I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[Övrigt] [Android] Söker några riktigt bra offline Android lir till tablet...

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2013-01-07 01:37

[Övrigt] [Android] Söker några riktigt bra offline Android lir till tablet...

Har en ny tablet som jag leker runt med men har grymt svårt att hitta några bra spel som inte kräver Online funktion.

Reser rätt mkt i jobbet så det vore skönt att inte behöva vara uppkopplad konstant...

några tips?

RTS
RPG
Management
Tower Defence
etc

något i den stilen...jag har inget emot att betala för ett spel om det är riktigt bra!

tut!

2013-03-06 16:59
Bloons Tower defense! tror femman finns till telefoner nu..
Your "best"!? Losers always whine about their best.
Winners go home and fuck the prom queen.

2013-03-06 21:38
Skaffa emulatorer. Kräver lite pill ibland med mobilspel suger oftast röv.

FPse är en playstationemulator för android. Klarar av nästan alla spel.
Jag spelar Metal Gear Solid och Final Fantasy Tactics på min billiga androidmobil utan lagg.
Finns hur många RPG:n som helst på PSX.

N64oid för Nintendo 64-spel. Zelda: Ocarina of Time funkar felfritt utan lagg på min. Spelar även N64-versionen av Starcraft på mobilen.

SNesoid, Gensoid, Gameboid för andra konsoler.

Med ScummVM kan du spela klassiska äventyrsspel för PC som Monkey Island, Day of the Tentacle och Sam & Max.

Med GemRB kan du emulera infinity-engine RPGn som Baldur's Gate, Planescape Toment men är rätt jobbigt att spela på mobilen iaf, kanske fungerar bättre på tablet.

Annars släpps Baldur's Gate: Enhanced Edition snart officiellt för androidtablets så vänta på det.

Game Dev Story är det enda mobilspelet jag kan spela.

2013-03-13 14:42
Game dev story har jag kört de senaste veckorna och det är riktigt bra.
To all you hunters who kill animals for food, shame on you; you ought to go to the store and buy the meat that was made there, where no animals were harmed.