I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Dokumentärfilmare här inne?

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2004-10-11 19:02

Dokumentärfilmare här inne?

Någon här som gjort sin egen dokumentärfilm, om vad som helst? Jag är sugen att göra en som projektarbete och kan behöva lite tips. (Och att ni tjatar på Qvanton att vara med å göra den!)

Jag är trött på ert smussel och snusk. Det enda ni tänker på är fruntimmer, makt och pengar. Fy fan. Jag ska bort från er allihop och den här jävla båten. Och det redan i Åbo.

2004-10-11 22:32
Njaaa... Eller kanske.
Jag är trött på ert smussel och snusk. Det enda ni tänker på är fruntimmer, makt och pengar. Fy fan. Jag ska bort från er allihop och den här jävla båten. Och det redan i Åbo.
Admin

2004-10-11 23:46
Har inte gjort någon, men det lilla om man gör film som jag har läst säger mig att du i en dokumentär ska vara så objektiv som möjlig, och interagera i händelserna så lite som möjligt. Du kanske kan göra en dokumentärfilm om en kväll/natt/helg på stan? Följ några utvalda grupper av människor under förberedelserna och själva händelserna. Börja filmen runt 16-18 på fredag när folk kanske slutar jobbet och börjar komma hemåt. Avsluta den någon gång på söndag kväll. Det blir mycket jobb, och mycker redigering, men det kanske det är värt (det behöver ju inte hända något speciellt egentligen, varje pytteliten händelse kan du vid behov förstora upp och göra större än den egentligen är).
The president has been kidnapped by ninjas. Are you a bad enough dude to rescue the president?