I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Favorit-filmfight?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2005-01-14 22:30

Favorit-filmfight?

Vilken är eran favorit-fightscen, alla kategorier?

Jag såg precis True Romance igen, och måste säga att när James Gandolfini och Patricia Arquette går lös på varandra är våldpoesi i världsklass. Där hamnar min röst.

Fler förslag?

Jag är trött på ert smussel och snusk. Det enda ni tänker på är fruntimmer, makt och pengar. Fy fan. Jag ska bort från er allihop och den här jävla båten. Och det redan i Åbo.

2005-01-14 22:36
Den i Dödligt Vapen (ettan) .... Den är grov

2005-01-14 23:03
Hero..de fint!
"I said yes,what is it about the word sure you don't understand?!" Homer

2005-01-14 23:07
Trodde folk skulle komma med fight club direkt men icke...skumt.
Gillar den i Troy iofs mellan pitten och vad han nu heter.
Så nästintill gudomlig fight
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2005-01-14 23:11
Tänkte precis på samma fight som Empire, när jag läste trådens namn.
.: Graffiti can't be stopped :.

2005-01-14 23:36
Ong-Bak har en hel del sköna scener.
Om det vore så roligt att arbeta som många påstår, så skulle borgmästaren hugga sin ved själv.

2005-01-14 23:49
Skaffa BUMFIGHTs s filmer !

2005-01-15 00:43
tycker fightscener ska vara brutala, inte något konstverk eller dans (som i kungfufilmer..)

men min favorit är i OldBoy, alla som sett filmen borde veta vilken scen jag pratar om.. OOOOOOOOOOSHHHH
den som hoppas skiter på sig och dör

2005-01-15 00:50
jag har sett old boy, men jag kommer inte ihåg någon fighting scen? eller jo juste, aa den va skön:)
Why not move to the blue/ and turn society white/ Berlusconi gives you freedom/ then he'll rob you at night

2005-01-15 01:04
Enter the Dragon, Bruce Lee's fight mot "scarface". Klockrenaste fighten i världshistorien!

2005-01-15 02:07
Seqondz P17
Den där långa scenen som filmas från sidan i en enda tagning, där han spöar folk med hammare... men du kanske förstod att jag menade den..
den som hoppas skiter på sig och dör

2005-01-15 02:46
Fighten mellan Jet Li och generalen i Fist of Legend <3
Våldspoesi, no doubt.
Lagom brutal.
Look with your own eyes - See with your own mind

2005-01-15 08:00
Slutfighten mellan Jackie Chan och två bovar i "Who Am I"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.
Hangaround

2005-01-15 13:36
Skiter i, jag älskar kill bill så jag säger den i vol. 1 när hon fightas med O-Ren Ishiis yakuzas. Eller i tvåan mot Elle Driver.

Men annars är ju Flying Daggers härlig, alla fightscener. Särskilt den med bambuträden.
http://matildaberggrens.blogg.se

2005-01-15 14:04
Alla här som nämnts har jag sett, men det finns bara en enda.
The One!
Neo!
Back på er alla, tågstationfighten mellan Neo och Smith är det FETASTE!
smo

2005-01-15 14:12
goodyear P17

Sjukt löjligt scen :P

Annars korridorscenen i Oldboy är den jag tänker på först...

2005-01-15 14:28
Tänker också säga nån från kill bill, fast jag tydligen inte har nån koll alls.
Älskar kombinationen av Hanzo-svärdet, musiken och så vidare... Visst, de är maximalt överdrivna, men de är heller inte meningen att vara verklighetstrogna

2005-01-15 16:24
jao, tänkte också på den i troja när Brad Bitts karaktär Akilles slåss mot Eric Banas.. SÅ FET!

Annars gillar jag faktiskt lasersvärdfighten i SW:Ep1 med Darth Maul vs Obi Wan o liam neesons snubbe, vf han nu hette.. fighten på slutet that is.
"I lay chicks like mother goose"