alla de goda och snälla personerna blir jätte arga och lovar att hämnas. De onda säger ingenting. De är bara lite ledsna att de förlorade det slaget. Då undrar man ”vilket är goda egentligen?”. Det är en bra fråga. Det finns inga goda eller onda. För jag hatar alla.

Sedan slutar den lyckligt och några ”goda” dör! Och det kommer man ihåg för all framtid. Så jävla bögigt.

Hej, vi har aldrig träffats. Kommer du ihåg mig?