I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

2004-04-17 18:26

Oscar Wilde

Jag har precis läst "Dorian Grays porträtt", den var mycket bra. Vad mer av Oscar Wilde finns som borde läsas?

2004-04-19 14:05
Notte
Att han är överrepresenterad i alla situationer där flera citat nämns är väldigt överraskande tycker jag, va va han för citatspottande maskin egentligen? :D

Men han har kläckt ur sig förbannat mkt bra, så här kommer ett citat OM Wilde för en gångs skull....se också filmatiseringen med Jude Law mfl. den är helt ok dock lite väl mkt koncentration kring sexualitet....

"If, with the literate, I am/ Impelled to make an epigram,/ I never seek to take the credit;/ We all assume that Oscar said it"
Dorothy Parker
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-04-19 17:48
Vad heter filmen?

2004-04-19 22:18
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2004-04-23 11:46
Nebulosa: Jag tyckte den var extremt bra, vet ju iofs inte om den skiljer sig mycket från den engelska men absolut den bästa boken jag läst på mycket länge..