I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Vilken film?? (asiatisk)

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   

2005-01-03 12:18

Vilken film?? (asiatisk)

Såg en japansk (tror jag) film för några år sen som jag kom att tänka på idag och vill se om..

Handlingen är i stora drag så här, en familj i ett lite slummigt kvarter, fattiga och farsan super och gamblar har jag för mig.. Filmen kretsar främst kring två bröder eller två vänner varav minst en tillhör den där familjen.. Någon dör ganska tidigt och familjen sörjer tror jag..
De två bröderna/vännerna känner en gangster inne i stan som jag tror jobbar på någon jetski uthyrning eller fiskegrej eller nåt.. De blir indragna i nån skit med Yakusan och blir indrivare.. Sedan blir det knas och de jagas av ett gäng och den ene mördas (knivskuren på en bro och ramlar ner i vattnet tror jag), sedan tror jag det är nåt skumt och att filmen loopar tillbaka och den andre dödas istället..

Tror jag såg den på bio.. Om någon vet så snälla berätta för mig.. Sjukt bra var den och vill se den igen..
En grej är att jag tror att jag kanske kanske blandar ihop två japanska filmer men jag tror inte det ändå då jag inte sett så många som liknar det här..

Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.