I början av Januari 2014 låstes Whoa och du kan alltså ej logga in eller skriva något nytt i forumen. Innehåll i forum osv kommer finnas tillgängligt. Läs Mer »

[PC] Galet cool zombiemod!

Hobby & Fritid - Konsol & PC-Spel

2012-04-30 02:38

[PC] Galet cool zombiemod!

Apan tipsar om spel: Sjukt cool zombiemod till ArmA 2. DayZ!
http://dayzmod.com/about.php

Kort beskrivning:
Under utveckling, tidig alpha forfarande.
Persistant world, alltså ungefär som ett mini-MMO.
Utspelar sig på den 225 kvadratkilometer stora ön från ArmA 2.
Upp till 50 spelare per server.
Det enda målet just nu är att överleva, för att göra detta måste man äta och dricka samt undvika att bli dödad av zombies.
Mat kan man hitta genom att jaga eller att leta igenom övergivna hus och byar, då kan man även hitta nya vapen. Man måste alltså vara i rörelse för att överleva.
PVP - Du kan döda vem som helst av vilken anledning som helst.
Zombierna är styrda av AI och spawnas hela tiden (slumpmässigt antar jag)

Gameplay, stor grupp blir till slut bara 2 som springer för livet. :D

Kille blir rånad:

Mer gameplay:

2012-04-30 23:29
Verkar sjukt nice. har kollat på gameplays från spelet i flera timmar nu och blir ju sjukt sugen att skaffa det... dock så spelar jag aldrig online fps så jag har ingen mic(studiomic gills inte...) så får nog ta å skaffa det först, känns som det blir mkt roligare med mic i det här spelet.

2012-05-01 10:01
Jävligt intressant, skulle ladda hem det idag, men fick reda på att operation arrowhead behövdes. E lite osäker om jag ska köpa skiten eller vänta tills Arma 3 kommer ut, det ska tydligen vara mod vänligt, så du kan överföra mods från 2:an till 3:an.

2012-05-06 23:57
Visade sig att jag hade OA men inte vanliga Arma 2, men det gick att arbeta runt det. Har testa det i ca 5 timmar, hade en otrolig tur i början hitta en död sniper bandit. Så hade redan typ det bästa, träffades upp med en polare och la mig utanför electro och började döda alla som sprang där :D

Så jävla kul när folk blev förbannade och det fanns inget dom kan göra, sen blev det natt och gick inte att se ett skit. Så byte server till US och körde lite mer sniping, men blev ägd.

2012-05-07 22:24
Detta såg riktigt roligt ut!
JKIBMM

2012-05-08 19:33
Otroligt svårt att överleva mer än 15 timmar om du inte har vänner med dig. Folk e helt galna skjuter hej vilt, och rör du dig mer norrut så måste du ha sluppies och vara mycket försiktig eftersom dom mer skillade spelarna rör sig där med snipers. Blev nyss döda av en efter att jag och en polare slogs mot 20+ zombies. Förlorade sjukt mycket saker :(

värt att köpa. Nackdelen är att det inte finns tillräckligt med servrar för alla spelare, och att master server kraschar lite då och då för att det blir som en D-Dos när alla hoppar runt på serverna.

2012-05-17 16:45
Fan vad kung, hade just tänkt göra en tråd om detta lir. :)

ArmA II: CO ligger på sale på amazon nu btw.
http://www.amazon.com/Meridian4-40365ned-Operations-ArmA2-Combined/dp/B003UV8RRE/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1337265867&sr=8-1

Ingen som har lust att styra upp ett whoa-lir? :)
Denna användare har skrivit alla inlägg där användaren har tagits bort från whoa.

2012-05-22 23:23
Megafett spel, har spelat det länge med massa kompisar från andra spel, asbra.

det underbara med spelet är att man kan bli skjuten i huvudet efter att ha sprungit omkring i 20 H och sedan tappa allt, love it.

Rappare

2012-07-02 03:35
Har suttit och spelat med en kompis hela dagen idag. Sjukt kul!

Men det blir lätt drama när man har hittat sjukt mycket vapen och mat och blir skjuten i bakhuvudet när man sitter och spanar på några hus, haha.

Jävligt spännande och roligt när man försöker leta upp varandra så att man kan följas åt och utforska :)

Arma2 + OA finns relativt billigt på Steam nu, så köp köp och ladda ner modden!

2012-07-02 21:07
oh shieee vad sugen jag blev efter att ha sett den där rånar videon hahahaha.

ska köpas på steam Nuww
Rap is like star wars, only the stars die it's no sequels<br><br>

2012-07-02 21:33
Det är riktigt jädra roligt.
JKIBMM

2012-07-04 12:54
Två helikopterklipp:

Rappare

2012-07-05 13:18
Hittade en ghillie suit idag som jag blev väldigt glad över. Ska bli kul att smyga omkring med den i skogen >:)
Höll dock på att förlora den då jag mötte en yxmördare i huset jag hittade den i.
Tror dock han blev lika paff som jag, haha.

2012-07-07 19:50
Älskar det här spelet. Hade bästa livet hittills igår, kom tillbaka från 200 blod till 12000 efter ett antal avsvimningar och brutet ben. Hitta en traktor och reparera den, körde runt och letade helikopterkrascher i ett bra tag, hittade 2, ena fanns inge loot. Medans den andra gav mig en M249 med 2 magasin till.

Avslutade natten med att parkera avsides och spara traktorn, fingrarna korsade nu att den står kvar när jag loggar in.

Men min tillit till andra människor är inte stor efter ett antal dagar i det här spelet. Jag är vanligtvis hjälpsam och snäll. Men nu är man skygg och fientlig. TRUST NO1....

Försöker ta mig inåt på kartan såfort jag har en pistol,kniv,yxa,tändstickor och 2 läsk eller en vattenflaska. finns det ett sjukhus så tar jag 2 morfinsprutor oxå, har höjt min livstid betydligt sen jag började. Föredrar nattetid på servarna, tycker spänningen blir fantastisk då.

Undrar hur länge det kommer ta innan ett fristående liknande spel kommer ut. För speltillverkare måste ju ha sett hur detta spel/mod har tagit fart.
”I know not with what weapons World War III will be fought, but I know World War IV will be fought with sticks and stones.”

2012-08-07 15:22
Verkar som en dröm! Älskar zombieteman överlag. Tror inte min nuvarande burk blir glad om jag installerar arma 2 tyvärr, så får vänta ett tag.

2012-08-07 15:46
Undrar hur länge det kommer ta innan ett fristående liknande spel kommer ut. För speltillverkare måste ju ha sett hur detta spel/mod har tagit fart.

Vet inte hur långt dom har kommit men det ska komma ett fristående, som är byggt med frostbite 2 engine (BF3). Hörde ryktesvis att det ska vara olika svårighets grader som bland annat, blir du dödad så får du vänta X antal timmar innan du kan respawna. Obs att det bara e rytke.

2012-08-11 23:49
http://www.youtube.com/watch?v=hzsCmKWglf4

Här har vi det War Z dock så är det inte samma (lirare) som gör Day Z, men det ska släppas ut en standalone av Day Z med hjälp av bohemian interactive (arma 3).