I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

Ett klipp ur Filmhistorien

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2004-09-07 11:21

Ett klipp ur Filmhistorien

Hejsan, jag håller på med ett skolarbete och jag skulle vilja ha lite åsikter och synpunkter på vad annat folk tycker är "Ett klipp ur Filmhistorien"?

Behöver andra reflektioner och andras åsikter. =)

Tack på förhand!

There must be a beginning of any great matter, but the cuntinuing unto the end until it be thoroughly finished yields the true glory.

2004-09-07 11:38
hm..

"Play it again sam"
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-09-07 17:38
Tack så mkt...fler tips! =)
There must be a beginning of any great matter, but the cuntinuing unto the end until it be thoroughly finished yields the true glory.

2004-09-07 19:06
Lite mescherschmitt av mig men "Play it again Sam" sägs aldrig i filmen Bergman säger "Play it Sam, Play as time goes by"

Ett klipp ur filmhistorien, förstår inte hur du menar....
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"

2004-09-07 19:10
Lite mescherschmitt av mig men "ett tåg anländer på tågstationen" (L'Arrivée d'un train à la Ciotat) var inte först det var "Arbetarna lämnar Lumièrs fabrik" (La sortie des usines Lumière)...eller okej det kan väl disskuteras men allmänt är det så iaf.
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"

2004-09-07 19:10
Godard Godard Godard! Alltid lika aktuell alltid lika cool!
Anywhere you go I am going to find you And every time you flow I'll be right behind you Just to let you know and constantly remind you You can never be as dope as I am
God-damn

2004-09-07 21:21
Hehe tackar så mkt för alla tips, droppa gärna fler och gärna ur vilken film det var ur. Och ja är inte heller riktigt säker på vad läraren menade med "Ett klipp ur filmhistorien" Men jag kan tänka mig att det ska vara en spec. scen te x som betytt mkt för film idag eller ngt åt det hållet...ska frgåga henne, annars så tolkar jag det fritt =)

2004-09-07 21:59
ColdE: Gurkvatten sa ju aldrig att tågfilmen var först med någonting, Lumiere var ju inte heller först med att visa film så...

2004-09-07 22:30
ett klipp ur filmhistorien?
fattar inte riktigt vad du menar men a clockwork orange va ju jävligt revolutionerande, annars om ja skulle säga "ett klipp ur filmhistorien" tänker ja på när killen (kommer inte ihåg va han heter) i flugornas herre när han spetsar grishuvet
Var sak har sin vals