I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Julklapp... till mig själv.

Hobby & Fritid - Kultur & Media

   
Admin

2004-12-09 10:23

Julklapp... till mig själv.

Så här ligger det till, i vår familj så bestämde vi i år att inte köpa för dyra julklappar, fint, tänkte jag, en symbolisk julklapp it is. Men så visade det sig att dessa människor som har producerat mig ändock ville veta vad jag önskade mig, i stället för att köpa en prynadssak som passade in på min personlighet som jag trodde. :/

To the point, en bok tänker jag såklart, inte för dyrt och passar mig som handsken. Men problemet är, vilken bok? Jag har läst ganska mycket och undrar därför vad jag kan önska mig som jag inte redan har plöjt (eller äger för den delen).

Mina litterära intressen är:
* Psykologi - Men jag har läst det mesta av de klassiska och om de klassiska.
* Filosofi - Samma sak där, läst det mesta. Kanske Schopenhauer, han är jag inte så väl insatt i, är han lika bra som jag tror?
* Ekonomi/Politik - Here we go again, läst mycket, inte inom det ekonomisk området, men det politiska. Fast här lär det finnas många böcker. Några tips?
* Poesi - Om jag säger att mina favoriter heter Bob Dylan, Leonard Cohen, Nils Ferlin osv, säger det er något? Tips?
* Fysik - Ja, här är jag öppen för många ideér, hit me!
* Historia - Samma som fysik.
* Skönlitterärt - Jag har en fetish, jag läser helst döda författare, varför vet jag inte, men jag tror att det beror på att de är så att säga stängda, de kan inte förstöras, sista sidan är skriven och boken förseglad. Men ge tips på några böcker från de klassiska som inte är alltför kända (går bra med kända författare men okända, helst bra, böcker). Annars så tycker jag att praktiskt taget alla som vunnit Augustpriset har varit bra, någon som har läst årets vinnare? Är den bra?

Har ni något tips som inte passar in på kategorierna så hit me med dem också, det där var bara toppen på isberget av mina intressen :)

Så, kära Bullen, kan ni hjälpa mig tro? Ni får ju gärna ta tipsen och använda på era nära och kära (eller er själva) också.

Fred och trevliga helger!

I had this bad bitch uptown, she was like... whatever.