I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

The Shawshank Redemption fel? [SPOILER]

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2005-01-10 10:20

The Shawshank Redemption fel? [SPOILER]

Såg den igår igen med min far (för övrigt en av de bästa filmerna enligt mig) men igår så la jag märke till något nytt, ett fel tror jag. Skall försöka förklara

Under ett av ANDY'S hos besök hos dem här som bestämmer om han skall släppas eller ej så få han AVSLAG, då går han ut på gården och sätter sig brevid RED ute på gården och de börjar snacka och så vidare, de pratar om hur länge de har suttit där och hur länge tiden har gått och hur snabbt det har gått.

Då så kommer det en ny last med "fresh fish" nya fångar, och en av de här är ju den här "rock killen" kommer inte på vad han heter, han skall sitta av sina 2 år på Shawshank och de börjar tycka om han som sagt direkt..

Men när den här pojken dör/mördad ute på gården så har det helt plötsligt gått 9 år, eftersom ANDY rymmer efter 19 år från Shawshank, och jag försår inte hur det går ihop?

Varför har "rock-killen" suttit 7 år för länge?

Enda anledningarna jag kan tänka är att han inte har skött sig och fått högre straff osv, men i filmen så är han ju lugn så jag förstår inte hur det gåt ihop.

whoa! hjälp mig

http://www.homage.nu/