I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

story förstör filmer

Hobby & Fritid - Kultur & Media

2004-05-30 17:43

story förstör filmer

har kommit fram till att handlingen oftast sabbar filmer. handling är alltid uppbyggd på samma sätt, någon konflikt som ska lösas... och masa töl om de

om vi t.ex. tar en film om en yrkesmördare, då vill man typ bara se massa coola mörd. inte hur någon seriöst ska hända så yrkesmördarfilmen innehåller 1 mord som skedde i introt....

eller när några skurkar bli rika efter en kupp å man får se hur dom röjjer loss med pengarna... i mer änn 2min då de ska bli handling igen..

jaja lite handling men eftersom deflesta filmer int innehåller något annat syfte änn underhållning för samma skitstorys om å om igen i alla hollywood produktioner ger inte någon filosofisk insikt precis....

nå folk, borde vi slopa stoyn för alltid

2004-05-30 17:56
jag tycker vi ska stoppa trekken, :)

ärligt, filmer utan story? hur gammal är du? under 8?
UTE EFTER SVENSK HIPHOP VINYL!
KOLLA MIN PROFIL!
Manager

2004-05-30 18:18
jaja lite handling men eftersom deflesta filmer int innehåller något annat syfte änn underhållning för samma skitstorys om å om igen i alla hollywood produktioner ger inte någon filosofisk insikt precis....

Sluta kolla på Hollywood produktioner då.
Redline!

2004-05-30 18:23
Kolla t.ex. karaktärsdrivna filmer istället om du inte pallar med story, eller action där de bara slåss i 100 min.
En story kan inte slopas helt utan filmen behöver story men sen om det är handlingen som driver filmen eller om det är t.ex. karaktärer eller slagsmål är helt andra saker
Skåne!<br>"Ninka! hon hjälper ju tjuvarna att spana ju!"

2004-05-30 20:06
Det här måste vara det dummaste uttalande jag hört på väldigt väldigt länge.
En film som endast lever på "häftiga" mord och actionscener är inte en bra film, utan 90 minuter av meningslöst våld, och då är även handlingen inget de lagt ner tid på att utveckla.

Titta bortom actionfilmerna om du klarar dig vara ifrån explosioner och blod, där finns tusentals filmer som har riktigt bra handling.
Stolt medlem #2 av Lazy 88, slacker-divisionen.

2004-05-30 20:18
Håller med B-ZAR.. Vafan.. Lätt något v det dummaste jag hört på det här forumet.. Ladda hem K1 och Ultimate Fighting så får du våld utan handling, kolla på dokussåpor så får du se folk festa utan handling..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-05-30 20:19
En film utan handling är som en fläskkotlett utan kött.. Nada..
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-05-30 20:22
joo finns filmer som inte behöver story, typ som kung-fu filmer o en del splatterfilmer (eller en bra bakgrundsstory på splatterfilmer kan vara bra)

2004-05-31 01:25
hahah ... "wow"

slutar aldrig förvånas över hur korkade inlägg man faktiskt kan läsa här :)
"I lay chicks like mother goose"

2004-05-31 02:06
Kan bara säga att jag håller med dom flesta som säger emot första inlägget.

2004-05-31 11:31
Boondock Saints har ju visst en redig story.. Kolla på den igen för du har tydligen inte fattat den alls.. Leon hade varit råkass utan tjejen.. Leon är ju bra just för att den har så jävla bra story.. Katastrof filmer kan jag dock hålla med om eftersom att de är så kassa att jag inte vill se dem ändå, där kan regisörerna få göra vad fan de vill..

2004-05-31 13:35
Handling är fjantigt! Självklart finns det filmer där handlingen är i fokus som är bra. Men dramafilmer som inte innehåller bra handling är ju bra bara slöseri med tid. Och de flesta dramafilmerna har INTE br handling. Däremot så är det väldigt få filmer med action, blod, biljakter och nakna bröst nästan alltid underhållande. Därför är filmer utan handling i 90% av fallen bättre än filmer med handling.
Sesam öppna och stäng dig

2004-05-31 14:20
Jag vet inte själv faktiskt! Jag lever mitt liv så jävla ironiskt så jag har svårt att skilja på vad som är allvar och inte!

2004-05-31 14:48
clam: Nä jag förstår faktiskt inte vad du menar.. Tycker att Boondock Saints har en ganska djup story som man kan reflektera rätt mycket kring.. Lite som Taxi Driver fast inte i närheten av lika bra..

Leon hade inte varit Leon utan tjejen.. Fan vad trist den hade varit utan de grymma scenerna med den bortkommne och asociala Leon och den öppna och vilda tösen.. Och utan sin story hade den inte vart mycket att hänga i granen..

2004-05-31 16:59
Trodde det bara var folk från typ 13 år och nedåt som resonerar som många här gör. Bara våld och nakna brudar gör inte en film bra enligt mig.

2004-05-31 18:07
davvie P17

Trodde det bara var folk över 40 som resonerade så.

Tips: Låt folk vara omogna och sluta vara lillgammal. Våld och nakna brudar gör en bra film enligt mig.

2004-05-31 18:09
Det var inte bara riktat till dig, davvie, förresten... så bli inte arg eller så.

2004-05-31 19:25
Lillstrumpa: Om du sätter dig in lite mer i den så ska du se att den har handling.. Läser du t ex boken så är det lite lättare att förstå..

Bill_visar_vägen: Stor skillnad på att gilla filmer med våld och brudar och att gilla filmer helt utan handling med våld och brudar.. Hur skulle en sån film vara upplagd menar du? Ett par snubbar skjuter på varandra och slår varandra på en nudiststrand i 2 timmar?

2004-05-31 22:08
Joel413 P20

Nu jämförde jag ju iofs actionfilmer mot dramer.... actionfilmer har förvisso handling, men det läggs inte vikt på den och det är inte den (enbart) som får en att kolla på filmen.

2004-06-01 23:51
aja, dags å förklara mig men lite reaktioner iaf.

slopa handlingen var utalat med starkt ironiskt inslag men här e alla dödligt seriösa så visst.
slagsmålscener intresserar mig inte speciellt, inte brudmomenten i filmer heller.
jo självklart ska de va en handling men ibland bryter handlingen upp det roliga och underhållande.
gillar filmer där handlingen flyter med karaktärerna. som tex fear and loathing där handligen i stora drag bara är att följa dom under deras lite skumma dagar i vegas.

dessutom sa jag aldrig att alla filmer skulle vara bara trams utan handling.... men om det handlar om en transexuell bioldares fotbollskarriär så vill man se han spela fotboll upp till toppen istellet för å få de berättat.

jaja men svårt å ta detta med folk som gråter till titanic
Manager

2004-06-02 09:16
trekken: Kolla upp japanska filmer, där handlingarna oftast inte innefattar en massa kärleksdravel, brudar eller slagsmålsscener (ok, en del har det, men långt ifrån alla).
Redline!